۲۰:۵۳ - یکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹

نبود وحدت رویه در عملکرد 60 هزار مجموعه فرهنگی/ با ظرفیت فضای مجازی می توان گفتمان واحد شکل داد

امام جمعه شاهین شهر با انتقاد از نبود وحدت رویه در عملکرد 60 هزار مجموعه فرهنگی گفت: با ظرفیت فضای مجازی می توان گفتمان واحد شکل داد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال جاری شهرستان شاهین شهر و میمه که با موضوع بررسی عوامل تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق در مجموعه تاریخی فرهنگی و گردشگری کاروانسرای عباسی(مادرشاه) برگزار شده بود با ارزیابی موفق عملکرد مرکز مشاوره نماد مهر شاهین شهر در کاهش آمار طلاق اظهار کرد: در یک ماه گذشته 101 پرونده به مرکز مشاوره نماد مهر دفتر امام جمعه شاهین شهر اجرا شده که 66 پرونده در آستانه طلاق، پنج پرونده در آستانه صلح و سازش، نیاز به زوج درمانی دارد، پنج مورد منجر به بازگشت مشروط به زندگی، شش مورد هم منجر به صلح و سازش قطعی گردیده است ۱۹ مورد نیز در جلسات مشاوره حضور نیافتند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی شاهین شهر با تاکید بر تشکیل عنصرهای خودجوش فرهنگی خاطرنشان کرد: باید از موازی کاری جلوگیری کرد امروز شاهد هستیم با وجود 60 هزار مجموعه فرهنگی در کشور، کارهای فرهنگی پراکنده انجام می شود اما وحدت رویه کمتر به چشم میخورد در حالیکه می توان با استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی گفتمان واحد شکل داد.

تحکیم خانواده مهمترین عامل رشد، پویایی و توسعه جامعه است

محمد باقری رئیس دادگستری شهرستان نیز مشاوره های قبل از ازدواج را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی با مشاوره های قبل از ازدواج در پیشگیری از طلاق می تواند نقش مهمی را ایفا نماید، در طلاق های توافقی نیز گواهی عدم سازش می بایست بعد از تحقیقات لازم صادر شود.

باقری با تاکید بر تحکیم روابط خانواده ابراز کرد: خانواده پیوند عمیق و پایدار جسمی و روحی چند نفر برای زیستن در یک فضای واحد است. یعنی بدون تحقق این پیوند، خانواده معنایی ندارد؛ قوام این بنا به میزان پیوند اعضای آن بستگی دارد. بنابراین، جهت تعالی کارایی خانواده، لازم است بر تحکیم پیوند و روابط اعضای خانواده تأکید شود. برهمین اساس تحکیم روابط در خانواده از جمله مهمترین مسائل در سلامت و رشد فرد، همچنین پویایی و توسعه همه جانبه در جامعه است.

محمدحسین قربانی رئیس اداره بهزیستی شاهین شهر نیز ضمن ارائه آمار و بروز رسانی آن در خصوص طلاق، مشاوره و آسیب شناسی آمادگی خود و مجموعه بهزیستی را به منظور جلوگیری از ازدواج های نامناسب اعلام کرد.

سرانه 10 دقیقه ای مطالعه کتاب در شاهین شهر و میمه

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در ادامه جلسه در گزارشی از وضعیت کتابخانه های شهرستان اظهار کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه دارای شش کتابخانه نهاد و چهار کتابخانه مشارکتی با 72 هزار و 843 نسخه کتاب است که در مجموع 10 هزارو 959 نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

محبوبه فاضل از مقام دوم شاهین شهر در جذب کتاب خبر داد و افزود: براساس گزارش نهاد کتابخانه های عمومی سرانه مطالعه در کشور 13 دقیقه است و این رقم در کتابخانه های شهرستان شاهین شهر و میمه 10 دقیقه می باشد که به منظور توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شرایط کنونی جامعه با وجود ویروس کرونا، برنامه هایی با محوریت کتاب به صورت مجازی برنامه ریزی شده است.

در پایان به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار، از مریم مورچگانی فعال عرصه کتاب که در جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان مقام دوم کشوری را کسب کرده بود با اهدای لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.