شاهین پرس

استدلال های قوی حضرت زهرا(س) دشمنان ولایت را مقهور خود کرد/ ضرورت تأسیس حوزه علمیه در گرگاب

کدخبر: 78481
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ در ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام سید مصطفی عاملی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گرگاب، با اشاره به معضل بدحجابی در جامعه، اظهار کرد: البته حکومت در این خصوص وظایفی دارد که باید انجام شود، اما امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسلمانان است و تک تک ما باید وظیفه خودمان در این موضوع را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

امام جمعه شهر گرگاب، با بیان اینکه همه زنان در همه نقاط دنیا زن های هرزه را دوست ندارند، گفت: تجربه غرب نشان داده است که بی حجابی و برهنگی زنان، عامل فروپاشی کانون خانواده ها است و شخصیت زن را تا پایین ترین حد ممکن تنزل می دهد، این حقایق را می توان در خاطرات و نوشته های زن های آمریکایی و اروپایی مشاهده کرد.

وی راهپیمایی 22 بهمن امسال را تماشایی و بی نظیر خواند و افزود: این عظمت مردم ایران برخواسته از بصیرت و آگاهی است و دشمنان اسلام و انقلاب را ناامید کرد، انقلاب اسلامی ریشه در راه و رسم عاشورا و امام حسین(ع) دارد و مردم تا پای جان از این انقلاب دفاع خواهند کرد و همواره ثایت کرده اند که ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

حجت الاسلام عاملی، با اشاره به سابقه علمای گرگاب در حوزه های علمیه و پتانسیل شهر برای تأسیس حوزه علمیه، ابراز کرد: آیت الله صدیقی این پیشنهاد را مطرح کردند و بنده هم از مسئولان شهر می خواهم تا این پیشنهاد را بررسی کنند.

امام جمعه شهر گرگاب، نحوه مواجهه حضرت زهرا(س) با غاصبان خلافت و ظالمان و موضع گیری های ایشان را بسیار هوشمندانه و شجاعانه و عالمانه توصیف کرد و افزود: حضرت فاطمه(س) با آیات قرآن و احادیث متقن، با تسلط عجیب و بی نظیر خود بر تعالیم و احکام دین اسلام، بر حق خود نسبت به فدک تأکید کردند و اینگونه با استدلال بسیار قوی، از حق در برابر باطل دفاع کردند.

وی با بیان اینکه فدک از جانب پیامبر اسلام(ص) به فرزندان ایشان رسید، تصریح کرد: البته عواید فدک همواره برای تعالی اسلام و مسلمانان از سوی معصومین(ع) خرج می شد، اما دشمنان بارها این حق را از ایشان سلب کردند و اکنون نیز مالکیت آن در دست حکومت عربستان سعودی است.

انتهای پیام/