۰۹:۰۳ - سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

فرماندار شاهین شهر و میمه:

۱۴۱هزار نفر واجد شرایط رأی دادن درشاهین شهر و میمه/ ۱۲۱ شعبه اخذ رأی در شهرستان پیش بینی شده است

بصیری تعداد واجدان شرایط رأی دادن در شهرستان را بیش از ۱۴۱ هزار نفر اعلام کرد و با تاکید بر حضور حداکثری گفت: با تمهیدات اندیشیده شده پیش بینی می شود بالای ۶۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت داشته باشند.

به گزارش شاهین پرس، فرماندار شاهین شهر و میمه با تبریک ایام ولادت حضرت ولیعصر(عج)، تعداد واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات 29 اردیبهشت سال جاری در شهرستان را بیش از 141 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی در سطح شهرستان، بیش از سه هزار نفر در قالب عوامل اجرایی، بازرسان، محافظین و دیگر نیروها، مشارکت می کنند که از این تعداد حدود دو هزارو 800 نفر بطور مستقیم همکاری دارند.

121 شعبه اخذ رأی در شهرستان شاهین شهر و میمه 

علیرضا بصیری با بیان اینکه 121 شعبه اخذ رأی برای جمع آوری آراء مردم این شهرستان در نظر گرفته شده که 103 شعبه در بخش مرکزی و 18 شعبه در بخش میمه است به تفکیک اعلام کرد: در شاهین شهر مرکز شهرستان 84 شعبه، شهر گز 14 شعبه، گرگاب سه شعبه و روستاهای مورچه خورت و جهادآباد نیز هر کدام یک شعبه و در شهرهای میمه، وزوان، لایبید، روستاهای حسن رباط و ونداده در مجموع 18 شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به انتخابات دوره قبل چهار شعبه اخذ رأی به شعب شاهین شهر افزوده شده است، تصریح کرد: با توجه به تراکم جمعیت و ازدحام در برخی شعب شاهین شهر در سال های قبل، امسال چهار شعبه اخذ رأی برای سهولت بیشتر شهروندان ساکن در مسکن مهر، خیابان عطار و خیابان فردوسی به شعب این شهر اضافه شده است.

رقابت انتخاباتی 357 نفر کاندیدای شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان شاهین شهر و میمه

رئیس ستاد انتخابات شاهین شهر و میمه به انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اشاره کرد و افزود: برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی در شهرستان تعداد ۳۵۷ نفر ثبت نام شدند که از این تعداد ۲۴۲ نفر در شهرها و ۱۱۵ نفر در روستا تایید صلاحیت شدند و از این تعداد ۴۳نفر نیز از بانوان هستند.

وی از برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی پنجمین دوره شورای اسلامی با ۷۹ شعبه تمام مکانیزه در شاهین شهر خبر داد و افزود: از این تعداد ۷۸ شعبه ثابت و یک صندوق اخذ رأی الکترونیکی سیار است که در روز 29 اردیبهشت ماه سال جاری در شعب پیش بینی شده مستقر خواهند شد.

درخواست فرماندار از مردم برای رأی دادن در ساعات اولیه روز انتخابات

فرماندار شاهین شهر و میمه با بیان اینکه حضور مردم در پای صندوق های رأی بارزترین مظهر مشارکت در تعیین سرنوشت کشور و پشتوانه محکم برای انقلاب اسلامی است با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات، از شهروندان درخواست کرد: در ساعت‌های اولیه روز انتخابات به شعب اخذ رأی مراجعه و آرای خود را به صندوق های رای بیندازند و رأی دادن خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی توجه به منویات مورد تاکید رهبر انقلاب و اجرای مر قانون در همه مراحل برگزاری انتخابات را مورد تاکید قرار داد و ملاک و معیار ستاد انتخابات شهرستان در برگزاری انتخاباتی با صحت، سلامت و امنیت را رعایت موازین قانون بیان کرد و افزود: با پیش بینی تمهیدات لازم هم اکنون آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه فراهم شده است.

بصیری با تأکید بر رعایت اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات تاکید کرد: علایق و سلایق شخصی نباید، در فرآیند برگزاری انتخابات و حتی در گفتار و کردار برگزارکنندگان انتخابات تأثیر و نمودی داشته باشد هیچ یک از دست اندرکاران برگزاری امر انتخابات حق کوچکترین دخالت یا اظهار نظر بر له یا علیه جریان یا کاندیدا را ندارند.

پیش بینی بالای 60 درصدی مشارکت مردم شهرستان در انتخابات

وی افزود: با توجه به برگزاری همایش های انتخاباتی با حضور نخبگان، بانوان در طی چند هفته اخیر و شروع تبلیغات شوراهای اسلامی و بهره گیری جوانان از فضای مجازی پیش بینی می شود مشارکت حداکثری با بیش از 60 درصد در سطح شهرستان داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان با ابراز تاسف از تخلف های انتخاباتی صورت گرفته، گفت: متاسفانه با توجه به نواقص بسیار زیاد قانون انتخابات شوراهای اسلامی که دارد هیچ محدودیتی برای حجم تبلیغات اعمال نشده ولی با این حال برخی محدودیت هایی از جمله خودداری از نصب و الصاق عکس و پوستر از درختان سطح شهر، علائم راهنمایی و رانندگی، در و دیدار شهر، ایستگاه های اتوبوس و داشتن بیش از یک ستاد انتخاباتی از هر کاندیدا در شهر اعمال شد.

خرید و فروش آرا زیبنده نظام جمهوری اسلامی و در شان مردم با فرهنگ شاهین شهر نیست/ با تخلف ها قاطعانه برخورد می شود

وی با بیان اینکه هیئت های اجرایی و نظارت و بازرسان ستاد برگزاری انتخابات شهرستان، گزارش تخلف ها را با جدیت تمام پیگیری و رسیدگی می کنند خاطرنشان کرد: ضمن توصیه به رعایت قانون و خودداری از تخلف، به همه کاندیداها تاکید می کنم که نه در شان مردم با فرهنگ و باسواد شاهین شهر است و نه زیبنده نظام جمهوری اسلامی که خبر خرید و فروش آرا و یا تطمیع شنیده شود این مورد پذیرش و پسند مردم ما نیست.

بصیری با تاکید بر رعایت قانون انتخابات تصریح کرد: کاندیداها بدانند علاوه بر جمع آوری عکس و پوسترهای نصب شده در مکان های ممنوعه، در خصوص تخلف ها نیز پرونده تشکیل می شود که باید برابر قانون به مراجع صالحه پاسخگو باشند.

وی افزود: امیدواریم مردم ما در روز 29 اردیبهشت ماه با حضور خود در پای صندوق های رأی برگ زرین دیگری  را به افتخارات این نظام اضافه کنند

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.