۲۳:۲۴ - جمعه ۰۱ فروردین ۱۳۹۳

پیام نوروزی نماینده شهرستان شاهین شهر و میمه در مجلس

آغاز سال ۱۳۹۳هجری شمسی را با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والا مقام و امام گرانقدرمان، به محضر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)،آحاد ملت عزیز ایران تبریک عرض نموده وسالی پر خیر وبرکت رابرای همگان آرزومندم.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”،

یامقلب القلوب والابصار یا مدبر اللیل والنهار یا محول الحول والاحوال حول حالنا الی احسن الحال

عید نوروز و آغاز سال ایرانیان از آن جهت که با باورهای دینی ومعرفتی از جمله: دیدار با بزرگان،نیکی به کودکان، عیادت بیماران،صله ارحام،رفتن به زیارت اهل قبورو…آمیخته است، یک آیین منحصر به فرد دربین جوامع بشری است.

اگر بخواهیم از نگاه معارف دینی به آیین نوروزبنگریم نخستین چیزی که به چشم می آید، مساله بهار و رویش دوباره گیاهان و رستاخیز طبیعت است. شاید این از مهم ترین علل و عوامل و نیز از عناصر اصلی جشن بهار و نوروز است. در نگاه ایرانیان فرهنگی (که شامل گستره ای جغرافیایی از آن سوی هند و چین تا کناره های مدیترانه و تا روسیه و ارمنستان و گرجستان و قفقاز و آسیای میانه است) نوروز آغاز رستاخیز طبیعت است.

با ورود خورشید وشروع بهار، زمستان سرد مرگ بار، از دامن کوه و دشت کوچ می کند و طبیعت دوباره زندگی جدید و نوینی را آغاز می کند. دشت و دمن به گل می نشیند و آن چه تاپیش از این مرده و مرده نما بود، زندگی را از سر می گیرد. این مساله مانند رستاخیز انسان است.وچه خوب است که همگی دلهایمان را زنده کنیم به شمیم جانفزای بهار واقعی و چشمانمان را پل بزنیم به روح انگیز ترین انتظار و انشاالله همگی ظهورش رادر کنارهم به جشن بنشینیم.

NESHAST3232

اینجانب آغاز سال ۱۳۹۳هجری شمسی را با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والا مقام و امام گرانقدرمان،  به محضر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)،آحاد ملت عزیز ایران به خصوص مردم شریف شهرستانهای شاهین شهر ومیمه وبرخوار تبریک عرض نموده وسالی پر خیر وبرکت رابرای همگان آرزومندم.

امیدوارم اکنون که در مناسب ترین مقطع انقلاب اسلامی سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر اندیشمند وعزیزمان ابلاغ شده است،همه مسئولین با اتکال به خدای بزرگ و با استعانت از حضرت فاطمه زهرا(س) که آغاز سال جدید مقارن با ایام سوگواری آن بی بی دو عالم است واستفاده از ظرفیت ارزشمند داخلی،نگاه به درون وبهره گیری ازاستعدادهای جوان ایرانی در راه تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشا بوده وروز به روز شاهد عزت،اقتدار و رفاه هرچه بیشتر مردم در سایه تحقق حماسه اقتصادی باشیم.

حسینعلی حاجی

نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار

در مجلس شورای اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.