۱۲:۳۳ - چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

رییس‌کل دادگستری استان خبر داد:

صدور حکم برای تخلف انتخاباتی سه فرماندار در استان اصفهان/ توهین رتبه اول اتهام‌ها در سال ۹۵

خسروی وفا، از صدور حکم برای سه فرماندار متخلف، در ارتباط با تخلف های انتخاباتی در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش شاهین پرس، رییس‌کل دادگستری استان اصفهان ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل سالن اجتماعات شهید تولایی اظهار کرد: این هفته مزین به نام شهید دکتر بهشتی است و یاد شهدای هفتم تیر را گرامی می‌داریم که در آن فاجعه تلخ و ناگوار به همراه 72 یار امام راحل شربت شهادت را نوش جان کردند.

احمد خسروی وفا، بابیان اینکه برنامه‌های هفته قوه قضاییه در دستگاه قضایی استان از هفتم تیرماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: تجلیل و تجدید میثاق با شهدا، تجلیل از خانواده‌های شهدای دستگاه قضایی استان، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار ویژه با زندانیانو ملاقات‌های عمومی و از جمله برنامه های تدارک دیده برای این هفته خواهد بود.

رییس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به آمار و عملکرد دستگاه قضایی استان اصفهان، گفت: سال 95، 683 هزار و 514 پرونده وارده به دستگاه قضایی استان شامل ورود به دادسراهای کل استان، محاکم حقوقی، کیفی، تجدیدنظر و دادگاه تجدیدنظر بوده است.

خسروی وفا، خاطرنشان کرد: 688 هزار و 844 پرونده در سال گذشته مختومه شد که این یعنی پنج هزار و 329 نتیجه عملکرد مثبت نسبت به پرونده های وارده داشته‌ایم، که با وجود تعداد پرونده‌های وارده از پرونده‌های گذشته کسر شده است.

وی از کاهش 10 روزه مدت وقت دهی دستگاه قضایی استان 10خبر داد و اظهار کرد: در شورای حل اختلاف 204 هزار و 227 پرونده در سال 95 واردشده بود که 204 هزار و 535 پرونده مختومه شد.

رییس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: 34 درصد پرونده‌های وارده در سال 95 به شورای حل اختلاف با سازش و مصالحه حل‌شده است که نشان از رشد برنامه سازش نسبت به مدت مشابه دارد و این ارقام رشد چهاردرصدی را گواه می‌دهد.

خسروی وفا کاهش پرونده‌های مُسن را یکی از اقدامات خوب دستگاه قضایی استان بیان و اظهار کرد: سال گذشته یک هزار پرونده مسن کسر شد و پرونده‌های قبل از خرداد 94 دو هزار و 13 فقره بوده است که این مساله کمک قابل‌توجهی به کاهش زمان دادرسی می‌کند.

وی با اشاره به پرونده‌های مربوط به دادگاه انقلاب که عمدتاً به مباحث مواد مخدر بازمی‌گردد، گفت: یک هزار و 463 پرونده ثبت‌شده است که یک هزار و 415 پرونده آن مختومه شد.

رییس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به گزارش مرکز مطالعات و جرم‌شناسی دستگاه قضا، اظهار کرد: در کشور سرقت اتهام اول هست، در استان اصفهان نیز تا قبل از سال گذشته این‌چنین بود ولی در سال 95 پرونده‌های سرقت جایگاه سوم را پیداکرده است این در صورتیهست که سرقت امنیت را مخدوش می‌کند، توهین رتبه اول و ضرب‌وجرح عمدی جایگاه دوم اتهام‌ها را به خود اختصاص داده است.

خسروی وفا بابیان اینکه رتبه نهم اتهام‌ها نگه‌داری و مالکیت مواد مخدر در سال 95 در کشور است، گفت: این اتهام در سال 95 برای استان اصفهان رتبه دوازدهم را داراست.

