۱۸:۳۰ - چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور:

کسانی که همه امکانات کشور دستشان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند/ نمی‌شود انسان یک‌ دهه همه‌کاره کشور باشد و دهه بعد مخالف‌خوان شود

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه هزاران توپخانه‌ دروغ‌پردازی به سمت این ملت مشغول شلیک هستند تاکید کردند: کسانی که کشور در اختیارشان هست یا بوده دیگر حق ندارند علیه کشور حرف بزنند و اینها باید پاسخگو باشند.

به گزارش شاهین پرس؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور، با اشاره به تلاش بی‌وقفه امریکا برای شبهه‌پراکنی و گرفتن «امید و اعتماد به نفس ملت»، از همراهی خواسته یا ناخواسته برخی افراد با اهداف دشمن به شدت انتقاد کردند و با یادآوری تحلیلها و تبلیغات پوچ چهل ساله دشمن درباره شکست یا تضعیف جمهوری اسلامی تأکید کردند: به فضل الهی و با اتکا به هوشیاری و ایستادگی مردم، همچون گذشته بینی دشمنان را به خاک می مالیم و با تلاش مضاعف مسئولان برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، راه پیشرفت و سرافرازی را با اقتدار ادامه خواهیم داد.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام و گرامیداشت سالگرد حماسه مردمی نهم دی سال 1388، از «تبلیغ» به عنوان مهمترین وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یاد کردند و با اشاره به ریشه قرآنی تبلیغ گفتند: در اسلام تبلیغ به معنای «رساندن صادقانه، صمیمانه، مسئولانه و امانت‌دارانه یک پیام به افکار عمومی بمنظور تفاهم با مردم» است تا آنان با احساس مسئولیت به سمت یک هدف والا سوق داده شوند و حرکت کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: تبلیغ در اسلام کاملاً در جهت مخالف با پروپاگاندای غربی‌ها است که با هدف رسیدن به پول و قدرت انجام می شود و در آن فریب افکار عمومی، دروغگویی و بازیگری نیز جایز است.

ایشان، دادن امید و اعتماد به نفس به مردم و تبیین فرصت ها و تهدیدها و شناساندن دوست و دشمن را از الزامات تبلیغ در اسلام دانستند و خاطرنشان کردند: امروز مهمترین هدف جنگ نرم دشمن، گرفتن امید و اعتماد به نفسِ ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی، تبلیغ را همانند عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی یک میدان جنگ توصیف کردند و گفتند: برخی از اینکه گفته شود جنگ تبلیغاتی یا جنگ اقتصادی و فرهنگی، خوششان نمی آید و می گویند باید از صلح صحبت کرد، در حالی‌که جنگ دشمن با ملت ایران، در عرصه های مختلف یک واقعیت است و اگر ما از این واقعیت غافل باشیم، طرف مقابل هوشیار و مراقب است و طراحی خود را به پیش می برد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته امروز جنگ، جنگ نظامی نیست زیرا آنها جنگ نظامی نمی کنند و غلط هم می کنند اگر بخواهند جنگ نظامی کنند.
ایشان جنگ نرم دشمن را خطرناک‌تر از جنگ نظامی خواندند و در بیان علت اصلی دشمنی با نظام اسلامی افزودند: انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته، ساختار و فرمول غلط قدرت حاکم بر دنیا را تغییر و نشان داده است که یک ملت می تواند نه سلطه‌گر باشد و نه سلطه‌پذیر، نه زور بگوید و نه زیر بار هیچ زورگویی برود.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری انواع توطئه ها و فشارها اعم از جنگ و تحریم، تهدید و تهمت، نفوذ و ایجاد اختلاف داخلی برای مقابله با ملت ایران گفتند: ملت ایران چهل سال مقتدرانه ایستادگی کرده و توانسته است بر همه این توطئه ها فائق آید و از هفت‌خوانی عبور کند که دیگر ملت‌ها از یک‌خوان آن نیز نتوانستند عبور کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سرنوشت بیداری اسلامی در برخی کشورهای عربی و شمال افریقا که منجر به فتنه و جنگ داخلی و اختلافات مذهبی و قومی شد، خاطرنشان کردند: ملت ایران از همه این مراحل با سربلندی و اقتدار عبور کرد و مقایسه میان جمهوری اسلامی و سرنوشت بیداری اسلامی در برخی کشورها، مقایسه ای عبرت آموز است.
ایشان با تأکید بر استمرار دشمنی ها با ملت ایران، گفتند: مهم این است که در هر دوره ای طراحی و نقشه دشمن در عرصه های مختلف را بفهمیم و براساس آن، پیشگیری، دفاع خوب یا حمله پیش دستانه انجام دهیم.

