۱۶:۴۳ - یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳

مجموعه گردشگری کاروانسرای عباسی شهر گز احیا می‌شود

در کارگروه میراث فرهنگی شهرستان برای تعیین وضعیت کاروانسرای عباسی شهر گز، مصوب شد پیگیری تا حصول نتیجه برای احیا این کاروانسرا انجام شود.  

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نارئیس شورای شهر گز برخوار در گفتگویی از احیا مجموعه گردشگری کاروانسرای عباسی این شهر خبر داد.

علی عباسی افزود: در پی درخواست های مردم و مسوولان این شهر برای تعیین وضعیت بنای تاریخی کاروانسرا این موضوع و همچنین عملکرد شرکت توسعه گردشگری شهر گز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مطرح و در دستور کار جلسه قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه بصیری فرماندار شهرستان به احیای دوباره این اثر تاریخی که یکی از کاروانسراهای بزرگ استان می باشد تاکید کرد.

راعی معاون فرماندار شهرستان نیز به لحاظ موقعیت خوب این اثر تاریخی خواستار توجه بیشتر مسئولان برای احیا و مرمت این کاروانسرا شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان پس از ارائه نظرات اعضا جلسه  در جمع بندی نهایی اظهار کرد: میراث فرهنگی و صنایع دستی، گردشگری شهرستان در خصوص تملک و واگذاری کاروانسرای عباسی شهرگز به منظور احیا و بهره‌برداری مناسب از ان پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهد و همچنین شهرداری گز نیز پیگیر واگذاری یا اجاره ی این مجموعه تاریخی برای مرمت و بازسازی باشد.

کاروانسرای عباسی گز با قدمتی بیش از سه هزار سال در شهر تاریخی گز حد فاصل 10 کیلومتری شمال اصفهان در کنار آزاد راه معلم قرار دارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.