۲۰:۰۵ - شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲

با حضور جمعی از مسئولین کشوری

رونمایی از اولین شناور گردشگری نیمه مغروق مروارید در هتل المپیک

امروز بعداز طهر با حضور جمعی از مسئولین کشوری در هتل المپیک تهران از اولین شناور گردشگری نیمه غوطه‌ور مروارید رونمایی شد.

zirdaryaee

امروز بعداز طهر با حضور جمعی از مسئولین کشوری در هتل المپیک تهران از اولین شناور گردشگری نیمه غوطه‌ور مروارید رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا ، دکتر عرب یارمحمدی رئیس مجتمع دریایی دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین‌شهر با بیان اینکه این شناور به دست محققان پرتلاش مجتمع دانشگاهی علوم و فناوری زیر دریایی شاهین شهر طراحی و تولید شده است افزود:این شناور در نوع خود در دنیا بی نظیر است و تنها نمونه تکی دونفره آن در کشور هلند وجود دارد.

دکتر عرب یارمحمدی با اشاره به اهمیت جذب توریست و تجهیزات توریستی کشور بیان داشت : کاربرد این شناور توریستی و تحقیقاتی می باشد و از آنجاییکه در سواحل کشورمان تجهیزات توریستی مناسبی وجود ندارد با این شناور امکان تماشای مناظر جذاب و زیبای زیر دریا فراهم شده است.
وی افزود:این شناور که برای سفرهای توریستی و تحقیقاتی طراحی و تولید شده است در سطح آب غوطه ور می ماند ، محفظه مسافر 2.5 متری آن در زیر آب و نیم متر آن در سطح آب قرار می گیرد. 8 تن وزن دارد و در ابعاد 4 متر طول 3 متر عرض و 3 متر ارتفاع و دارای 2 محفظه دید کناری به قطر 1 متر و یک محفظه جلویی 1.5*1 می باشد.

ایشان افزودند:سیستم رانش این شناور ترانسفر و از دیزل و باطری استفاده می شود ، هزینه طراحی و ساخت این شناور یک پنجم طراحی نمونه دو نفر خارجی آن است.

رئیس مجتمع دریایی افزود: با توجه به زمان کوتاه طراحی و ساخت ، آزمایش‌های مختلفی بر روی این شناور توسط مهندسین باتجربه صورت گرفت، که شناور مروارید با موفقیت بالا از این آزمایشات بیرون آمد .
دکتر عرب یار محمدی افزود: محققان توانمند مجتمع دانشگاهی علوم و فناوری زیر دریایی در حرکتی قابل تحسین موفق شدند در مدت زمان 120روز این شناور را از ایده به تولید برسانند، که این در تمام دنیا بی نظیر است کسی در مدت 4 ماه طرحی را از ایده به تولید برسانند. و هم اکنون سفارش 20 فروند از این شناور را داشتم که در 6 ماه آینده آماده تحویل ناوگان توریستی می شود.
رئیس مجتمع دریایی دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین‌شهر بیان داشت:این مجتمع طرح های دریایی دیگری نیز در دست تولید دارد که در آینده نزدیک از آنها رونمایی خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید:

One Response to “رونمایی از اولین شناور گردشگری نیمه مغروق مروارید در هتل المپیک”

  1. سلام
    خسته نیاشید
    امیدوارم در دریای زیبایی ها شناور شوید و بهترین باشی
    التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.