۱۲:۰۰ - شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳

پیشنهاد تازه همسر ریچارد فرای به ايران

همسر ریچارد فرای می گوید که دفن این ایرانشناس نامی در نارجستان شیراز هم خوب است.با این حال وی گفت که ریچارد دوست داشته در افغانستان هم به خاک سپرده شود

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا،همسر ریچارد فرای می گوید که دفن این ایرانشناس نامی در نارجستان شیراز هم خوب است.

این گفته خانم عدن نبی به خبرنگار سايت «قانون» در حالی صورت گرفت که تلاش های حسن روحانی برای عمل به وصیت ریچارد فرای به ساعات های پایانی خود نزدیک شده است. یازده روز است که جنازه فرای در سردخانه ای در ایالت ماساچوست آمریکا نگهداری می شود. او که در پای امضای خود همیشه از ترکیب «ایراندوست» استفاده می کرد وصیت کرده بود که کنار زاینده رود اصفهان دفن شود.

آیت الله سید مصطفی محقق داماد چهره مطرح فرهنگی کشورمان که از جایگاه ریاست بنیاد موقوفات مرحوم دکتر محمود افشار به روزنامه شرق گفته است که نظر نهایی رئیس جمهوری روز سه شنبه اعلام می‌شود. عدن نبی همسر ایرانی و آشوری فرای گفت که تمام تلاش وی عمل به وصیت آنمرحوم بوده است. وی در عین حال گفت: «دکتر ریچارد فرای یا در اصفهان کنار پوپ یا در نارنجستان شیراز مدفون شود خوب است.»

آنطور که قانون کسب اطلاع کرده است خانم نبی بزودی نوه دار می شود. پسر او که به گفته مرحوم فرای دیگر قطب فرهنگی شرق یعنی چین را مرکز تحقیق و علاقه خود قرار داده است در پکن به انتظار پدر شدن را می کشد. او تا 15 روز دیگر به این آرزو خواهد رسید و مادربزرگ بچه می خواهد در آن زمان نزد خانواده نورسیده باشد و به عروس و نوه اش برسد. وی از این بایت نگران این است که در صورت حل مساله روند صدور ویزا برایش طول بکشد.

امیدها به گشایش در پرونده دفن ریچارد فرای در ایران همچنان وجود دارد و پیشنهاد خانم عدن نبی نیز راهکاری است که روند تصمیم گیری مقامات ایرانی و قدرت چانه زنی رئیس جمهوری را بالا می برد . با این حال وی گفت که ریچارد دوست داشته در افغانستان هم به خاک سپرده شود اما اگر ایران موافقت نکند وی در شهر دوشنبه به خاک سپرده خواهد شد. حال باید دید آیا مخالفان دفن ایرانشناس شهیر در اصفهان به شیراز رضایت می دهند؟

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.