۰۵:۴۲ - یکشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه خبر داد:

افزایش 43 درصدی ابتلا به بیماری کرونا در شاهین شهر و میمه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه از افزایش 43 درصدی ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: تا 2 هفته همچنان در قله موج ششم قرار خواهیم داشت.

علی پارسا در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ از افزایش 34 درصدی میزان ابتلا به کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد و اظهار کرد: در هفته گذشته از یک هزار و 802 بیمار مشکوک به کرونا نمونه گیری(تست) کرونا انجام شده که نتیجه یک هزار و 98 تست، مثبت بود که تعداد موارد مثبت کرونا نسبت به هفته ماقبل 34% درصد افزایش داشته است.

* افزایش 43 درصدی آمار بستری های کرونایی در شاهین شهر و میمه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه طی هفته گذشته 63 بیمار مبتلا به کووید در بیمارستان بستری شده اند که نسبت به هفته ماقبل آن 43% افزایش داشته است خاطرنشان کرد: متاسفانه طی هفته گذشته 6 بیمار مبتلا به کووید در شهرستان جان خود را از دست دادند که نسبت به هفته ماقبل آن تغییر نداشته ولی نسبت به دو هفته قبل 20 % افزایش داشته است.

پارسا در ادامه خاطرنشان کرد: موج ششم کرونا از ابتدای بهمن ماه با سویه امیکرون شروع شده و آمارهای مقایسه ای بهمن و دی ماه گویای ویژگی هایی بویژه سرعت بالای انتشار و واگیری این سویه جدید کرونا است.

وی افزود: در مجموع تعداد بیماران مبتلا به کووید در بهمن ماه 3 هزار و 48 بیمار بود که در مقایسه با دی ماه با 172 بیمار، حدوداً 18 برابر گردیده است که بیشترین افزایش مربوط به گروه سنی میانسال (30 -59 سال) با حدوداً 10 برابر و سپس گروه سنی جوانان (18-29 سال) با حدود 8 برابر و سپس گروه سنی سالمندان (بالای 60 سال) با حدود 7 برابر و بعد گروه سنی نوجوانان 5-17 سال با حدود 4 برابر و گروه سنی کودکان زیر 10 سال 3 برابر افزایش داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: از نظر میزان بستری، در بهمن ماه 180 بیمار کووید بستری شدند که نسبت به دی ماه حدود 2 برابر افزایش پیدا کرده است علاوه بر این در بهمن ماه 14 مورد فوت داشتیم که نسبت به دی ماه 8 درصد افزایش داشته است.

* تا 2 هفته آینده همچنان در قله موج ششم کرونا قرار خواهیم داشت

دکتر پارسا با بیان اینکه تا 2 هفته آینده همچنان در قله موج ششم قرار خواهیم داشت تاکید کرد: برای اینکه سریعتر از قله این موج سهمگین به سلامت عبور کنیم بایستی اولا همه شهروندان محترم پروتکل های بهداشتی ، بویژه زدن ماسک و دوری از تجمعات را به طور جدی رعایت نمایند و همچنین واکسیناسیون به ویژه دوز سوم خود را کامل نمایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر انواع واکسن ها در اختیار شهروندان قرار دارد و همه افراد بالای 5 سال می توانند برای تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون به مرکز تجمعی واکسیناسیون انقلاب و یا مراکز بهداشتی نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

* آغاز تزریق واکسن کوپارس (رازی) در شهرستان شاهین شهر و میمه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: واکسن نوترکیب پارس (رازی ) از روز شنبه 30 بهمن سال 1400 در مرکز واکسیناسیون انقلاب واقع در شاهین شهر خیابان اقبال لاهوری (ورزشگاه انقلاب) تزریق می شود.

وی با بیان اینکه این واکسن برای دوز سوم کلیه واکسن ها به جز واکسن بهارات قابل تزریق می باشد ادامه داد: واکسن فخرا در مرکز انقلاب موجود است و افرادی که دو دوز واکسن سینوفارم دریافت کرده اند می‌توانند برای تزریق دوز سوم، از واکسن فخرا استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.