۱۷:۱۶ - دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱

مردم، نقش آفرینان اصلی در مهار و کنترل بیماری کرونا هستند

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه با تاکید بر لزوم رعایت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: نقش آفرینان اصلی مهار و کنترل بیماری کرونا مردم هستند.

به گزارش شاهین پرس؛ جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه به ریاست سرپرست فرمانداری شهرستان و با حضور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، رئیس شبکه بهداشت و درمان و دیگر اعضا ظهر امروز در محل فرمانداری برگزار شد.

حمیدرضا نجفی سرپرست فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه در این جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا شهرستان با ادای احترام به مقام شهدای سلامت اظهار کرد: تلاش بی وقفه و شبانه روزی شهدای سلامت در دوران همه گیری بیماری کرونا برهیچ کس پوشیده نیست و یاد و خاطره و اهمیت کار این عزیزان در ذهن مردم قدردان و قدرشناس ایران اسلامی و این شهرستان باقی خواهد ماند.

سرپرست فرمانداری شهرستان در ادامه با اشاره به اعلام گسترش بیماری کرونا در کشورهای منطقه، همچنین شناسایی زیرسویه‌های جدید این ویروس در کشور و احتمال افزایش موارد بیماری کرونا در هفته‌های آینده، هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد هماهنگی و بررسی آمادگی شهرستان در مقابله با این بیماری بیان کرد.

نجفی با بیان اینکه نقش آفرینان اصلی برای مهار و کنترل بیماری کرونا مردم هستند افزود: رعایت نکات بهداشتی و واکسیناسیون از راهکارهای مهم قطع زنجیره انتقال این ویروس است.

وی همچنین بر لزوم اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از راه‌های مختلف و بستر فضای مجازی در راستای پیشگیری و مقابله با این ویروس تاکید نمود.

علی پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا، نظام مراقبت بیماران و شاخص های ایمن‌سازی در گروه‌های هدف و واجدین شرایط ارائه کرد و خواستار مشارکت حداکثری مردم در رعایت پروتکل بهداشتی و تکمیل برنامه واکسیناسیون شد.

در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا شهرستان بر ضرورت توجه و اهتمام به موارد ذیل تاکید شد.
_ رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پر ازدحام به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها
_ فراخوان افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمندان جهت تزریق واکسیناسیون
_ تزریق واکسیناسیون مجدد برای افراد بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشته باشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.