۱۳:۳۰ - شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱

جزئیات برنامه تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان اصفهان/ شاهین شهر معطر به عطر شهیدان می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: ۶ دی، سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح همزمان با سراسر کشور تشییع پیکر شهدا را از مسیر پل بزرگمهر تا گلستان شهدا خواهیم داشت.

به گزارش شاهین پرس؛ محمد رضایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت سالروز آغاز عملیات کربلای ۴ اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه سال ۱۴٠٠، روز شهادت حضرت زهرا(س) را روز شهید گمنام نامگذاری کرد و بنابراین مصوب شد تشییع شهدای گمنام در سراسر کشور در این روز باشد.

وی با اعلام اینکه از ۲۵ آذر استان اصفهان میزبان ۱۳ شهید گمنام بود و در این راستا پروژه تشییع و تدفین را در ۴ بازه زمانی تعریف کردیم، افزود: بازه‌ زمانی اول ۲۵ آذر تا ۵ دی با عنوان دید و بازدید شهدایی است که ۴ پیکر در اصفهان و ۹ پیکر در شهرستان‌ها با اولویت حضور شهدا در مدارس و پس از آن دانشگاه‌ها و هیئات برنامه‌ریزی شد.

* مراسم وداع با شهدا در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار خواهد شد

رضایی با بیان اینکه بازه زمانی دوم ۵ و ۶ دی با دو برنامه محوری در مرکز استان خواهد بود، عنوان کرد: وداع با شهدا، دوشنبه بعدازظهر از ساعت ۱۴:۳٠ تا نماز مغرب و عشا در گذر فرهنگی چهارباغ خواهد بود و پس از نماز نیز برنامه در هیأت رزمندگان گلستان شهدا ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در خصوص محور دوم برنامه ۵ و ۶ دی، با اشاره به جزئیات برنامه تشییع شهدا در اصفهان بیان کرد: ۶ دی، سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح همزمان با سراسر کشور تشییع پیکر شهدا را در مرکز استان از مسیر پل بزرگمهر تا گلستان شهدا خواهیم داشت.

وی در خصوص بازه زمانی سوم گفت: از ۶ تا ۱۴ دی حضور کاروان شهدای گمنام را در تمام شهرستان‌ها با محوریت لشکر ۱۴ امام حسین(ع) خواهیم داشت و برای تمام شهرستان‌ها جدول حضور شهدا ارسال شده است.

رضایی پیرامون برنامه‌های شاخص حضور شهدا در شهرستان‌ها افزود: پنجشنبه ۸ دی کاروان شهدا در امام‌زاده نرمی، ۹ دی در شهرستان شاهین‌شهر و ۱۳ دی با توجه به رفاقت حاج قاسم با شهید کاظم در شهرستان‌های نجف‌آباد، تیران و کرون و چادگان حضور خواهند داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان بیان کرد: شام ۱۳ دی و از لحظه شهادت حاج قاسم تا اذان صبح، کاروان شهدا در مزار شهید حججی حضور خواهند داشت.

* شهدای تازه تفحص شده در ۱۳ نقطه استان دفن خواهند شد

وی در خصوص بازه زمانی چهارم مراسم‌های شهدا خاطرنشان کرد: کاروان شهدا چهارشنبه ۱۴ دی به اصفهان خواهند آمد و خاکسپاری آن‌ها ۱۵ و ۱۶ دی در ۱۳ نقطه استان انجام خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به درخواست‌های فراوان برای تدفین شهدا و از سمتی تعداد کم شهدای گمنام اظهار داشت: شهر کوهپایه، پارک کوهستانی گلدشت نجف‌آباد، شهر نیاسر و روستای نشلج کاشان، اردوگاه شهید بهشتی باغ ابریشم در شهرستان‌ها و مجموعه پارک ملت ملک‌شهر، مجموعه مسکونی شهید کشوری، مجموعه اداری امیرکبیر، استانداری، سپاه صاحب‌الزمان(عج)، اردوگاه شهدای درچه، مجموعه منازل مسکونی پادگان شهید وطن‌پور و ستاد گروه موشکی ۱۵ خرداد در اصفهان نقاط تدفین شهدا خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه شهدای گمنام با حضور خود مأموریت خود را تکمیل می‌کنند، تأکید کرد: شهدا مواقعی در شهرها حضور پیدا می‌کنند که نیازمند حضور آن‌ها هستیم و در این راستا پس از چندین ماه فتنه‌گری فتنه‌گران و تلاش برای شکست مقاومت مردم، شهدا همزمان با شهادت حضرت زهرا، ۹ دی، سالگرد حاج قاسم و وفات حضرت ام‌البنین حضور خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه حضور شهدای گمنام در هر ۴ بازه زمانی با محوریت جهاد تبیین برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: در مدارس یک راوی دفاع مقدس و یک مداح همراه با شهدا حضور دارند.

رضایی در خصوص حضور شهدا در دانشگاه‌ها عنوان کرد: با همکاری بسیج دانشجویی ۱۵ برنامه در سطح دانشگاه‌های شهر اصفهان برنامه‌ریزی شده و در ادامه با حضور شهدای گمنام در شهرستان‌ها، شهدا در دانشگاه‌های سطح استان نیز حضور پیدا خواهند کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با تأکید بر اهمیت الگو قرار دادن شهدا برای نسل جوان گفت: اگر الگوی دانش‌آموزان و دانشجویان، افراد نالایق قرار بگیرند به کم کاری ما و دستگاه‌های متولی باز می‌گردد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.