۱۰:۱۶ - جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶

کارشناس مباحث مهدویت:

حضور امام زمان(عج) در عصر غیبت در بین مردم حضوری حداقلی است

کارشناس مباحث مهدویت، با اشاره به اینکه امام زمان(عج) در بین گروه های ملعون و مبغوض خداوند زندگی نمی کنند، گفت: حضور ولی عصر(عج) ‏در عصر غیبت در میان مردم حضوری حداقلی و در حد رفع حاجات است و در شهرها زندگی نمی کنند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام سید هادی محمودی، در همایش مهدویت با محوریت توصیه های امام عسکری(ع) به امام عصر(عج) که در سالن بهار نگارستان شاهین شهر برگزار شده بود، به نامه امام زمان خطاب به علی بن مهزیار از نواب خاصه اشاره کرد و گفت: امام زمان(عج) خطاب به علی ابن مهزیار، فرمودند که «پدرم به من فرمود که با قومی که خداوند بر آن ها غضب کرده و آن ها را لعنت کرده نشست و برخاست و همنشینی نکن»، قومی که به طاغوت رجوع می کنند، مورد غضب خداوند هستند.

کارشناس مباحث مهدویت، با اشاره به آیه ای از سوره احزاب درباره افراد مورد لعن خداوند، بیان کرد: علاوه بر کسانی که خدا و رسولش را مورد آزار قرار می دهند، قومی که با دشمنان خدا دوستی و با دوستان خدا دشمنی می کند هم در دنیا و آخرت مورد لعن پروردگار قرار گرفته اند.

وی قومی که در دنیا و آخرت خوار شده و هیچ عزتی نزد خداوند ندارد را هم در زمره لعن شدگان قرار داد و اظهار کرد: این اقوام، از گناه پرهیز ندارند و دیگران را هم از معصیت نهی نمی کنند، بر همین اساس این گروه ها، احزاب و اقوام ملعون هستند و نباید با آن دوستی کرد.

حجت الاسلام محمودی‏ با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) فرزندش حضرت مهدی(عج) را از سکونت در کوه های معمولی نهی کرد، افزود: اینکه برخی افراد اظهار می کنند که امام زمان(ع) در بین مردم در شهرها زندگی می کنند، اشتباه است، هرچند حضرت(عج) در شهرها تردد و رفت و آمد دارند اما امام یازدهم(ع) خطاب به مهدی موعود(عج) فرمودند که «از کوه ها مگر در سرسخت ترین و سنگلاخی ترین آن ها سکونت نکن».

کارشناس مذهبی‏ با اشاره به فواید کوهنوردی و ویژگی های ممتاز کوه نسبت به شهرها و روستاها، تصریح کرد: این اشتباه است که بعضی افراد کوه نشینی حضرت صاحب الزمان(عج) را غیرمنطقی و خلاف عقل می دانند، بلکه پیامبران الهی و افراد سالک و خداجو در طول تاریخ با کوه انس داشته اند و برای نزدیک شدن به خدا به کوه می رفتند.

وی حضور امام زمان(عج) در بین مردم را حداقلی دانست و گفت: برخی خیال می کنند که صاحب الزمان(عج) مانند سایر مردم در بین ما زندگی می کنند و حضور حداکثری دارند، اما لازمه غیبت اینست که امام(ع) در بین ما حضور حداقلی داشته باشند و تنها برای رفع برخی حوائج میان توده مردم قرار بگیرند.

حجت الاسلام محمودی‏ با بیان اینکه حتی برخی دیگر از امامان معصوم ما هم حضورشان در بین مردم حداقلی بوده است، افزود: این در حالی است که امامان دیگر ما هیچ کدام غایب نبوده اند، اما بنا بر دلایلی نمی توانستند حضور حداکثری داشته باشند، حال امام زمان(عج) که باید در بین مردم شناخته نشوند، پس قطعاً شرایط محدود تر و خاصی نسبت به سایر ائمه(ع) دارند.

کارشناس مباحث مهدویت اظهار کرد: امام زمان(عج) تا زمانی که اذن ظهور و خروج به ایشان از سوی خداوند داده شود، ‏ مأمور به تقیه هستند و در بین مردم ظهور ندارند و شناخته نمی شوند و طبعاً و بر اساس عقل و منطق در میان عامه مردم هم زندگی نمی کنند.

مداحی، پخش کلیپ و تجلیل از هفت نفر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی از حسین علیه السلام تا مهدی علیه السلام و اهدای گواهی پایان دوره 55 نفر از شرکت کنندگان در دوره های آموزش مقدماتی معارف مهدویت از جمله برنامه های همایش مهدویت بود که از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سالن بهار نگارستان شهرداری شاهین شهر برگزار شده بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.