۰۷:۵۸ - یکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۲

درمراسم تودیع و معارفه شهردار شاهین شهر مطرح شد:

اهمیت ورود بخش خصوصی به فعالیت عمرانی شهرها

با حضور معاون عمرانی و مدیران استانداری اصفهان، نماینده مجلس و مقامات اجرایی شهرستان شاهین شهر و میمه، اعضای شورای اسلامی چند شهر و شهرستان، از خدمات ناصر نفری شهرداری پیشین این شهر تقدیر و دکتر ذاکری بعنوان شهردار جدید شاهین شهر منصوب شد.

8 

 با حضور معاون عمرانی و مدیران استانداری اصفهان، نماینده مجلس و مقامات اجرایی شهرستان شاهین شهر و میمه، اعضای شورای اسلامی چند شهر و شهرستان، از خدمات ناصر نفری شهرداری پیشین این شهر تقدیر و دکتر ذاکری بعنوان شهردار جدید شاهین شهر منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا ،  در ابتدای این مراسم حسینعلی حاجی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس ضمن تشکر از خدمات ناصر نفری ، برای ادامه همکاری با شورا و شهردار جدید اعلام آمادگی نمود.

وی افزود: باید کارهای زیادی را در جهت رفاه عامه مردم صورت داد تا فصل جدیدی از توسعه پایدار رقم بخورد .

این نماینده تصریح کرد: برخلاف آنچه تظاهر می شود شاهین شهر از بسیاری کاستی ها از جمله معضل بیکاری در رنج است و باید در این زمینه طرحهای ابتکاری و جدیدی اجراء شود.

وی افزود: نگاه توسعه نگر ایجاب می نماید تا امر سرمایه گذاری بخش خصوصی بصورت یک ضرورت و الویت مد نظر مسئولین باشد.

حسینعلی حاجی، جلوگیری از اسراف و تبذیر ، باندبازی و گروه گرایی و اهمیت دادن به نظر مردم را مورد توصیه قرار داد و خطاب به مسئولان گفت : مردم را از خود بدانید و به نظراتشان اهمیت بدهید زیرا سرمایه اصلی انقلاب و نظام همین مردم هستند.

ایجاد مجتمع های صنفی و صنعتی ، توسعه ظرفیت های بالقوه و مغفول مانده خواسته دیگر نماینده شهر از شورای جدید و شهردار بود.

در ادامه مهندس حمیدرضا مقدسی رئیس شورای اسلامی شاهین شهر با تاکید بر ناپایداری مقامات دنیوی گفت : هیچکس تصور نکند که برای همیشه بر این مسندها تکیه خواهد زد.

وی ایتلائات بشر به زخارف دنیا را امری مذموم دانست و متذکر شد : باید غرض ورزی و حب و بغض ها را کنار گذاشت و به کارها رنگ خدایی داد تا نتایج نیکو حاصل آید.

وی ضمن تاکید بر ماندگاری خدمت جهادی توصیه کرد : تابلوی جنگ تحمیلی بعنوان عالیترین وجوه خدمت باید همواره در منظر خدمتگزاران در شهرداری باشد.

ناصر نفری شهردار پیشین شاهین شهر سخنران بعدی این مراسم بود که با ذکر شمه ای از خدمات شهرداری ظرف ۶ سال گذشته گفت : اجرای ۳۰۰ پروژه بزرگ شهری در طول ۶ سال گذشته نمایی از اعتماد و همکاری توامان شورای سوم با شهرداری و هم رایی مردم شریف و مایه افتخار است که به ان شاکرم.

وی افزود : تجربه ۲۰ ساله ام در سمت شهرداری شهرهای مختلف استان می گوید : هر خداحافظی سر آغاز سلامی دیگر است اما خوش تر آنکه در آخرین خداحافظی که رفتن به سرای باقی است و سلامی در پی ندارد همچنان با رضایت خالق و خلق خدا روبرو باشیم.

ناصر نفری گفت : خدا را گواه می گیرم که در این ۶ سال هرگز لذت زندگی خانوادگی را درک نکردم و جز رفاه و سعادت مردم شاهین شهر به موضوع دیگری نیندیشیدم.

وی افزود : در مدت کوتاه جدایی ام از شاهین شهر ، مردم همواره و بطروق مختلف مرا مورد لطف قرار داده بطوریکه تصور این همه مهرورزی واقعاً برایم قابل تصور نبود.

33

دکتر جمالی نژاد معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با قدردانی از شهردار پیشین گفت: شهادت میدهم که در بین ۱۰۵ شهردار استان اصفهان ، مدیری با سبغه فرهنگی مهندس نفری وجود ندارد.

