۱۶:۴۹ - سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

همایش شوراهای اسلامی شهرستان

فرماندارشهرستان گفت :شهرستان شاهین شهر ومیمه دارای 6 شهر و38 عضو اصلی شورای شهر و همچنین 14 روستایی که دارای شورای اسلامی هستند و 52 نفر عضو اصلی مشغول به فعالیت میباشد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا“،همایش شوراهای اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور فرماندار، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، بخشداران، شهرداران ودهیاران شهرستان شاهین شهر ومیمه در محل فرمانداری برگزار گردید.

علیرضا بصیری فرمانداردر این همایش گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام کار ها وفعالیت ها با مشارکت و انتخاب مردم صورت می پذیرد که این مشارکت میتواند در غالب تعیین مقامات کشوری ویا اجرای فعالیتی در یک روستا باشد.
بصیری با اشاره به اصل 103و 105 قانون اساسی مبنی بر اینکه تصمیمات شوراها نباید مخالف موازین  اسلام و قوانین کشور با شد افزود:به جهتی اهمیتی که شوراها دارند تمام مقامات از قبیل استاندار،فرماندار ،بخشدار  وهر شخصی که از طرف دولت تعیین میشود در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات  آنها می باشند و این بیانگر توجهی است که قانون اساسی به شوراها ی اسلامی دارد.
بصیری افزود:اعضای شوراهای اسلامی دارای شان تصمیم گیری هستند و وظیفه شهردار اجرا می باشد ،متاسفانه در مواقع ای شاهد این هستیم که اعضای شورای اسلامی از سر دلسوزی وارد مسائل ومباحثی میشوند که هم برای خود وهم برای شهردار و دهیار ودر مواقعی برای مسوولین شهرستان واستان ایجاد مشکل میکنند.
وی افزود انچه که قانون برای اعضای شوراهای اسلامی مشخص کرده است تصمیم گیری در صحن شورا می باشد.
خدمت به مردم،اجرای دقیق مصوبات شورا،ارتباط دائمی و مستمر با مردم،توجه به عدالت در تقسیم خدمات و سکونت اعضای شوراها در محدوده حوزه انتخابیه خود از جمله مواردی بود که فرماندار شهرستان شاهین شهر ومیمه به اعضای شوراهای اسلامی شهر وروستا تاکید نمود.
لازم به ذکر است در یایان این همایش لوح یاد بودی به اعضا اهداء گردید.
shoraa933
shoraa93 shoraa9333

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.