وی، یادآور شد: کلاه‌برداری در کشور رتبه هفتم و در استان اصفهان هشتم است؛ طلاق توافقی در کشور رتبه هشتم در پرونده‌های حقوقی را به خود اختصاص داده ولی در استان اصفهان رتبه نهم را دارد و همچنین طلاق به درخواست زوجه در استان اصفهان رتبه چهاردهم را دارد.

رییس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: مطالبه وجه چک در استان اصفهان رتبه چهارم و در کشور رتبه ششم را دارد و علت آن وجود بیشترین واحدهای صنعتی کشور در استان اصفهان است.

خسروی وفا بابیان اینکه استان اصفهان چهارساله متوالی است که رتبه اول بهره‌وری در سطح کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در شهریورماه سال گذشته «سامانه ثنا» در دستگاه قضایی راه‌اندازی شد که از حُسن‌های پس از ثبت‌نام در آن اعلام هرگونه شکایت وارده علیه او به‌صورت پیامکی اطلاع داده می‌شود، خودم نفر اول بودم که در این سامانه ثبت‌نام انجام دادم.

وی با اشاره به ابلاغ‌های الکترونیکی، گفت: یکی از مطالبه های مهم دادرسی مبحث ابلاغ است، در صورت ثبت‌نام در سامانه ثنا ابلاغ واقعی به او انجام می‌دهد که در استان اصفهان از سال گذشته تا روز گذشته 223 هزار و 832 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که 412 هزار و 854 نفر ابلاغ الکترونیکی هم انجام‌گرفته است.

رییس‌کل دادگستری استان اصفهان رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری و اراضی دولتی را هم یادآور شد و توضیح داد: 429 هزار پرونده در این رابطه در استان تشکیل  و شش میلیون و 10 هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی خلع ید شد.

خسروی وفا با اشاره به حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: 33 پرونده مهم کارخانه‌های مادر رسیدگی شد که ماحصل آن جلوگیری از بیکار شدن بیش از 10 هزار نفر است.

وی گفت: تشکیل 190 پرونده با عنوان کارچاق‌کنی و کلاه‌برداری در دستگاه قضایی استان اصفهان بوده که 60 نفر براساس آن بازداشت شدند و این بدان معنی است که جرمشان محرز شده بود؛ در استان اصفهان در سال گذشته دستگیری یا زندانی قاضی نداشتیم.

رییس‌کل دادگستری استان اصفهان پرونده دستگیری یک باند صحنه‌سازی تصادف در استان، دستگیری یک باند سقط‌جنین، دستگیری دو نفر از کارمندان متخلف اداره جهاد کاشان، تشکیل یک پرونده مهم پول‌شویی و کلاه‌برداری با چندین متهم، پرونده سرقت مسلحانه که توسط چهار نفر از پست‌بانک و طلافروشی، بانک مسکن سپاهان شهر انجام و همچنین اقدام به آدم‌ربایی کرده بودند حکم اعدام سه نفر از آن‌ها صادر و در دیوان عالی کشور نیز حکم تائید و بعد از ماه مبارک رمضان حکمشان اجرا خواهد شد، دستگیری دو نفر از افراد ضدانقلاب و اعدام فردی به نام ضیایی که اقدام تجاوز به عنف و آتش زدن منازل می‌کرد را از پرونده‌های مهم استان اصفهان در سال 95 بیان کرد.

خسروی وفا در خصوص پرونده‌های تخلف انتخاباتی، اظهار کرد: 162 پرونده در این رابطه تشکیل‌شده، 102 پرونده نیز در حال رسیدگی است، 50 پرونده منع تعقیب یا برائت صادر شده، 10 پرونده  نیز هم محکوم در دادگاه بدوی شده‌اند و چهار مورد کیفرخواست هم صادر و پرونده ها آماده ارسال به دادگاه است.

وی از صدور حکم جزای نقدی بدل از حبس برای سه نفر از فرمانداران در سطح استان در رابطه با تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: تبلیغ زودهنگام، ارائه مطالب به نفع یک کاندیدای خاص و جانب‌داری را می توان به عنوان اساس محکومیت‌ها یادکرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.