وی با اشاره به چند نکته مهم در خصوص سیاست‌های کلان استانداری اصفهان برای پیشبرد عمران شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، افزود: معاونت عمرانی استانداری اصفهان چهار سیاست کلی را در این خصوص دنبال می‌کند.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به نخستین سیاست کلان معاونت عمرانی استانداری اصفهان در خصوص برنامه چشم‌انداز توسعه شهری، اضافه کرد: دومین سیاست کلانی که بسیار مهم است مشارکت بخش خصوصی در کارهای عمرانی شهری است که باید اهتمام ویژه به آن ورزیده شود.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه متأسفانه در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان کمتر شاهد حضور و مشارکت بخش خصوصی هستیم، ادامه داد: متأسفانه بعضی از شهرداران شهرستان‌های استان تنها به بودجه‌های مصوب شهرداری اکتفا می‌کنند و اجازه ورود بخش خصوصی در کارهای عمرانی شهری را نمی‌دهند.

وی با تشریح سومین سیاست کلان معاونت عمرانی استانداری اصفهان در حوزه شهری و روستایی، گفت: سومین سیاست این است که در شهرها هویت‌سازی کنیم.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با بنیان آخرین سیاست کلان حوزه عمرانی استانداری اصفهان، متذکر شد: حرکت به سمت‌وسوی شهرهای دانش‌محور و دانش بنیان به عنوان چهارمین سیاست کلی معاونت عمرانی استانداری اصفهان در حوزه شهری و روستایی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از شهرهای کشور دچار روزمرگی شده‌اند، تصریح کرد: چه خوب است اشتغال پایدار به سمت‌وسوی فضاهای دانش‌محور و دانش بنیان برود نه به سمت‌وسوی فضاهای آلاینده حرکت کند.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه شهرستان شاهین‌شهر بارگذاری صنعتی در آن زیاد است، اظهار کرد: اکثر صنایع آلاینده استان اصفهان در شهرستان شاهین‌شهر وجود دارند.

وی با بیان اینکه باید به دنبال رونق دادن صنایع دانش بنیان باشیم، اضافه کرد: شهر دانشی و دانش‌محور سه شاخصه اصلی دارد.

جمالی‌نژاد با اشاره به شاخص‌های شهرهای دانش بنیان ادامه داد: از شاخص‌های شهرهای دانش بنیان می‌توان محور توسعه، منابع انسانی و توسعه فرهنگی را نام برد.

وی گفت: لازمه داشتن یک شهر دانش بنیان دارا بودن یک روح و شهر خلاقانه است.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان استفاده از ظرفیت مردم و مشارکت آن‌ها در پروژه‌های شهری، ادامه داد: مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های نوآورانه و دانش بیان کمک‌های فراوانی به زیر ساخته‌های شهری می‌کند.

وی با اشاره به معیارهای شهرهای دانش بیان، اذعان کرد: امکان دسترسی شهروندان به پروژه‌های شهری میسر است، تهیه ابزار و مزیت بعدی تحقیقات جهت ایجاد بسترهای مناسب جهت خدمات و کلاه‌های دانش بنیان در شهراست، توانایی جذب و نگهداری شهروندانی بامهارت بالا است.

جمالی نژاد با تعریفی از شهر دانش‌محور، گفت: هدف از تاسیس شهر دانش‌محور رسیدن به توسعه شهری از طریق ایجاد بروز رسانی است.

وی با اشاره به چگونگی دستیابی به چنین شهر دانش‌محوری تصریح کرد: طراحی مناسب شهرری، شبکه‌های فناوری اطلاعات، فرهنگ دانشی از دیگر تعاملات است و تبدیل شهر به یک بنیان دانش اندیش را مورد توصیه قرار داد .

 دکتر جمالی نژاد اضافه کرد: در شاهین شهر بعلت ازدیاد آلایندگی ، هیچ ظرفیت صنعتی جدید مورد توصیه نیست و باید بجای حرکت در این محور ، بدنبال ایجاد فضاهای مبتنی بر تولید دانش و افزوده های آن باشیم .

آسان سازی دسترسی شهروندان به تکنولوژی های برتر ، ایجاد مراکز تحقیقاتی و جذب و بکارگیری شهروندان در امور دانش بنیان از دیگر تاکیدات معاون عمرانی استانداری بود.

در ادامه این مراسم ، دکتر ذاکری شهردار جدید شاهین شهر با تقدیر از خدمات ناصر نفری بعنوان یکی از شهرداران پیشکسوت استان به بازخوانی برنامه های خود پرداخت.

به گفته شهردار : توسعه فضای سبز به ازاء سرانه ۳۰ متر مربع ، راه اندازی سیستم مترو ، ساماندهی کارگاههای مشاغل شهری و ایجاد شهرکی به همین منظور، تشدید اقدامات فرهنگی و توسعه همه جانبه شهر از محورهای اساسی شهرداری در فصل جدید خواهد بود.

در پایان با اهداء هدایا از ناصر نفری شهردار سابق شاهین شهر تقدیر شد.

تصاویر مرتبط با مراسم

41

13

39

25

34

33

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.