۰۸:۳۵ - یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

فرماندار در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان:

مواد مخدر مهمترین عامل به تباهی کشیدن و انحطاط اخلاقی جوامع به شمار می رود

بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت: تحلیلگران مسائل سیاسی و اجتماعی بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی پدیده مواد مخدر مهمترین عامل به تباهی کشیدن و انحطاط اخلاقی جوامع به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا سومین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شاهین شهر و میمه به ریاست فرماندار شهرستان ، و با حضور ائمه جمعه شهرستان، بخشداران ، شهرداران مدیران ادارات و شوراهای اسلامی شهرستان، کارشناس فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان اصفهان و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه علیرضا بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه اظهار داشت: تحلیلگران مسائل سیاسی و اجتماعی بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی پدیده مواد مخدر مهمترین عامل به تباهی کشیدن و انحطاط اخلاقی جوامع به شمار می رود.

وی افزود: متأسفانه گسترش دامنه مصرف مواد مخدر در جامعه امروزی به حدی است که حتی قشر متفکر و تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است.

وی در ادامه افزود: مواد مخدر آن چنان آرام و بی صدا بر جسم و روان مصرف کننده تسلط پیدا می کند، که هیچ معتادی آغاز اعتیاد خود را به یاد نمی آورد. اعتیاد سبب تباهی میلیون ها مغز فعال می شود که سرمایه های آینده جامعه بشری بشمار می روند.

فرماندار ضمن تاکید بر رویکرد اجتماعی نمودن مبارزه با مواد مخدر، خواستار دعوت از نخبگان و اندیشمندان شهرستان جهت شرکت در اتاق فکر شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر شهرستان شد.

فرماندار شهرستان شاهین شهر ومیمه در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در سال 85 سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر را اعلام نمودند که شامل 11 بند است و ستاد مبارزه با مواد مخدر و رؤسای قوا مسئول اجرای این 11 بند شده اند.و تاکید مقام معظم رهبری تا آن حد است که ایشان مبارزه با مواد مخدر را تا حد جهاد اعلام می کنند.

در ادامه این جلسه :حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر نیز در خصوص اهمیت توجه به امر مبارزه با مواد مخدر تاکید نمود و افزود:در سالی که بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی نام گرفته است،لازم است تمام دستگاهها ومدیران تمام قد دراستای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر اهتمام و دقت نمایند علاوه بر برخورد سلبی با این معضل کار فرهنگی نیز صورت بگیرد.

در ادامه هر یک از اعضا ضمن  بحث و تبادل نظر به بیان نظرات و دیدگاههای خود در ارتباط  با مبارزه با مواد مخدر  و راهکارهایی را پیشنهاد و ارائه نمودند.

اجرای برنامه های آموزشی در خصوص آشنایی والدین با پدیده شوم مواد مخدر و همچنین تبیین اثرات سوء آن در نظام خانواده، نظارت بیشتر  بر مراکز سرپایی و اقامتی(کمپ) در غالب یک کمیته مرکزی و تقویت مراکز اقامتی(کمپ ها)، هم فکری و جلوگیری از موازی کاری ادارات مرتبط در مبارزه با مواد مخدر،برگزاری همایش ها ونشست ها با همکاری شهرداریها  وادارات  فرهنگی در سطح شهرستان ، راه اندازی اتاق فکر، برنامه ریزی شهرداری ها در جهت ارائه مسائل فرهنگی و راه های تقویت بنیان خانواده،جمع آوری و پاکسازی  پاتوق ها توسط پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان، برنامه ریزی مدیران شهرستان در راستای برگزاری کلاس های آموزشی برای کارکنان وخانوادهایشان و اطلاع رسانی از جمله موارد مطرح شده و مورد تاکید فرماندار در این جلسه بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.