رهبر انقلاب اسلامی، مهمترین طراحی جبهه مقابل در مقطع فعلی را ناامید کردن مردم به آینده و گرفتن اعتماد به نفس آنان از طریق بزرگنمایی مشکلات و ضعف ها و کاستی ها دانستند و افزودند: امروز در فضای مجازی، هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است و اگر گفته می شود باید مراقب فضای مجازی بود از این جهت است که دشمن نتواند از این فضا برای هدف قرار دادن هویت و موجودیت ملت و نظام اسلامی استفاده کند.

حضرت آیت الله خامنه ای، «انتشار آمارهای بی پایه، ادعاهای دروغ، تخریب چهره های مورد قبول مردم و انکار موفقیت های انقلاب اسلامی» را بخشهایی از اقدامات در فضای مجازی برای بدبین کردن مردم بویژه جوانان و نوجوانان دانستند و خاطرنشان کردند: متأسفانه برخی افراد بی تقوا در داخل با متهم کردن افراد و دستگاهها و تلاش برای صحیح جلوه دادن دروغ‌های شاخدار بیگانگان، همان کار دشمن را انجام می دهند.

ایشان افزودند: این افراد بجای آنکه سیاست خود را «دینی» کنند، برای رسیدن به اهداف پَست و حقیر سیاسی، دین خود را با سیاسی کاری همراه کرده اند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: این افراد، بی ملاحظه و بدون در نظر گرفتن خدا و دین و انصاف، در جهت اهداف دشمن سخن می گویند و به قیمت ناامید کردن مردم و نسل جوان، دشمن را شاد می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند، ضمن آنکه مردم آگاه هستند و اینگونه رفتارها در آنان تأثیرگذار نخواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به خدمات مهم همه مدیران جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون، تأکید کردند: البته در کنار این خدمات، صدماتی هم بوده است که باید از خدمات سپاسگزاری شود و صدمات هم مورد نقد منصفانه و مسئولانه و عاقلانه قرار گیرند نه نقد همراه با فحاشی و تهمت، چراکه نقد و نقدپذیری واجب است اما تهمت و لجن پراکنی حرام است.

ایشان خاطرنشان کردند: اینکه فردی مکرر، دستگاهها یا قوای مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد، هنر نیست زیرا هر کودکی می تواند با یک سنگ، شیشه ای را بشکند، هنر آن است که انسان خدا را در نظر داشته باشد و منطقی حرف بزند و از سخن گفتن برای هوای نفس و جهات شخصی و دستیابی به قدرت پرهیز کند چرا که خداوند بابت هر سخنی از انسان سؤال و مؤاخذه خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه «انقلابی‌نمایی» غیر از «انقلابی‌گری» است، گفتند: انقلابی گری کار سختی است زیرا پایبندی و تدین لازم دارد و نمی شود که انسان در یک دهه همه‌کاره کشور باشد و در دهه بعد، تبدیل به مخالف‌خوان کشور شود.

ایشان تأکید کردند: روز نهم دی با آن عظمت، روز پاسخ ملت به چنین بازیهایی و دفاع از ارزشهای انقلاب و دین بود که البته امروز هم بحث پایداری بر ارزشها وجود دارد.

ایشان خاطرنشان کردند: در آن زمان در دفاع از انتخابات ایستادگی کردیم و همانگونه که اعلام کردم و با وجود فشارها، زیر بار ابطال انتخابات نرفتم.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری سخنان حکیمانه امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «میزان حال فعلی افراد است» خاطرنشان کردند: همه باید مراقب باشیم زیرا هیچکس ضمانت درست‌ماندن تا لحظه مرگ را ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان وظیفه مهم دستگاههای تبلیغاتی و رسانه‌ها را در پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از جانب دشمن خاطرنشان کردند و افزودند: نباید جوان ما احساس گیجی و حیرت کند و باید شبهات را برطرف و ذهنها را قانع و آسوده کرد.

ایشان بزرگنمایی رسانه های دشمنان درباره میزان مخاطبان را همچون وعده های آنان درباره اضمحلال جمهوری اسلامی، پوچ و دروغ خواندند و افزودند: روز اول انقلاب گفتند نظام اسلامی شش ماه بیشتر دوام نمی‌آورد، در پایان شش ماه گفتند دو سال، و بعد هم مدام این تحلیلهای بی اساس را تکرار کردند اما بعد از 40 سال جمهوری اسلامی به حیات طیبه خود ادامه می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: همه بدانند در این مرحله نیز امریکای جنایتکار و همدستان او را به فضل الهی زمین‌گیر خواهیم کرد.

