۱۲:۴۴ - شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴

امام جمعه گز برخوار:

شکوه صلابت و اقتدار ملت ایران مهمترین پیام حماسه 9 دی/ از سطحی نگری به حماسه 9 دی باید بشدت پرهیز کرد

حجت الاسلام هاشمی تاکید کرد: روشنگری و تبیین ابعاد گوناگون فتنه 88 برای نسل های جدید رسالتی است که امروز بر دوش همه ما قرار دارد و باید از سطحی نگری به حادثه بزرگ 9 دی به شدت پرهیز کنیم.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛  در خرداد سال 1388 وقایعی پس از انتخابات دهمین دوره  ریاست جمهوری در کشور رخ داد که در واقع جنگ احزابی بود که کلیت نظام دینی و خاصه اصل مترقی‌ ولایت فقیه که شاکله جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد را هدف گرفته بود.

انتخابات با هر نتیجه دیگری رقم می‌خورد به بهانه‌ای دیگر، باز هم سناریوی آتش عملیاتی می‌شد و این بی‌تردید تقابل یک جناح سیاسی با جناح دیگر، در دایره نظام جمهوری اسلامی یا غائله ای در چارچوب اختلاف میان نیروهای سیاسی باورمند به نظام دینی نبود.

قوی‌ترین حکومتهای دنیا با همه سعی و تلاش خود نمی‌توانند ظرف دو روز، صد هزار نفر از شهروندان خود را در خیابان های شهر یا کشورشان جمع کنند اما وقتی چند ده میلیون انسان در سرتاسر یک کشور بصورت خودجوش بیایند و حماسه ای عظیم را رقم بزنند، حتی اگر به دستور حکومت هم آمده باشند این نشان از اقتدار بالای آن حکومت و نظام است.

ملت ایران در حماسه 9 دی بار دیگر بر ولایتمداری و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی مهر تایید زدند و شاید بهتر باشد بگوییم؛ 9 دی همه پرسی دوباره‌ای برای تائید نظام جمهوری اسلامی بود.

بی تردید حماسه تاریخ ساز نهم دی ماه خنثی کننده فتنه پیچیده سال 88 بود و همواره به عنوان حادثه ای مهم و سرنوشت ساز در اذهان تاریخ باقی خواهد ماند.

شناخت عوامل بوجود آورنده فتنه سال 88 در گفتگو با حجت الاسلام هاشمی امام جمعه گز برخوار

حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی در گفتگویی با شاهین نا؛ با بیان اینکه فتنه گران در سال 88 اصل نظام را نشانه گرفته بودند گفت: عواملی که بوجود آورنده فتنه سال 88 بود را می توان به چند دسته تقسم کرد؛ عناصر میدانی و کف خیابانی که این ها افراد بی بصیرت و بی صبری بودند که فریب خوردند، متاسفانه جریانهای ضدانقلاب و سلطنت طلبان و گروه های چپ و ملی گرا و غرب گرا نیز با این افراد همراه شدند.

وی دومین عامل بوجود آورنده فتنه 88 را بازیگران پنهان داخلی مثل احزاب و گروه های دوم خردادی و برخی شخصیت های با سابقه انقلابی که خود این افراد هم فریب خورده بودند عنوان کرد و بازیگران خارجی اعم از دشمنان شناخته شده اعم از امریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و ضد انقلابیون خارج نشین را سومین عامل برشمرد.

عکس العمل گروه های مختلف مردم در هنگام وقوع فتنه

امام جمعه شهر گز برخوار خاطرنشان کرد: هنگام بوجود آمدن فتنه چهار گروه و دسته از افراد جامعه نیز شکل می گیرد؛ افراد دسته اول اهل البصر و الصبر گوش به فرمان یک نفر هستند و پشت سر او حرکت می کنند، در واقع اولین دست ای که به دنبال فتنه بوجود می آید دسته اهل بصر و بصیرت است که ملت ایران با گوش سپردن به رهبر انقلاب جزء همین دسته که بهترین دسته ها است بودند.

