۰۸:۰۰ - یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

با هدف رونق گردشگری؛

نخستین جشنواره انگور و بوم گردی استان در روستای حسن رباط برگزار شد

با استقبال گسترده و چشمگیر مردم و مسئولان نخستین جشنواره انگور و گردشگری استان در روستای حسن رباط از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، نخستین جشنواره انگور در سطح استان با استقبال چشمگیر مردم و حضور مسئولین استان و شهرستان شاهین شهر و میمه در روستای حسن رباط برگزار شد.

در این جشنواره ظرفیت های تولید، فرآوری و صنایع انگوری، عرضه محصولات محلی و صنایع دستی، غذاهای محلی، نمایش های هنری، موسیقی سنتی، گیاهان دارویی و دمنوش های گیاهی روستای حسن رباط به نمایش گذاشته شد.

یار محمدیان، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ضمن تاکید بر خارج از تصور بودن حضور پررنگ مردم گفت: جشنواره  انگور حسن رباط بی نظیر ترین جشنواره ای است که  طی دو سال اخیر در آن شرکت کزدم.

وی افزود:حسن رباط با دارا بودن بهترین شرایط گردشگری می تواند به عنوان قطب گردشگری استان قلمداد شود.

 

جشنواره انگور حسن رباط روز تاریخی بازگشت مردم از شهر ها به روستا بود

نماینده شهرستان شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به رشد 60 درصدی صنعت گردشگری در استان گفت: با ایجاد اشتغال و امکانات در بخش روستایی شهرستان زمینه بازگشت سرمایه و نیروی انسانی به روستاها فراهم می شود.

وی با تاکید بر ایجاد زیر ساخت های عمرانی روستا ادامه داد: احداث مجتمع 300 هکتاری کشت گلخانه ای، آبرسانی به مجتمع گلخانه ای و قطب دامداری و منطقه ی صنعتی، احداث دریاچه ذخیره آب کشاورزی روستا و تفرجگاه کوهستانی و گردشگری از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای روستا در جهت رونق وضعیت اقتصادی و صنعت گردشگری در بخش است.

حسینعلی حاجی دلیگانی از واگذاری وامهای با نرخ بهره پایین ویژه روستاها خبر داد و گفت :بنده دست سرمایه گذاری را خواهم بوسید که بتواند در روستاها اشتغال زایی کند و هر گونه حمایتی را در این راستا انجام خواهم داد.

وی اضافه داد: تسهیلات روستایی با نرخ بهره 3 درصد تا سقف بی نهایت وابسته به تعداد پوشش خانوار در روستاها برنامه ریزی شده است که با حضور مدیر کل دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری در منطقه و مشخص شدن نوع سرمایه گذاری وامها به متقاضیان اعطا خواهد شد.

یکی از مهمترین جلوه های جشنواره حضور پرشور مردم و خوش آمد گویی اهالی با لباس محلی و دسته های گل در ورودی روستا بود، همچنین  در بخشی دیگر مردم روستا بازیهای بومی محلی، طناب کشی و مسابقه آشپزی غذاهای محلی را در معرض دید عموم قرار دادند.

روستای حسن رباط با دارا بودن 60 هکتار سطح زیر کشت انگور  یکی از روستاهای برتر تولید کننده انگور به ویژه نوع کشمشی در منطقه به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.