ایشان رژیم ایالات متحده امریکا را از فاسدترین و ظالم ترین حکومت های دنیا برشمردند و افزودند: حمایت این رژیم از داعش و تروریست های تکفیری، همدستی با حکومت های ظالم و دیکتاتور همچون آل سعود و حمایت از جنایتکاران صهیونیست و جنایتکارانی که هر روز در یمن مردم را به خاک و خون می کشند، نمونه هایی است که ماهیت پلید و فاسد رژیم امریکا را نشان می دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تبعیض نژادی حاکم بر امریکا و سیستم قضایی این کشور گفتند: با وجود این مشکلات و ایرادهای مبنایی، آنها دستگاه قضایی دیگر کشورها از جمله دستگاه قضایی متدین ایران را متهم می کنند.

ایشان افزودند: البته دستگاه قضایی ما بدون ایراد نیست و بنده از اشکالات قوه قضاییه و قوه مجریه بی اطلاع نیستم اما باید نقاط مثبت و منفی را در کنار هم دید و نباید همه را با یک چوب راند.

حضرت آیت الله خامنه ای هزینه های فراوان و طرحهای پیچیده امریکا را برای ایجاد اختلاف سیاسی، مذهبی، قومی و زبانی در ایران، بی فایده و شکست خورده دانستند و افزودند: به اذن الهی ملت ایران و نظام اسلامی در همه عرصه ها امریکا را مأیوس خواهند کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با مقایسه ریگان از رؤسای جمهور سابق امریکا با رئیس جمهور فعلی این کشور گفتند: ریگان از این فرد فعلی هم هنرپیشه‌تر بود و هم قوی‌تر و البته عاقل‌تر، و عملاً هم علیه مردم ایران اقدام کرد و هواپیمای مسافربری ما را زد، اما اکنون در درگاه عذاب الهی مؤاخذه می شود و جمهوری اسلامی با اقتدار افزون‌تر به رشد و پیشرفت ادامه می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: این مسیر در دوره رئیس جمهور فعلی امریکا هم ادامه خواهد داشت و داغ از میدان خارج شدن یا ضعیف شدن جمهوری اسلامی بر دل اینها هم باقی خواهد ماند.

ایشان افزودند: البته بعضی مقامات امریکایی با نرمش های ظاهری و پوشاندن دست چدنی خود با دستکش مخملی، توانستند در برهه ای سر بعضی از ما را گرم کنند اما زود رسوا شدند و امروز حقیقت نیات پلید امریکا در قبال اسلام و جمهوری اسلامی کاملاً آشکار شده است.

رهبر انقلاب در بخش پایانی سخنانشان، اقتصاد درون زا و مقاومتی را علاج ابزار اصلی دشمن یعنی تحریم برشمردند و افزودند: مسئولان اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و به زبان آوردن آن اکتفا نکنند و متوجه باشند که اقتصاد مقاومتی با واردات بی رویه و ضعف تولید داخلی نمی‌سازد.

ایشان با تأکید بر خرید اقلام مورد نیاز دستگاهها از تولیدات داخلی، مردم را به اقبال جدی به محصولات داخلی توصیه کردند و افزودند: اینها باطل السحر دشمن است، البته نیاز به زمان دارد و ممکن است در شش ماه یا یک سال جواب ندهد، اما تنها علاج واقعی است.

حضرت آیت الله خامنه ای هوشیاری در مقابل رو شهای مختلف دشمن از جمله نفوذ در دستگاههای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر راکاملاً ضروری خواندند و گفتند: باید نقشه دشمن را درک کرد و چاپلوسی، ابراز محبتها و ارادتها و دعوت او برای دست دادن و گفتگو را جدی نگرفت.

سخن پایانی رهبر انقلاب این جمله بود: اگر این موارد را رعایت کنیم جمهوری اسلامی به حرکت رو به جلو ادامه می دهد و مشکلاتی نظیر تورم، رکود و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم که بنده از آنها مطلع هستم با همت و تلاش مسئولان قابل رفع است و خداوند گره ها را باز خواهد کرد.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گزارشی با اشاره به مسئولیت این شورا در برگزاری مراسم‌ها، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متعلق به همه مردم است و تلاش می‌کند بدون وابستگی به جریانهای سیاسی، در همه برنامه‌ها، شعارها و قطعنامه‌های خود، انقلابی و مردمی عمل کند.
آیت‌الله جنتی حماسه 9 دی را یوم‌الله و معجزه الهی دانست و با بیان اینکه مردم انقلابی ایران قریب 40 سال در صحنه حاضر بوده‌اند، افزود: برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و برگزاری مراسمی باشکوه از ظرفیت همه نیروهای انقلاب استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.