۱۴:۳۰ - جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

امام جمعه شهر گرگاب؛

استدلال های قوی حضرت زهرا(س) دشمنان ولایت را مقهور خود کرد/ ضرورت تأسیس حوزه علمیه در گرگاب

امام جمعه گرگاب، استدلال های قوی حضرت زهرا(س) در برابر غاصبان خلافت و فدک را نشانه تسلط بی نظیر علمی حضرت(س) بر قرآن و حدیث دانست و اظهار داشت: دشمنان ولایت مقهور موضع گیری های ایشان شدند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام سید مصطفی عاملی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گرگاب، با اشاره به معضل بدحجابی در جامعه، اظهار کرد: البته حکومت در این خصوص وظایفی دارد که باید انجام شود، اما امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسلمانان است و تک تک ما باید وظیفه خودمان در این موضوع را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

امام جمعه شهر گرگاب، با بیان اینکه همه زنان در همه نقاط دنیا زن های هرزه را دوست ندارند، گفت: تجربه غرب نشان داده است که بی حجابی و برهنگی زنان، عامل فروپاشی کانون خانواده ها است و شخصیت زن را تا پایین ترین حد ممکن تنزل می دهد، این حقایق را می توان در خاطرات و نوشته های زن های آمریکایی و اروپایی مشاهده کرد.

وی راهپیمایی 22 بهمن امسال را تماشایی و بی نظیر خواند و افزود: این عظمت مردم ایران برخواسته از بصیرت و آگاهی است و دشمنان اسلام و انقلاب را ناامید کرد، انقلاب اسلامی ریشه در راه و رسم عاشورا و امام حسین(ع) دارد و مردم تا پای جان از این انقلاب دفاع خواهند کرد و همواره ثایت کرده اند که ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

حجت الاسلام عاملی، با اشاره به سابقه علمای گرگاب در حوزه های علمیه و پتانسیل شهر برای تأسیس حوزه علمیه، ابراز کرد: آیت الله صدیقی این پیشنهاد را مطرح کردند و بنده هم از مسئولان شهر می خواهم تا این پیشنهاد را بررسی کنند.

امام جمعه شهر گرگاب، نحوه مواجهه حضرت زهرا(س) با غاصبان خلافت و ظالمان و موضع گیری های ایشان را بسیار هوشمندانه و شجاعانه و عالمانه توصیف کرد و افزود: حضرت فاطمه(س) با آیات قرآن و احادیث متقن، با تسلط عجیب و بی نظیر خود بر تعالیم و احکام دین اسلام، بر حق خود نسبت به فدک تأکید کردند و اینگونه با استدلال بسیار قوی، از حق در برابر باطل دفاع کردند.

وی با بیان اینکه فدک از جانب پیامبر اسلام(ص) به فرزندان ایشان رسید، تصریح کرد: البته عواید فدک همواره برای تعالی اسلام و مسلمانان از سوی معصومین(ع) خرج می شد، اما دشمنان بارها این حق را از ایشان سلب کردند و اکنون نیز مالکیت آن در دست حکومت عربستان سعودی است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.