۱۰:۰۰ - دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶

در حرکتی خودجوش؛

هزاران نفر از دانشجویان و مردم شاهین شهر طومار ضد آمریکایی را امضا کردند/ تصاویر

دانشجویان انقلابی دانشگاه مالک اشتر طومار ضد استکباری بر علیه یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا تهیه و به امضای جوانان و مردم مومن و انقلابی شاهین شهر رساندند.

به گزارش شاهین پرس، جوانان و مردم مومن و انقلابی شاهین شهر طومار بزرگ مرگ بر آمریکا را که توسط دانشجویان دانشگاه مالک اشتر تهیه شده را امضا کرده و بر پایبندی خود بر استکبار ستیزی و سازش ناپذیری با دشمن جنایتکار تاکید کردند.

این طومار که بصورت خودجوش و در پاسخ به یاوه گویی های اخیر ترامپ و نگرانی او نسبت به شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران تهیه شده، در چند روز اخیر در مصلی نماز جمعه، مساجد و دانشگاه های شاهین شهر به امضای جوانان و مردم این شهر رسیده است.

متن طومار به این شرح است؛

رهبر معظم انقلاب فرمودند: اولین مضمون سیزده آبان عبارت است از رویارویى رژیم امریکا با نهضت اسلامى و بیدارى اسلامى است.

13 آبان در فرهنگ انقلاب اسلامی ما ایرانیان یادآور سه واقعه مهم و تاثیر گذار است. اول تبعید حضرت امام خمینی(ره) در 13 آبان 1343، دوم کشتار دانش آموزان در 13 آبان 1357 و سوم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 هجری شمسی است بر همین اساس و با توجه به وقایع رخ داده در این ایام الله یادآوری چند نکته در مورد استکبار ستیزی که شاه بیت تمام اصول و آرمان های انقلاب اسلامی است لازم و ضروی است.

مطابق این اصل که باید هر فرد مسلمان و هر دولت اسلامی، بر اساس منطق و آموزه های دینی خود، موظف به مقابله با ظلم و استکبار است در این روند باید از اصولی پیروی کرد که به طور اجمال به موارد کوتاهی از آن اشاره می شود.

بن مایه و زیر بنای استکبار ستیزی الهی بودن آن است که حضرت امام (ره) این موضوع را با شرح فراوان از دیدگاه قرآن و معصومین(ع) مورد بررسی قرار داده و بارها با اسناد ارائه شده است.

ایشان امکان هرگونه تلاش برای نزدیکی و سازش و مصالحه با استکبار را نفی می کنند و آن را نافی عزت مسلمین می دانند. ضمن آنکه این حرکت را ثمر بخش ندانسته و بر این باور است که استکبار از موضع خود کوتاه نخواهد آمد. این نگاه برآمده از آموزه های قرآنی است که خدواند در شرح وضعیت جبهه حق و دشمنان آن بدان اشاره کرده است.

خداوند متعال مومنین را از هرگونه دوستی با دشمنان نفی می‌کند و می‌فرماید: «یا ایها الذین آمنوا لاتتخذوا الیهود و النصاری اولیاء بعضهم اولیاء بعض و من یتولهم منکم فانه منهم ان الله لایهدی القوم الظالمین» (ای کسانی که ایمان آورده‏ اید، یهود و نصاری‏ را دوستان خود مگیرید چرا که‏ آنها دوستان یکدیگرند و هر کس از شما آنها را به دوستی گیرد، از آنان خواهد بود. آری، خدا گروه ستمگران را راه نمی‏ نماید.) (مائده 51)

و در جایی دیگر یادآوری می کنند: «یا ایها الذین آمنوا لاتتخذوا عدوی و عدوکم اولیاء تلقون الیهم بالموده و قدکفروا بماجائکم من الحق» (ای کسانی که ایمان آورده ‏اید، دشمن من و دشمن خودتان را به دوستی برمگیرید [به طوری‏] که با آنها اظهار دوستی کنید، و حال آنکه قطعاً به آن حقیقت که برای شما آمده کافرند(ممتحنه: 1) خداوند در ادامه همین آیه آنهایی که تلاش دارند تا پنهانی با دشمنان ارتباط برقرار کنند را به عنوان منحرف معرفی می‌کند و خطاب به آنها هشدار می دهد: «انا اعلم بما اخفیتم و ما اعلنتم و من یفعله منکم فقد ضل سواء السبیل«(من به آنچه پنهان داشتید و آنچه آشکار نمودید داناترم. و هر کس از شما چنین کند، قطعاً از راه درست منحرف گردیده است)(همان)

حضرت امام(ره) مبتنی بر این آیات و روایات متعددی که در نفی پذیرش ولایت کفار و مستکبر آمده، آنهایی را که بدنبال مذاکره و کنار آمدن با دشمنان خدا هستند را به عنوان خائن معرفی می‌کند.

ایشان با صراحت در نفی هرگونه سازش با استکبار جهانی فریاد بر می‌آورد: «کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‏ دانیم. ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند!… اگر بندبند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای‏ دار برند، اگر زنده زنده در شعله‏ های آتش مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‏‌مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی‏ کنیم.»

همان گونه که شاهد هستیم امام به هیچ عنوان سازش با استکبار را قبول نکرده و بسیار نیز آن را نهی می کند این رهنمود و تفکر امام است که موجب می شود ۱۴ سال پس از تبعید ایشان جنبش دانش آموزان بصیر در برابر ظلم و استکبار زمانه شکل بگیرد و با خون خود یکی از زیباترین حماسه ها را در تاریخ انقلاب به تصویر کشند و این حماسه در سال بعد آن با تسخیر لانه فسق فجور آمریکا به اوج تعالی خویش رسید، همین تفکر سازش ناپذیری با استکبار جهانی بود که موجب پیروزی ملت شریف ایران در ۸ سال دفاع مقدس شد. حال این تفکر را می توان در مدافعین حریم اهل بیت(ع) و تجلی در شهدای این راه مشاهده کرد که می توان آنها را به عنوان  با فرهنگ ترین مردم، وطن پرست ترین مردم و اصیل ترین نژاد به جهان عرضه داشت.

و در پایان ما و تمام مردم انقلابی ایران اسلامی متعهد بر آن هستیم که گوش به فرمان ولی مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (حفظ الله) و در پیروی از افکار و خط حضرت روح الله(ره)، مجاهدت و محافظت در این راه خسته نشویم و با خون خود تضمین کننده تدام این راه باشیم و با توکل بر ذات اقدس الهی که بالاترین قدرت و پشت پناه و ما است زمینه ساز ظهور امام غایب خویش باشیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.