۰۹:۴۳ - شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

فرماندار شهرستان در مراسم تودیع ومعارفه مدیر آموزش و پرورش؛

آموزش و پرورش تنها راه کمال انسان به سوی سعادت است

فرماندار شهرستان نقش آموزش وپروش در تربیت نیروهای کارآمد را بسیار تاثیرگذار دانست وگفت: هرکشوری با آموزش و پروش پویا و فعال می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نامراسم تودیع ومعارفه مدیریت آموزش و پرورش شاهین شهربا حضوردکتر پناهی معاونت برنامه ریزی و توسعه و منابع انسانی و پژوهش آموزش و پرورش استان، بصیری فرماندار شهرستان، جمعی از مسوولین شهرستان، معلمان و فرهنگیان در محل آموزش و پرورش شاهین شهر برگزار گردید.

شفیعی مدیرآموزش و پرورش شاهین شهربا بیان اینکه،نباید به آموزش و پرورش نگاه صرفا اجتماعی و اجرایی داشت و فعالیت‌ها ومنتسب به یک یا چند نفر باشد زیرا پیشرفتها حاصل خرد جمعی می باشد، اظهار داشت: اگر احساس کنیم اجر و پاداش خویش نزد پروردگارست نیازی به تشویق دیگران نباید داشته باشیم.

شفیعی افزود:میزان سنجش موفقیت یک مدیر اثر بخشی آن مدیر می باشد، می بایست در نظام تعلیم و تربیت اثر بخشی وجود داشته باشد.

وی  سوره والعصر در قرآن را منشوربهره وری در اسلام مطرح کرد و افزود: در آموزش و پرورش ابزار به تنهایی کارایی ندارد و این اندیشه هاهستند که کار می کند.

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان با بیان اینکه: آموزش و پرورش را می توان مهمترین اندام و قلب پیکر جامعه دانست، افزود: آموزش و پرورش تنها راه کمال انسان به سوی سعادت است.

فرماندار شهرستان نقش آموزش وپروش در تربیت نیروهای کارآمد را بسیار تاثیرگذاردانست وگفت: هرکشوری با آموزش و پروش پویا و فعال می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

بصیری نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروهای کار آمد یک جامعه انکار ناپذیر خواند و گفت: امروز بواسطه خود باوری که توسط معلمان به جوانان این مرز و بوم ارائه شده ،توانسته ایم در عرصه های علمی، فن آوری و دیگر علوم موفقیت های زیادی را کسب نماییم.

وی افزود: آموزش و پرورش در امر تربیت نونهالان و نوجوانان وظیفه خطیری بر عهده دارد که علاوه بر تعلم ، تزکیه ، اخلاق و دین مداری را شامل میشود.

بصیری افزود : آموزش و پرورش برای انجام کامل وظایف خود نیازمند همکاری و تعامل مدیران و مسوولین است.

فرماندار با اشاره به نام گذاری امسال به  نام اقتصاد وفرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری افزود :این بدان معناست که نظام اقتصادی و فرهنگی جامعه  باید اصلاح گردد و به سمتی برود که بتواند رفتار جامعه را تغییر دهد و این مهم جز با آموزش تغییر پیدا نخواهد کرد.

فرماندار شهرستان شاهین شهر ومیمه در ادامه بیان کرد: توصیه من به مسئولین شهرستان ومدیر جدید آموزش و پرورش  این است که با توجه به شعار دولت تدبیر و امید که همان اعتدال میباشد تمام توان خود را در بکار گیری دلسوزان ، شایستگان و اشخاصی که می توانند به مردم خدمت کنند بکار گیرند.ایجاد اتاق فکر در آموزش و پرورش واستفاده از صاحب نظران و ایده های جدید برای اصلاح امور و پیشبرد اهداف از دیگر توصیه فرماندار به مسوولین شهرستان بود.

دکتر پناهی معاونت برنامه ریزی و توسعه و منابع انسانی و پژوهش آموزش و پرورش استان با اشاره به تبلیغات سوء و شبهه افکنی های دشمنان علیه امام زمان علیه السلام در میان جوانان و نوجوانان گفت: در موضوع مهدویت وظیفه داریم جنبه های دیگر ابعاد شخصیتی امام زمان (عج)را پررنگ کرده و معرفی کنیم.

دکتر پناهی امام زمان مظهر را عطوفت و رأفت نسبت به مستضعفین جامعه و مظهر خشم و خشونت نسبت به ظالمان و ستمگران خواند و گفت باید در ارائه مفاهیم مهدویت بازنگری و آسیب شناسی داشته بااشیم.

معاونت برنامه ریزی و توسعه و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش افزود: شاهین شهر بدلیل بافت ناهمگنی که دارد اگر مدیری فراجناحی عمل نکند و شایسته سالاری رامبنای کارخود قرار ندهد قسمتی از توانمندی‌ها و پتانسیل را از دست می دهد و به جد از ایشان می خواهم که از همه ظرفیت‌ها استفاده کند.

وی افزود: با وجود نخبگان برجسته ای که دراین شهر وجود دارد شاهین شهر می تواند الگوی تمام عیار یک اداره موفق در کل استان باشد

کریم کمال مدیر جدید آموزش و پرورش شاهین شهر نیز گفت: از آنجاییکه خود را مدیون این انقلاب می دانم هرگز به خود اجازه نخواهم داد خارج از چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم بردارم.

کمال، تکیه بر وصایای گرانقدر امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و شعارهای دولت تدبیر و امید که برگرفته از سیاستهای دکتر روحانی می باشد، وحدت و بکارگیری همه افکار و نیروها، ایجاد فضای امن برای فعالیت فرهنگی و آموزشی نه فضای امنیتی، قانع کردن دانش آموز و معلم و نه ساکت کردن آنها، پرهیز از شتاب زدگی در تصمیم گیری ها و آمارگرایی‌ها و پرهیز از دروغ را از اولویت‌های خود در تصدی مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر مطرح کرد.

در  پایان این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت و تلاشهای آقای جهانگیر شفیعی ، طي حكمي از سوی محمد حسن قائدیها مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان آقای کریم کمال  به سمت مدیریت آموزش و پرورش شاهین شهر منصوب گردید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.