۱۷:۱۳ - پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳

بررسی مشکلات هنرمندان و طرح‌های فرهنگی با کمیسیون فرهنگی شوای شهر

دکتر ابراهیمی گفت:در راستای حمایت وتقویت زیر ساخت های فرهنگی شهر برنامه ای پیش بینی کرده‌ایم برای کنش فرهنگی که تأثیراجتماعی داشته باشد در مقوله فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و عقیدتی و ساختار آن را نبز تعریف کردیم،

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا، با حضورحجة الاسلام ربیعی عضو هیئت مدیره سازمان رفاهی تفریحی، دکتر ابراهیمی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، آقاییان‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از هنرمندان و مسئولین انجمن‌های هنری  جلسه بررسی مشکلات هنرمندان و طرح‌های فرهنگی با کمیسیون فرهنگی شوای شهر در محل اداره ارشاد برگزار گردید.

دکتر ابراهیمی در این جلسه با بیان اینکه: ضرورت تشکیل جلسه در راستای کاربزرگی است که در پایان سال گذشته توسط شورای شهر انجام شد. افزود: در راستای حمایت واجرای برنامه های فرهنگی  شاهین شهر پس از برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون فرهنگی شورای شهرنیم میلیارد ریال به برنامه های فرهنگی از محل بودجه شهرداری اختصاص داده شد.

عضو شورای شهر افزود: در سالی قرار داریم که از سوی مقام معظم رهبری به نام فرهنگ برما مفروض شده و فرمودند: در بحث فرهنگی مادامیکه مشارکت مردمی نباشد مقوله فرهنگی پیش نخواهد رفت و این در گرو زمینه سازی جهت جلب مشارکت مردمی می باشد.و از آنجاییکه مراکز فرهنگی،هنری و امکانات موجود در شهر شاهین شهر که با بودجه و هزینه مردم تهیه شده، باید در خدمت مردم و کنش گران فرهنگی قرار بگیرد. برای اینکه بدانیم کدام نهادها و ارگان‌هایی که ازاین مراکز استفاده می کنند و همچنین میزان مشارکت و همکاری شهرداری با دستگاه‌ها مشخص شوداین چارچوب شکل گرفته است .

وی در ادامه افزود: در راستای حمایت وتقویت زیر ساخت های فرهنگی شهر برنامه ای پیش بینی کرده‌ایم برای کنش فرهنگی که تأثیراجتماعی داشته باشد در مقوله فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و عقیدتی و ساختار آن را نبز تعریف کردیم، لذا چگونگی استفاده آن بدین گونه می باشد که در مقابل طرحی که هدفی را هدف گذاری کند که بیشترین تأثیر اجتماعی داشته باشد در قالب پروپوزال  شورای شهر از آن طرح حمایت می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر افزود: باید به کارها سازو کار علمی دهیم وقتی که برنامه‌ای پروپوزال داشته باشد وظیفه و جایگاه هرکس و میزان ارزش و اندازه توان کار مشخص می شود. طرح‌ها اگر روتین و تقویمی باشد که به سازمان رفاهی تفریحی ارجاع داده خواهد شد و در غیر اینصورت در کمیسیون فرهنگی شورای شهر و اداره فرهنگ و ارشاد مورد بررسی و در صورت تأیید حمایت خواهد شد.

در ادامه هنرمندان و مسئولین انجمن‌های هنری شهرستان هرکدام دیدگاه‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.