۱۱:۴۷ - جمعه ۰۴ آبان ۱۳۹۷

نماینده شاهین شهر و میمه:

عدم رأی آوری لایحه CFT در صورت به رأی گذاشتن مجدد آن در مجلس/ دولت همه بندهای FATF را شفاف سازی کند

نماینده شاهین شهر با بیان اینکه اگر امروز دوباره رأی گیری شود، دیگر این لایحه رأی نمی آورد، گفت: دولت باید درباره همه بندهای FATF شفاف سازی کند و وزیر اقتصاد وقت باید به دلیل تعهد دادن به غربی ها محاکمه شود.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی شامگاه پنجشنبه در دیدار با نمایندگان تشکل های دانشجویی شاهین شهر و میمه و برخوار، با اشاره به پتانسیل بالای جنبش دانشجویی برای مطالبه گری در بحث آرمان های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همکاری دانشجویان و نخبگان با نمایندگان مجلس می تواند راهگشا باشد و ما می توانیم از طرح ها و نظرات دانشجویان در بهتر شدن لوایح و طرح ها استفاده کنیم و این ظرفیت در کشور وجود دارد.

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار، با بیان اینکه دانشجویان و مردم می توانند از ابزارهای نظارتی که در اختیار نمایندگان مجلس است برای اصلاح قانونگذاری و سایر موارد استفاده کنند، افزود: این ظرفیت وجود دارد که نظرات کارشناسی از سوی نخبگان جمع آوری و بررسی شود و به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند.

وی شفاف نبودن آرای نمایندگان مجلس را عامل مهمی برای رأی آوردن لایحه CFT دانست و تصریح کرد: برخی ناهماهنگی ها و البته موضع گیری رییس مجلس سبب شد تا این لایحه در مجلس تصویب شود، اما امروز با روشنگری هایی که در این خصوص صورت گرفته است، اگر مجدداً بنا بر رأی گیری باشد، دیگر اکثریت نمایندگان به آن رأی مثبت نخواهند داد.

حاجی دلیگانی، با تأکید بر لزوم اصرار بر خواسته های جریان انقلابی درباره لوایح مرتبط با FATF، ابراز کرد: امروز این قوانین در اختیار شورای نگهبان قرار دارند و لایحه پالرمو توسط شورای نگهبان به دلیل فنی متوقف شده است که نباید غافل شویم و به مطالبه گری و آگاه سازی در این زمینه برای مردم و مسئولان ادامه دهیم.

نماینده مجلس، عدم شفافیت آرای نمایندگان مجلس را به عنوان بستری برای برخورد دوگانه و منافقانه در بیانات و رفتار نمایندگان عنوان کرد و گفت: برخی نمایندگان در جایی به نحوی و در مکان دیگر متضاد آن موضع گیری می کنند و چون رأی آنان مخفی است، مردم حوزه انتخابیه آنان نمی توانند از صحت ادعاهای نماینده خود با خبر شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از نمایندگان بر روی بسیاری از مسائل اساسی در لوایح و طرح ها نظر کارشناسی ندارند و پیرو نظرات دیگران هستند، اظهار کرد: دانشجویان و طلاب و قشر فرهیخته جامعه می توانند بر روی نظرات و آرای بسیاری از نمایندگان مؤثر باشند و در موضوعات مهم مملکت می توانند نظرات نمایندگان را به نفع کشور و انقلاب اسلامی تغییر دهند.

حاجی دلیگانی، با تشکر از اقدامات روشنگرانه دانشجویان و طلاب در خصوص لوایح FATF و اذعان به مؤثر بودن آن ها در تصمیم گیری مجلس و تغییر موازنه آراء، بیان کرد: جریان انقلابی وقتی می خواهد حرف حق خود را به دیگران ثابت کند می تواند از منطق و استدلال قوی و بیان حرف حساب برای رسیدن به هدف خود استفاده کند که تا امروز تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و باید این روند با قدرت ادامه پیدا کند.

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار،‏ درباره دو مطالبه مهم امروز نخبگان از نمایندگان مجلس، اظهار کرد: امروز باید از دولت بخواهیم تا نسبت به شفاف شدن 37 بند از FATF که دولت در زمان وزارت آقای طیب نیا آن ها را پذیرفته است به مردم توضیح دهند، همچنین، شخص وزیر اقتصاد وقت از نظر قانونی حق اینکه بدون مجوز مجلس به خارجی ها تعهد بدهد را نداشته است و به همین دلیل باید از سوی مراجع قضایی مورد تعقیب قرار گیرد و محاکمه شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.