۱۷:۵۰ - پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶

سرپرست دانشگاه آزاد استان اصفهان:

علت عصبانیت استکبار از پیشرفت های انقلاب اسلامی است/محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه دانشگاه ها باشد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، گفت: علت عصبانیت استکبار جهانی از پپیشرفت های چشمگیر انقلاب اسلامی با وجود همه محدودیت ها است.

به گزارش شاهین پرس، احمد آذین در آیین تودیع و معارفه سرپرستان قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شده بود، با تبریک هفته بسیج و پیروزی غرور آفرین جبهه مقاومت در برابر گروهک تکفیری داعش، پیشرفت‌های کشور را مرهون امنیتی دانست که مجاهدان مدافع حرم و دوران دفاع مقدس، برای کشور به ارمغان آورده اند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی مقتدرترین و امن‌ترین کشور در بین کشورهای غرب آسیا است، خاطرنشان کرد: اگر کشور به توان بازدارندگی دفاعی، بومی‌سازی فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و قرار گرفتن در بین ده کشور برتر دارنده صنعت نانو، دست‌یافته است به دلیل امنیت مطلوبی است که در کشور وجود دارد.

وی علت عصبانیت محور عبری، عربی و غربی جبهه استکبار از جمهوری اسلامی ایران را به دلیل پیشرفت‌های چشمگیر کشور با همه محدودیت ها و شیطنت های دشمنان بیان کرد و افزود: با توجه مسئولان به ظرفیت‌های کشور و تلاش جوانان نخبه کشور می توان در کاهش محدودیت‌های کشور، هم‌افزایی ایجاد کند.

آذین با تاکید بر اینکه دوره امروز، دوره اطلاعات و دانش است، خاطرنشان کرد: جهاد علمی، ارتباط علمی دانشگاه و صنعت، پویایی اقتصاد مقاومتی، بر محور دانایی محققان کشور بنا شده است، بنابراین کشوری که به چنین پیشرفت علمی رسیده باشد، می‌تواند در دنیا سروری کند.

وی شعار راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی را بر مبنای توسعه و تعالی دانست و افزود: پیشرفت همه‌ جانبه و توجه مضاعف بر روح و فرهنگ اسلامی، بستر توسعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

شهرک‌های علمی و فناوری در تولید ثروت کشور و تربیت فارغ‌التحصیلان پژوهشگر نقش مؤثری دارد

حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری، با ابراز تاسف از نبود فضای کار و تولید علم که منجر به مهاجرت برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه های کشور به کشورهای دیگر شده است، گفت: دانشگاه‌های آزاد اسلامی در سال های اخیر با ایجاد شهرک‌های علمی و فناوری در تولید ثروت کشور و توجه به تربیت فارغ‌التحصیلان پژوهشگر نقش مؤثری داشته اند بطوری که می‌توانند در کاهش مهاجرت فارغ‌التحصیلان نقش مؤثری ایفا کنند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه راه اندازی و اجرای طرح جامع علمی فناوری و تحقیقاتی دانشگاه آزاد به مساعدت و حمایت مسئولان برای پیشرفت نیاز دارد، افزود: حمایت های مسئولان برای دانشگاه ها پشتوانه ای قوی محسوب می شود چرا که دانشگاه ها بدون حمایت و همکاری مسئولان نمی توانند پیشرفت داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد شاهین شهر موفق شده است با همکاری مسئولان شهرستان، طرح جامع علمی تحقیقاتی را تکمیل و شهرک علمی و فناوری را احداث کند خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های تحقیقاتی، فعالیت‌های عمرانی و رفاهی، افزایش تعداد دانشجویان، تعداد رشته‌های تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر بسیار چشمگیر و قابل تحسین است.

حجت الاسلام حیدری ارتقا سطح دانش همراه با تقویت ایمان به خدای متعال را راز رستگاری و سعادت انسان دانست و افزود: دانشگاه آزاد تلاش می کند در کنار علم‌آموزی دانشجویان، به تقویت خداباوری و ایمان آنها توجه کند چرا که علم به‌ تنهایی عامل سعادت بشر نیست بلکه علم‌آموزی توام با افزایش ایمان به پروردگار منجر به تعالی و کمال انسان می شود.

محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه دانشگاه ها باشد

فرماندار شهرستان نیز در این مراسم با اشاره به نقش دانشگاه در توسعه و رشد شاخص های علمی گفت: امروز ایران اسلامی توانسته است با تکیه بر توان خود و به برکت مجاهدت دانشمندان جوان، دانش پژوه و انقلابی قله های موفقیت را فتح کند.

علیرضا بصیری به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار از جمله مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب است که باید در دانشگاه ها و مراکز علمی به عنوان سرمایه های کشور به صورت ویژه به آن بپردازند.

وی با اشاره به وجود ۱۰ واحد دانشگاهی معتبر در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار از جمله محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی است که باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار بگیرد و این مهم با تشکیل گروه‌های پژوهشی و تحقیقاتی توسط اساتید و دانشجویان با استفاده از پتانسل های شهرستان و ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت، کشاورزی و صنعت گردشگری محقق خواهد شد.

افزایش ۳ برابری رشته های دانشگاهی واحد شاهین شهر

سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر در ادامه با تاکید بر اینکه برای داشتن جامعه ای بهتر و پیشرفته، باید به جوانان اهمیت بیشتری داده شود گفت: کشورهای پیشرفته به خوبی در حوزه آموزش جوانان وارد شده اند

حمیدرضا رئیس السادات به افزایش دو برابری اعضای هیئت علمی دانشگاه ازاد شاهین شهر تصریح کرد: اعضای هیئت علمی این دانشگاه در پنج سال گذشته از ۱۰ نفر به ۲۱ نفر ارتقاء یافته و علاوه بر آن مدرک تحصیلی تمام اساتید دانشگاه نیز به درجه دکتری ارتقا پیدا کرده است همچنین با افزایش تعداد دانشجویان این واحد از ۹۰۰ به هزار و 850 نفر، تاکنون تعداد دو هزار و 251 نفر فارغ التحصیل دارد که از این تعداد ۲۸۲ نفر زن و هزار و ۸۹ نفر مرد هستند.

وی با اشاره به بدهی دو میلیاردی دانشگاه در زمان شروع مدیریت خاطر نشان کرد: با مساعدت مسئولان شهر علاوه بر رفع این مشکلات و پرداخت بدهی،بیش از پنج میلیارد تومان برای فعالیت های عمرانی، پژوهشی، زیرساخت و سایت های کامپیوتری هزینه شده است و در حالی که بیشتر دانشگاه ها با مشکل مواجهه هستند، دانشگاه آزاد شاهین شهر با پیشرفت ۳۰ درصدی در تمامی زمینه ها، از پردرآمدترین واحدهای دانشگاهی کشور محسوب می شود.

رئیس السادات با اشاره به افزایش سه برابری رشته های دانشگاهی گفت: دانشگاه آزاد واحد شاهین شهر به عنوان اولین دانشگاه کشور مجوز طرح شهرک فناوری و علمی و پزوهشی و صنفی خدماتی کشور را کسب کرده است.

در ادامه مراسم ضمن تقدیر از تلاش های دکتر حمیدرضارئیس السادات، با حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، دکتر مسعود نصری به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر معرفی شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.