۱۰:۰۱ - دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

برنامه‌هایی برای ترک اعتیاد به تلفن همراه

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربران تلفن همراه هستید که به هیچ وجه نمی توانید از گوشیتان دل بکنید بد نیست برنامه‌های خاصی را بر روی این وسایل نصب کنید از اعتیاد به آنها رهایی یابید.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” مورنینگ هرالد، البته هیچ یک از این برنامه ها به خوبی خاموش کردن گوشی و کنار گذاشتن آن نیستند. اما با توجه به ضعف اراده انسان ها و جذابیت بالای آنها شاید استفاده از برنامه های معرفی شده زیر انتخاب بهتری باشد.

Flipd یکی از این برنامه هاست که به طور کامل کنترل گوشی را در دست گرفته و جایگزین قفل آن می شود. با نصب این برنامه و فعال شدن آن تنها تبادل پیامک و تماس های ضروری ممکن است. تنظیم زمان قفل شدن گوشی و مدت آن هم از این طریق ممکن است. با این برنامه حتی می توان گوشی دیگر افراد و مثلا فرزندان را هم قفل کرد. این برنامه رایگان فعلا با گوشی های آندرویدی سازگار است.

برنامه دیگر Moment است که میزان استفاده شما از گوشی و تبلت را بررسی می کند و اطلاعات آماری در مورد کاربرد هر یک از برنامه ها در اختیارتان می گذارد. به عنوان مثال اینکه چند بار به تماس های مختلف جواب داده اید. بر همین اساس می توانید محدودیت هایی را برای استفاده از امکانات مختلف گوشی تنظیم و اعمال نمایید. قیمت این برنامه سازگار با آیفون و آی پد 5 دلار است.

AppDetox برنامه رایگان اندرویدی دقیق تری است که وقتی قرار است روی کار خاصی تمرکز کنید وقت شما را خالی کرده و دسترسیتان را به دیگر برنامه های جذاب ولی حواس پرت کن محدود می کند. به عنوان مثال اگر قرار است نامه مهمی را ارسال کنید دیگر امکان استفاده از شبکه های اجتماعی را نخواهید داشت. همچنین می توانید کاری کنید که در آخر هفته ها نتوانید به ایمیل های کاری دسترسی پیدا کنید. تنظیمات این برنامه عمدتا بر مبنای تعداد موارد باز کردن یک برنامه و زمان صرف شده صورت می گیرد.

Offtime به جای بلوکه کردن برنامه های وقت گیر، این برنامه ها را فیلتر و محدود می کند. البته در زمان اعمال محدودیت ها توسط این برنامه شما کماکان می توانید از پیام های مربوط به فعالیت برنامه های مختلف مطلع شوید. این برنامه رایگان اندرویدی دارای تنظیمات خاصی برای صاحبان مشاغل است که با پرداخت پول فعال می شود.

Screen Time Control یک برنامه رایگان آندرویدی دیگر است که بیشتر برای کنترل گوشی بچه ها توسط والدین به کار می رود. اما از آن می توانید برای محدودکردن خودتان هم استفاده کنید. این برنامه هم جلوی استفاده مکرر از برنامه های وقت گیر را توسط مالک گوشی خواهد گرفت.

منبع: مشرق
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.