۰۶:۵۵ - پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

۲۳ و ۲۴ شهریور ماه؛

سومین جشنواره «انگور و بومگردی» روستای حسن رباط برگزار می‌شود

چهراضی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شاهین شهر و میمه گفت: سومین جشنواره انگور، گردشگری و بومگردی روستای حسن رباط در روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه در روستای حسن رباط برگزار می‌شود.

به گزارش شاهین پرس، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه از برگزاری جشنواره انگور روستای حسن رباط خبر داد و گفت: سومین جشنواره «انگور و بومگردی» حسن رباط برگزار می‌شود.

جواد چهراضی با اشاره به جمعیت یک هزار و ۷۰۰ نفری روستای حسن رباط، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و توسعه بوم گردی منطقه عنوان کرد و افزود: گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه و رونق اقتصادی می تواند نقش بسزایی در اشتغال افرینی و رسیدن به درآمد پایدار جوانان بسیار موثر باشد.

وی توسعه بومگردی و گردشگری، معرفی نمونه های گیاهی و جانوری منطقه، برداشت و معرفی انگور به عنوان اصلی ترین محصول این منطقه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شاهین شهر و میمه افزود: در سال نخست برگزاری جشنواره انگور با استقبال حدود پنج هزار نفری از جشنواره روبرو بودیم که این استقبال در دوره دوم به هفت هزار نفر افزایش یافت که این تعداد گردشگر از استان‌ها و شهرهای مختلف ایران برای حضور در این جشنواره به روستای حسن رباط سفر کرده و با بسیاری از ظرفیت‌های این روستا آشنا شدند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری طبیعی در این روستا اظهار کرد: روستای نمونه گردشگری حسن رباط در شمالی‌ترین منطقه شهرستان شاهین شهر و میمه واقع شده که به لحاظ آب و هوایی، تنوع پوشش گیاهان دارویی و کلکسیونی از گونه‌های آهو در شرایط نسبتاً مناسبی قرار دارد.

چهراضی افزود: جشنواره انگور روستای حسن رباط با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری، فرمانداری، بخشداری، شورای اسلامی و دهیاری روستای حسن رباط برگزار می شود

وی خاطرنشان کرد: سومین جشنواره انگور، گردشگری و بومگردی روستای حسن رباط همزمان با شروع برداشت انگور از تاکستان های منطقه در روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه در تالار بزرگ روستای حسن رباط برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.