۱۹:۲۳ - سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

بهمنی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان:

در ترویج دین اسلام و فرهنگ قرآنی تشویق باید سرلوحه کارها باشد

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استاندار اصفهان گفت: باید در ترویج دین اسلام تشویق را سرلوحه کارهایمان قراردهیم و با برگزاری مسابقه و تشویق جوانان بیشتری را جذب خانه‌های قرآنی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناهمایش منطقه ای قرآن در روستاهای شهرستان‌های شاهین شهر و میمه / برخوار با حضور مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان، معاونت قرآنی اداره کل ارشاد اسلامی استان، حجة الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز و فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مسئولین موسسات و کانون‌های قرآنی روستاهای شهرستان‌های شاهین شهر و میمه / برخوار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در این جلسه با اشاره به سفارش پیامبراکرم صلی الله علیه و آله در خصوص دو امانت گرانبها قرآن و عترت، بیان داشت:  به دلیل وجود افراط و تفریط در بین مسلمانان و نقش و اهمیت کم رنگ قرآن در سالهای گذشته،  خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سالهای اخیر قدمهای خوبی در ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی برداشته شده که لازم است تلاشهای بیشتری صورت بگیرد

فرماندار شهرستان افزود: قرآن قانون اساسی همه  مسلمانان است و راه و روشی را که انسانها باید بپیمایند را مشخص نموده  که اگر با قرآن مانوس باشیم و طبق دستورات قرآن عمل نماییم دنیا و آخرت ما تضمین خواهد شد.

حجة الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز در این همایش در خصوص اهمیت قرآن بیان داشت: قرآن تنها کتابی است که هیچ گونه تحریفی در آن صورت نگرفته و سندارزشمندی است که تا قیامت سعادت و هدایت انسانهارا برعهده دارد.

امام جمعه شهرگز با اشاره به ویژگی های اعجاب آورقرآن، انس با قرآن، ترویج نذورات قرانی، محورقرار دادن قرآن در زندگی فردی و اجتماعی و گسترش آموزش های قرآنی در جامعه را از جمله وظایف مسلمانان در برابر قرآن دانست و افزود:عمده مشکلات امروزجامعه  در حوزه فردی،اجتماعی،خانوادگی بخاطر فاصله گرفتن ما از قرآن می باشد.

حجة الاسلام هاشمی افزود:اگر قرآن در جامعه حاکم شود و فرهنگ قرآنی ترویج  یابد همه افراد جامعه و خانواده ها هدایت می شوند.

بهمنی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با اشاره به اینکه امروزه برخی از کشورهای اسلامی با سوء استفاده از نام اسلام و با هدف تخریب چهره واقعی اسلام با لشکر کشی و تجاوزگری به سایرکشورهای اسلامی مردم مسلمان را قتل عام می کنند افزود: آنها به حقیقت اسلام ایمان ندارند و ایمانشان فقط روی زبان آنهاست.

بهمنی با اشاره به دو امانت گرانبهای پیامبر قرآن و عترت در بین مسلمانان اظهار داشت: گرایش و توسل به اهل بیت در بین شیعیان تا حدودی وجود دارداما متاسفانه قرآن غریب واقع شده است.اهل تسنن توسل و تمسک به قرآن خیلی خوب دارند.اما فقط یک بعد است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استاندار اصفهان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به پرورش 10 میلیون حافظ قرآنی و راه اندازی معاونت قرآنی در وزارت ارشاد افزود: باید با همت و همکاری تلاش کنیم دین خود را نسبت به قرآن ادا کنیم.

بهمنی با بیان اینکه طبق دستورات اسلام باید از خانه های خود شروع کنیم افزود: دشمنان اسلام برای ترویج فرهنگ ابتذال از ابتدا به جوان ضربه نمی زنند بلکه با تشویق و ترغیب جوانان را در دام انداخته و سپس فرهنگ غلط خود را ترویج و گسترش می دهند.

وی با بیان اینکه زیباسازی شهر و روستا خوب است اما ساختن انسان ها مهمتر است افزود: اگر انسانهای خوبی بسازیم روستای خوبی هم خواهیم ساخت اما اگر روستای خوبی داشته باشیم با انسانهای بد همان روستای خوب هم خراب خواهد شد.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استاندار اصفهان افزود:ازآنجاییکه آثار و برکات و رحمت قرآن هم به لحاظ فردی و هم اجتماعی بسیار وسیع و گسترده است با انجام فعالیت و صرف هزینه و وقت درزمینه قرآنی درزمینه های عمرانی نیز موفق خواهیم شد.

بهمنی در ادامه گفت: با وجود زمینه مناسب و آماده تر در روستاها و درراستای ترویج فرهنگ قرآنی درروستاها، اداره کل ارشاداسلامی، اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن استان اصفهان با هدف ترویج و گسترش مفاهیم قرآنی اقدام به پیگیری و تشکیل خانه های قرآنی در روستاها نمودند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استاندار اصفهان با بیان اینکه فعالیتهای قرآنی باید در برخی از مکان‌ها و شهرها بیشتر شود افزود: باید در ترویج دین اسلام تشویق را سرلوحه کارهایمان قراردهیم و با برگزاری مسابقه و تشویق جوانان بیشتری را جذب خانه‌های قرآنی کنیم.

خاکسار مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی اصفهان بیان داشت: با وجود 808 روستا در استان تنها 104 روستا دارای خانه قرآنی می باشد که امیدواریم با همکاری دهیاران و مسئولین کانون‌های قرآنی در آینده نزدیک همه روستاهای استان دارای خانه قرآنی شوند.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی اصفهان افزود: مسئولین خانه های قرآنی می توانند با ثبت خانه های قرآنی از امکانات و اعتبارات لازم بهرمند شوند.

با برگزاری مسابقات قرآنی و ایجاد انگیزه دربین جوانان و نوجوانان به گسترش فرهنگ قرآنی کمک شود تا

وی افزود: با هدف اایجادانگیزه در بین جوانان و نوجوانان روستا اولین دورمسابقات قرآن روستایی برگزار خواهد شد که با شرکت حداقل 6 نفراز هر خانه قرآنی شرکت کنندگان می توانند با طی مراحل روستا و بخش و شهرستان در ماه مبارک رمضان در مرحله استانی مسابقه شرکت کنند و ازهدایای ارزشمند آن برخوردار شوند.

حجة الاسلام یعقوبی معاونت قرآنی اداره کل ارشاداسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ایمان و معرفت به قرآن اولین قدم در تمسک و انس به قرآن است افزود: اگر این قدم را به خوبی برداریم و با معارف قرآن آشنا شویم مابقی راه روشن است.

معاونت قرآنی اداره کل ارشاداسلامی استان اصفهان مهمترین قدم در جهت بهرمندی از قرآن در معرض نور قرآن بودن دانست و افزود: اگر خود را در معرض هدایت قرار دادیم قرآن به بهترین راه ما را هدایت خواهد کرد.

یعقوبی معاونت قرآنی اداره کل ارشاداسلامی استان اصفهان با اشاره به ساختارمنسجم قرآنی که با تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی برگزار می شود، و با مرورآیین نامه جدید تشکیل ساختار قرآنی اهداف تشکیل این شورا را برشمرد.

در انتهای این همایش از برترین موسسات قرآنی شهرستان تجلیل و تقدیر شد.

qhoran1 qhoran2

 

qhoran3

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.