۱۴:۲۴ - جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷

امام جمعه شاهین شهر:

ناتوانی آمریکا برای تحریم نفت ایران نشان از افول آمریکا دارد/ ‏راهپیمایی 13 آبان امسال بی نظیر بود

امام جمعه شاهین شهر، با بی نظیر خواندن راهپیمایی امسال 13 آبان، به درماندگی آمریکا برای تحریم نفت ایران و عدم همراهی کشورهای دیگر با آن ها اشاهر کرد و گفت: هر وقت سردمداران به طرف رابطه با آمریکا رفته اند متضرر شده اند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر با اشاره به مبنای تاریخ و تقویم در اسلام، اظهار کرد: هیچ پیامبری مانند نبی مکرم اسلام(ص) در راه ابلاغ رسالت خود آزار و اذیت ندید، بنابراین تاریخ هجرت پیامبر(ص) ازمکه به مدینه برای تأسیس حکومت اسلامی مبنای تقویم اسلام قرار گرفته است.

امام جمعه شاهین شهر، با بیان اینکه آمریکا اکنون در ضعیف ترین موقعیت خود نسبت به دوران گذشته قرار گرفته است، افزود: آمریکا امروز رو به افول است و قدرت سخت و نرم آمریکا هر دو بسیار تضعیف شده اند و حتی سربازان آمریکایی دیگر مانند گذشته برای جنگ انگیزه ندارند و دچار تردید شده اند، رییس جمهور جدید امریکا هم لیبرال دموکراسی را کاملاً بی آبرو کرده است.

حجت الاسلام ملکیان، با تأکید بر اینکه امکان ندارد آمریکا بتواند نفت ایران را تحریم کند و خرید آن را به صفر برساند، تصریح کرد: همه دیدیم که آمریکا با آن همه سر و صدا مجبور شد تا یکی پس از دیگری اجازه برای خرید نفت ایران را برای کشورهای مختلف صادر کند و امروز دیگر حرف های ترامپ برای ملت های مختلف دنیا اهمیتی ندارد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر، با اشاره به گذشته استعمار در ایران و قبل از سال 1332، گفت:  در آن زمان انگلیس و شوروی سابق در ایران موقعیت خوبی داشتند، مصدق برای فرار از دست این استعمارگران، به طرف آمریکا رفت، اما این روش هم جواب نداد و سبب شد تا خسران بیشتری نصیب کشور شود.

وی با بیان اینکه محمدرضا پهلوی خیال می کرد آمریکا می تواند او را از هر خطری حفظ کند، ابراز کرد: شاه ایران هیچ کاری را بدون اجازه آمریکا انجام نمی داد، اما در کمال تعجب شاه و جهانیان دیدند که آمریکا هم نتوانست به داد محمدرضا پهلوی برسد و عاقبت مردم به رهبری امام خمینی(ره) رژیم پهلوی را سرنگون کردند.

حجت الاسلام ملکیان، تسخیر لانه جاسوسی بعد از انقلاب را عامل پایداری انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر سفارت آمریکا در ایران اشغال نمی شد، ایران به چندین کشور تجزیه می شد، بعد از این حوادث هم آمریکا می خواست تا با حمله نظامی از طریق طبس محل اسکان امام(ره) را بمباران کند و انقلاب ایران را متوقف کند.

امام جمعه شاهین شهر، با اشاره به تحمیل جنگ هشت ساله  بر ملت ایران از سوی آمریکا، بیان کرد: نتیجه این جنگ هم بازنده شدن آمریکایی ها بود، قبل از این هم در دفعات متعدد می خواستند تا با تحریک عوامل بر جا مانده از دوران طاغوت، کودتا کنند و نظام جمهوری اسلامی را براندازند که موفق نشدند.

وی راهپیمایی امسال در 13 آبان را به عنوان بی نظیرترین راهپیمایی این روز در تاریخ انقلاب معرفی کرد و گفت: مردم ایران نشان دادند که محکم تر از گذشته پای انقلاب خود ایستاده اند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.