۱۳:۲۰ - چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱

سرپرست فرمانداری شاهین شهر و میمه:

تحقق عدالت آموزشی ركن اصلی ترقی و پيشرفت کشور است

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه رسیدگی به مسائل بازماندگان از تحصیل را از حائز اهمیت ترین مباحث در حوزه آموزش و پرورش دانست و گفت: تحقق عدالت آموزشی ركن اصلی ترقی و پيشرفت کشور است.

به گزارش شاهین پرس؛ کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده به ریاست سرپرست فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه، با بررسی موضوعات مرتبط با ارتقا شاخص های سلامت کودکان زیر۵سال و وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق کم برخوردار در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

حمیدرضا نجفی سرپرست فرمانداری شهرستان در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با اشاره به مصوبه جلسه ۸۷۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مبانی اصول و الزامات پیاده سازی برنامه جامع سبک زندگی ایرانی اسلامی اظهار کرد: الگوی تقسیم کار دستگاه های مسئول و مرتبط برای تدوین و اجرایی شدن باید با در نظر گرفتن اصل کرامت انسانی باشد.

وی با بر شمردن مؤلفه های سبک زندگی دینی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب افزود: ایمان، علم و آگاهی، پرهیز از تقلید، توجه به نمادهای دینی و توجه به ارزش ها از جمله تاکیدات ایشان به مردم و مسئولان است که باید به آن توجه ویژه ای شده و راهکارهای عملیاتی این مهم در شهرستان تدوین شود.

حمیدرضا نجفی در ادامه با بیان اینکه ایران اسلامی به لحاظ پیشینه مذهبی، تاریخی و تمدن سازی که در طول تاریخ داشته است از ویژگی ها و امتیازات هویتی بهره می برد که در بسیاری از ملت ها بی سابقه است افزود: بدخواهان و دشمنان کشور با درک این موضوع، برنامه ریزی های مختلفی در راستای به انحطاط کشاندن کشور داشته و دارند که یکی از آنها تضعیف “نهاد خانواده” با راهکار تغییر الگوی زندگی و جایگزین گردن سبک زندگی غربی است که بر اساس مصرف‌گرایی، اخلاق‌ستیزی و ناهنجاری‌ها شکل گرفته است و بدلیل ناکام ماندن در این راه سعی دارند از طریق بستر فضای مجازی با اشاعه ناامیدی، بی انگیزه گی و کم رنگ نمودن دستاوردهای کشور در جامعه به اهداف خود برسند.

سرپرست فرمانداری شهرستان در ادامه با تاکید بر لزوم تحقق عدالت آموزشی به عنوان ركن اصلی ترقی و پيشرفت کشور خاطرنشان گرد: رسیدگی به مسائل بازماندگان از تحصیل از حائز اهمیت ترین مباحث در حوزه آموزش و پرورش است و لذا انتظار می رود شناسایی چهره به چهره دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان با اجرای طرح شهید «محمودوند» تسریع شود تا بر این اساس افراد شناسایی شده بتوانند از نعمت تحصیل بهره مند شوند.

نجفی توجه به سلامت فردی و اجتماعی را مهمترین عامل در ارتقاء سطح کمی و کیفی زندگی برشمرد و بر لزوم کنترل و آموزش بهداشت فردی و اجتماعی و فرهنگ سازی در این خصوص تاکید گرد.

وی در پایان از اعضای کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خواست طرح ها و برنامه های عملیاتی خود در حوزه های شیوه و مشی زندگی، تربیت فردی و اجتماعی و فعالیت‌های سلامت محور را جهت بررسی به دبیرخانه کارگروه ارائه نمایند.

در ادامه این جلسه نمایندگان اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان هریک با ارائه گزارشی آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتقا شاخص های سلامت کودکان زیر ۵ سال و جاماندگان تحصیلی در شهرستان را بیان گردند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.