وی تندرو ها و جلو افتاده هایی که هم صبر ضعیفی دارند و هم بصیرت ضعیفی دارند و فکر می کنند دلسوز جامعه هستند و شعارهایی که سر می دهند شعار درستی است را دومین دسته و عقب مانده هایی که ضعیف البصرند و ضعیف الصبر هستند را سومین دسته عنوان کرد و افزود: این افراد کسانی هستند که در تحلیل مسائل دچار اشتباه می شوند. می آیند ولی دیر می آیند.

حجت الاسلام هاشمی ساکتین فتنه را بدترین دسته ها و افراد این دسته را جزء مردودین جامعه نام برد زیرا این افراد کسانی بودند که می خواستند هر دو طرف را داشته باشند.

مهمترین پیام های حماسه بزرگ ملت ایران در نهم دی ماه سال 88

وی در ادامه تصریح کرد: در سال88 پس از اهانت به مقدسات اسلامی در روز عاشورا ملت ایران به صورت خودجوش وارد میدان شدند و بساط فتنه گران را جمع کردند و پیام دادند که ایران اسلامی، نظامی مقتدر و مستحکم است و هرگز اجازه نخواهند داد باد و طوفان های فتنه انگیز  خدشه ای به آن وارد کند.

امام جمعه گز برخوار خاطرنشان کرد: دومین پیام حماسه بزرگ ملت ایران در نهم دی ماه سال 88 ، پاسخ مثبت و مجدد ملت ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی در یک رفراندم بزرگ نام بود که در آن اعلام کردند: صاحب این نظام و کشور هستیم و پای آن مقتدرانه می ایستیم و هرزمان احساس کنیم کسانی قصد ضربه زدن به کشور را داشته باشند تا پای جان جلوی آنها ایستادگی خواهیم کرد.

راهبردهای مدیریتی و هوشمندانه رهبر انقلاب در مهار فتنه 88

وی با اشاره به نقش مهم و موثر رهبر انقلاب در شناخت حق و باطل و بصیرت ملت ایران تاکید کرد: حماسه ۹ دی در واقع حاکی از حضور گسترده مردم با ایمان، آگاه و با بصیرتی است که عاشق و وفادار به ولی فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

حجت الاسلام هاشمی مدیریت هوشمندانه همراه با روشنگری را راهبرد های رهبر انقلاب در مهار فتنه بسیار با اهمیت دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در مهار فتنه چند کار اساسی انجام دادند اول اینکه امثال آقای موسوی را فراخواندند به این ها متذکر شدند، ثانیا در 27 خرداد به مردم اعلام کردند که رهبری زیر بار حرف زور نمی رود و ابطال آرا و انتخابات را نمی پذیرد و ثالثا یک هیئتی را متشکل از آقایان رحیمیان، حدادعادل، ولایتی و.. برای بازشماری ده درصد از صندوق ها مشخص کردند و این کار صورت گرفت و رابعا با اعضای ستاد انتخابی هم جلسه گذاشتند و یک صبح تا ظهر وقت گذاشتند.

وی در ادامه روشنگری را یکی دیگر از راهبردهای رهبر معظم انقلاب در مهار فتنه عنوان کرد و افزود: ایشان در اوج مظلومیت در خطبه های نماز جمعه 29 خرداد سال 88 همه بار انقلاب را به تنهایی بر دوش کشیدند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از آفت و آسیب های فتنه نجات دادند.

رافت رهبر انقلاب در برابر گناه نابخشودنی سران فتنه 

امام جمعه شهر گز اضافه کرد: علی رغم گناه نابخشودنی سران فتنه که سزاوار حکم و مجازاتی سنگین بودند، رهبر انقلاب رافت و گذشت کردند و به کمترین مجازات حصر خانگی که الان وجود دارد اکتفا نمودند.

وی در ادامه گرامیداشت حماسه 9 دی و برپایی مراسم نکوداشت این روز تاریخی را رسالتی بزرگ دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود تا آیین های گرامیداشت حماسه یوم الله 9 دی به شایستگی با تبیین ابعاد مختلف فتنه 88 و بازگو کردن ریشه های آن برگزار شود.

حجت الاسلام هاشمی در پایان تاکید کرد: روشنگری و تبیین ابعاد گوناگون فتنه 88 برای نسل های جدید رسالتی است که امروز بر دوش همه ما قرار دارد و باید از سطحی نگری به حادثه بزرگ 9 دی به شدت پرهیز کنیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.