۱۷:۱۰ - شنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۱

حاجی دلیگانی:

آیت الله ناصری، شخصیتی عالم که نظیرش کمتر در عمرم دیده بودم

نماینده شاهین شهر و میمه با برشمردن ویژگی های بارز مرحوم آیت الله ناصری گفت: ایشان شخصیتی عالم بودند که نظیرش کمتر در عمرم دیده بودم، افتخاری برای کشور و جهان تشییع بودند.

به گزارش شاهین پرس؛ آیت الله حاج شیخ محمد علی ناصری دولت آبادی اعلی الله مقامه، عالم فاضل و استاد برجسته اخلاق پس از عمری تلاش و مجاهدت در اشاعه اسلام و کسب فیض و معرفت در محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا روز جمعه در بیمارستان امین اصفهان دعوت حق را لبیک گفت و روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست.

مرحوم آیت الله ناصری، علاوه بر تدریس فقه و اصول و تفسیر تربیت شاگردان و تلاش‌های علمی و دینی و هدایت و راهنمایی مردم، طلاب و اهل علم، مجالس وعظ و سخنرانی این عالم بزرگوار همواره روحانیت و معنویتی خاص داشت.

ایشان برای رفع نیازهای مردم و انجام کار‌های خیر نیز مشارکت جدی داشتند که از جمله این اقدامات به ایجاد مرکز درمانی حضرت ولیعصر(عج)، راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان گلدیس شاهین شهر، بخش دیالیز بیمارستان محمد میمه و اورژانس شبانه روزی دولت آباد می توان اشاره کرد.

ویژگی‌های بارز و برجسته این عالم وارسته، شیفتگی و علاقه شدید نسبت به قطب عالم امکان، حضرت بقیه الله الاعظم ارواحناله الفدا بود.

* شخصیتی عالم که کمتر در عمرم دیدم

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ ضمن تسلیت ارتحال عالم جلیل القدر و استاد بزرگ اخلاق اظهار کرد: مرحوم آیت الله ناصری شخصیتی بودند که در عمر خودم اینطور عالم که هم در زمینه های علمی و هم عرفانی و اسلامی و هم در مردم داری سرآمد باشد کمتر دیده بودم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: این استاد عالیقدر حوزه علمیه بسیار مردم دار بودند و در خانه باز بودند چه در دولت آباد و چه در اصفهان به مردم احترام می گذاشتند. علاوه بر این بنیان های خیر زیادی در استان اصفهان، شهرستان برخوار و شهر دولت آباد هم در زمینه درمانی و هم در زمینه دینی و حوزه های علمیه گذاشتند.

وی افزود: مرحوم آیت الله ناصری واقعا شخصیت بسیار بزرگی بودند که از دست دادیم افتخاری برای کشور، استان اصفهان، شهرستان برخوار بویژه شهر دولت آباد بودند که امیدواریم حوزه های علمیه بتوانند این ضایعه بزرگ را جبران کنند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: ساده زیستی و کم هزینه بودن در عین حال اثرگذاری بالای آیت الله ناصری در جامعه برای همه ما درس است که ایشان چگونه با اعتقادات عمیقی که داشتند منشا اشاعه اسلام، دوستدار، پیرو و شیعه اهل البیت (ع)بودند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.