۱۳:۳۵ - دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶

با حضور هیئات مذهبی؛

مراسم اربعین حسینی در امامزاده سیده صالحه خاتون برگزار می شود

مراسم اربعین حسینی و سالروز شهادت حضرت رضا(ع) برای سومین سال متوالی با حضور هیئات مذهبی و اقشار مختلف مردم در صحن امامزاده سیده صالحه خاتون(س) برگزار می شود.

به گزارش شاهین پرس، جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اربعین حسینی و سالروز شهادت امام رضا(ع) با حضور اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان بخش میمه در دفتر امام جمعه بخش میمه برگزار شد.

امام جمعه بخش میمه گفت: علاوه بر مراسم اربعین حسینی امسال برای سومین سال متوالی مراسم سالروز شهادت حضرت رضا(ع) در صحن امامزاده سیده صالحه خاتون(س) روستای ازان تدارک دیده شده و برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام یدالله زمانی با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم ها خاطرنشان کرد: همه دستگاه های مسئول در برگزاری این مراسم ها باید تمامی تلاش خود را داشته باشند تا مراسم با عزت مندی و باشکوه تر از قبل برگزار شود.

وی مراسم اربعین حسینی را آبروی جهان اسلام به ویژه تشیع دانست و افزود: اربعین حضرت سیدالشهداء را زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) به همراه ایتام اهل بیت علیهم السلام به تنهایی شروع کردند ولی ادامه آن با حضور میلیون ها انسان عاشق هر ساله باشکوه تر از قبل برگزار می شود.

امام جمعه بخش میمه افزود: مراسم اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور روز پنجشنبه با حضور اهالی، هیئات مذهبی و دستجات عزادار شهرها و روستاهای بخش در صحن مطهر امام زاده سیده صاله خاتون(س) برگزار می شود

وی افزود: همچنین پس از رایزنی با شهرداران و دهیاران و اعضای شوراها، مراسم سالروز شهادت حضرت رضا(ع) نیز ضمن دعوت از هیئات مذهبی جوشقان قالی، کامو و چوگان با حضور هیئت های عزادار بخش میمه،با تجمع دسته های عزادار در صحن امامزاده سیده صالحه خاتون(س) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام زمانی با تاکید بر هماهنگی و اطلاع رسانی گسترده برای حضور اقشار مختلف مردم تصریح کرد: با توجه به استقبال چشمگیر مردم در سال های گذشته از این مراسم ها، پیش بینی می شود امسال بالغ بر پنج هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

وی افزود: برگزاری باشکوه همه ساله مراسم عزاداری شهادت حضرت رضا(ع) می تواند به عنوان یک مراسم آیینی و مذهبی در تاریخ مردم این بخش ثبت و به یادگار بماند.

نسب حضرت سیده صالحه خاتون(س) به حضرت امام کاظم و خواهر امام رضا(ع) می رسد این امامزاده واجب العظیم در روستای ازان و در حدود 70 کیلومتری شمال شهرستان شاهین شهر و میمه مدفون است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.