۱۰:۴۵ - دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین‌شهر و میمه خبر داد:

برگزاری بیش از ۲۴۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در شاهین‌شهر و میمه

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج بیش از ۲۴۰ برنامه در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش شاهین پرس؛ مهدی ابراهیمی عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شاهین‌شهر با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یکی از مردمی‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی است که باتدبیر و درایت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تأسیس شد و امروز به‌عنوان یک تفکر و جریان هدفمند و باصلابت تبدیل شده و بازوی پرتوان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و عمران و آبادانی همانند صحنه‌های سرنوشت‌ساز جهاد و شهادت در طول دوران دفاع مقدس حضور پرشور و افتخارآفرین دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر اینکه بسیج به‌عنوان نیروی پرصلابت مردمی در دفاع از تمامیت ارضی کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی بر همگان روشن است و نتیجه این نقش‌آفرینی خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده است.

وی با گرامیداشت یاد همه شهدای بسیجی و قدردانی از زحمات تمام پیش‌کسوتان جهاد و ایثار و شهادت و خانواده‌های معظم شهدا گفت: امروز مجموعه بسیجیان در قالب بیش از ۲۰ قشر مختلف در عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند و برای سرافرازی نظام نقش‌آفرینی می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به عناوین و روزشمار هفته بسیج ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کارگروه‌های هفته بسیج، بیش از ۲۴۰ ردیف ویژه‌برنامه به مناسبت هفته بسیج با شعار «بسیج، امید ملت ایران» توسط رده‌های مختلف بسیج شهرستان برگزار می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج بیان کرد: برگزاری همایش دختران آفتاب با حضور ۹۰۰ دانش‌آموز دختر، تقدیر از بسیجیان اسوه در جشنواره مالک‌اشتر، همایش روشنگری و جهاد تبیین در جنگ شناختی، برگزاری مرحله هفتم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با تذکر لسانی، اجرای طرح امنیت پایدار در گشت رضویون، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، همایش اقتدار بسیج و میقات صالحین از جمله برنامه‌های شاخص هفته بسیج است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین‌شهر و میمه با اشاره به توزیع بسته‌های کمک‌های مؤمنانه و ۱۲ سری جهیزیه بین نیازمندان شهرستان به مناسبت هفته بسیج گفت: برگزاری همایش بزرگ سجیل، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر، برپایی کارگاه‌های متعدد آموزشی از قبیل فرزندآوری، سواد رسانه‌ای، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و برگزاری سیر نمایشگاهی با موضوعات مختلف از جمله غزه و مردم مظلوم و بی‌پناه زیر بمباران فلسطینی در رده‌های مختلف بسیج برگزار می‌شود.

وی از افتتاح ساختمان دو پایگاه بسیج در مسجد قائم شاهین‌شهر و آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد توسط بسیجیان حوزه امام علی (ع) و پرداخت رهن یک باب منزل استیجاری برای نیازمند در هفته بسیج خبر داد و افزود: اجرای فاز دوم طرح آبرسانی روستای کلهرود شامل لوله‌گذاری منبع آب این روستا توسط گروه‌های جهادی انجام شده که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

ابراهیمی از تشکیل موکب شهید آوینی توسط بسیج هنرمندان ناحیه خبر داد و افزود: اجرای نمایش‌های خیابانی، رونمایی از کتاب شهید اکبر جزی، اکران رایگان فیلم در مساجد و پایگاه‌های بسیج، شب‌شعر بسیج، اجرای گروه سرود و برپایی نمایشگاه‌های هنری و صنایع‌دستی توسط هنرمندان بسیجی در این هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «اسم تو مصطفاست» با توزیع بیش از هزار جلد کتاب در هفته بسیج افزود: برگزاری اردوهای مختلف اعم از اردوی زیارتی مشهد مقدس و جمکران و اردوی راهیان پیشرفت و توسعه که با حضور دانشجویان بسیجی نخبه در شرکت‌های صنعتی شهرستان برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در این ناحیه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین‌شهر و میمه از برگزاری همایش تجلیل از ورزشکاران بسیجی خبر داد و افزود: مسابقات متعدد ورزشی دوچرخه‌سواری، دومیدانی، تیراندازی، فوتسال، تنیس روزی میز و ورزش‌های زورخانه‌ای، پیاده‌روی خانوادگی از جمله برنامه‌های ورزشی و تفریحی است که باهدف ایجاد شور و نشاط در رده‌ها و اقشار مختلف بسیج شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از تولیدات برتر بسیجیان در فضای مجازی به مناسبت هفته بسیج، از انتخاب دو پایگاه زهرای اطهر و طریق‌القدس شهر گرگاب به‌عنوان موفق‌ترین پایگاه بسیج کشور خبر داد و افزود: روز پنج آذر مصادف با روز بسیج رهبر معظم انقلاب به‌صورت ویدئوکنفرانس با بسیجیان دیدار خواهند کرد.

ابراهیمی افزود: این ناحیه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر دو میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به بیش از ۳۷ نفر باهدف ایجاد مشاغل خانگی، کشاورزی و دامپروری پرداخت کرده است علاوه بر این برای متقاضیان وام خوداشتغالی دوره‌های آموزشی همراه با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای نیز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باهدف محرومیت‌زدایی در مناطق محروم شهرستان علاوه بر تعمیر و بازسازی منازل محرومین و لایروبی قنوات، چهار باب مدرسه رنگ‌آمیزی و ۱۰۰ کلاس ساخته شده است همچنین در قالب کمک‌های مؤمنانه مایحتاج ضروری و لوازم‌التحریر، کیف، کفش و لباس و غذای گرم در فواصل مختلف بین نیازمندان توزیع شده است.

انتهای خبر/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.