۰۸:۱۲ - شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

فرمانده انتظامی شاهین‌شهر و میمه خبر داد:

83 درصد پروندهای پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری و خریدهای اینترنتی است/ توصیه های ایمنی پلیس برای تعطیلات نوروز

فرمانده انتظامی شاهین‌شهر و میمه، از افزایش 60 درصدی کشف جرم در شهرستان خبر داد و گفت: 83 درصد پروندهای پلیس فتا در سال جاری مربوط به فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی است.

به گزارش شاهین پرس؛ سرهنگ حسین بساطی، در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان شاهین شهر و میمه، از کاهش وقوع سرقت در سطح شهرستان خبر داد و اظهار کرد: نیروی انتظامی شهرستان در سال جاری با بهره مندی بیشتر از تجهیزات موردنیاز جدید و روزآمد و افزایش تعداد و نوسازی ناوگان خودرویی و افزایش واحدهای گشتی در سطح حوزه ها، طرح‌های متعددی را در تمامی بخش‌ها اجرا کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، اضافه کرد: مجموعه اقدامات موثر نیروی انتظامی شهرستان در 11 ماهه سال جاری در زمینه پیشگیری و کاهش وقوع سرقت، موجب شده سرقت خودرو هفت درصد، سرقت موتور سیکلت یک درصد، سرقت احشام 22 درصد و با وجود جاده های مواصلاتی مهم و حساس در شهرستان سرقت محموله 100 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کند.

افزایش 60 درصدی کشف جرائم در شاهین شهر

وی با اشاره به بیش از 77 هزار تماس مردمی با سامانه‌های تلفنی پلیس شهرستان، از افزایش 60 درصدی کشف جرائم در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس شهرستان در 11 ماهه امسال با تلاش مضاعف و اجرای طرح های متعدد، موفق شدند، کشف جرائم را 60 درصد بیشتر افزایش دهند که در همین رابطه شناسایی و دستگیری سارقان 90 درصد، کشف سرقت 28 درصد، کشف مواد مخدر57 درصد و دستگیری فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر 24 درصد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ بساطی، با بیان اینکه دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر 231 درصد و جمع‌آوری معتادان 49 درصد افزایش داشته است، گفت: این طرح در ایام نوروز 98 با دستگیری و جمع آوری سارقان و معتادان با قدرت ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، به استفاده ۸۵ درصدی مردم این شهرستان از فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش روزافزون کاربران فضای مجازی و گسترش فعالیت کلاهبرداران و افراد سودجو در این عرصه 83 درصد پروندهای تشکیل شده در پلیس فتا در خصوص فیشینگ یا برداشت های غیر مجاز از حساب افراد و 17 درصد نیز در خصوص کلاهبرداری های صورت گرفته در سایت های دیوار و شیپور و سوء استفاده از تصاویر افراد در فضای مجازی است.

وی تاکید کرد: شهروندان باید ضمن خودداری از قرار دادن اطلاعات و رمز کارت بانکی خود به دیگران، در انتقال اینترنتی وجوه به نماد درج شده در گوشه بالای سایت ها توجه داشته باشند و هرگز به سایتهای مشکوک با عناوین همسریابی، اخذ ویزای لاتاری و مهاجرت، خرید و فروش اجناس ممنوعه و سایتهای غیررسمی کمک به ایتام و فقرا و غیره اعتماد نکنند.

علت عمده تصادفات، عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی است

وی علت عمده تصادفات و سوانح جاده ای را عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی بیان کرد و افزود: میزان تصادفات درون‌شهری 50درصد و برون‌شهری 2درصد در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته که بیشترین سوانح بین ساعات 11 الی14 و 17 الی 20 اتفاق می افتد.

سرهنگ بساطی، نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی را نیروی مقتدر و مورد رضایت مردم دانست و با اشاره به افزایش رضایتمندی شهروندان از خدمات پلیس، افزود: با توجه به اقدامات موثر انجام شده نیروی انتظامی در تامین امنیت عمومی 87 درصد مردم شهرستان شاهین شهر و میمه از خدمات نیروی انتظامی در یازده ماهه امسال اعلام رضایت‌مندی کردند.

وی مراسم چهارشنبه سوری را یک پدیده اجتماعی دانست و با بیان اینکه نیروی انتظامی به هیچ عنوان مخالف شادی و نشاط مردم جامعه نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، نیروی انتظامی با سوء استفاده کنندگان و کسانی که قصد هنجار شکنی در مراسم چهارشنبه آخر سال را داشته باشند مقتدرانه برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با تاکید بر اینکه به جای فراهم کردن بستر جرم باید هزینه جرم بالا برده شود به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری مقادیر زیاد طلا و جواهرات و وجوه نقد در ایام تعطیلات نوروز خودداری کرده و ضمن ثبت سریال لوازم منزل، پیش از شروع سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها، وجوه نقد و زیورآلات خود را به صندوق‌های امانات بانک‌ها بسپارند.

وی افزود: شهروندان با افزایش استحکام منازل خود از جمله نصب نرده و قفل های ایمنی، منازل خود را به سیستم های ضد سرقت و دوربین های مدار بسته تجهیز کرده و ضمن روشن کردن لامپ های تایمردار در ساعات و روزهایی که در خارج از منزل هستند موارد مشکوک را به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

سرهنگ بساطی بیکاری را از جمله عوامل بزه و آسیب های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش های همگاهی مسائل اجتماعی نقش چشمگیری در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.