۰۸:۳۰ - سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

فرماندار شاهین شهر و میمه:

پایبندی به ارزشهای اسلامی مانع حضور زنان در جامعه نمی شود

بصیری به نقش زنان در افزایش مشارکت سیاسی جامعه اشاره کرد و گفت: پایبندی به اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی نه تنها مانع از شرکت بانوان ایرانی در فعالیت‌های مختلف فردی و اجتماعی نیست، بلکه این فعالیت‌ها را در مسیر صحیح نیز هدایت می‌کند.

به گزارش شاهین پرس، فرماندار شاهین شهر و میمه در همایش بانوان و مشارکت سیاسی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شده بود گفت: اعتلا و توسعه هر جامعه در گرو وجود جوانانی است که در آن جامعه پرورش می یابند و با کار و تلاش خود زمینه ایجاد پیشرفت آن جامعه را فراهم می کنند.

علیرضا بصیری افزود: جوانان ایران اسلامی با توسل به ائمه اطهار(ع) و بهره‌گیری از غیرت، خودباوری و ایمان قوی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی همچون پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دوران دفاع مقدس، سازندگی و آبادانی کشور نقش چشم‌گیر و قابل توجهی ایفا کرده اند.

وی با اشاره به نقش زنان در جامعه و با بیان اینکه زنان و مادران کانون عاطفه و محبت هستند افزود: بانوان جامعه اسلامی اولین و مهمترین نقش در انتقال ارزش های اعتقادی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه را بر عهده دارند و اگر زن از ایفای نقش اجتماعی خویش محروم شود از رشد اجتماعی او کاسته و چنین جامعه ای هرگز رشد نخواهد یافت.

فرماندار شهرستان زنان را نیمی از جمعیت کشور عنوان کرد و با بیان اینکه دنیای امروز با این واقعیت مواجه است که نمی توان بدون حضور زنان به توسعه پایدار دست یافت خاطرنشان کرد: توسعه پایدار یکی از بسترهای رشد و تعالی و رشد انسان است و زمانی می تواند موفقیت آمیز باشد که با همکاری و مشارکت همه گروه های اجتماعی و برای همه آنان صورت پذیرد.

وی به نقش و جایگاه زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: بانوان ایرانی با الهام گرفتن از فرهنگ انقلاب اسلامی به روشنی ثابت کرده اند که در تمام عرصه‌های اجتماعی حضور موثری داشته و پایبندی به اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی نه تنها مانع از شرکت آنها در فعالیت‌های مختلف فردی و اجتماعی نمی شود، بلکه این فعالیت‌ها را در مسیر صحیح نیز هدایت می‌کند.

بصیری با اشاره به برگزاری دو انتخابات پیش رو در 29 اردیبهشت ماه سال جاری گفت: انتخابات بهترین وسیله برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور است و ملت ایران در 39 سال گذشته با حضور پرشور در صحنه های مختلف کشور ثابت کرده اند که همواره پشتیبان انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی افزود: بانوان باید تلاش کنند تا با ترغیب اعضای خانواده به شرکت در انتخابات همچون دوره های گذشته نقش پر رنگی در مشارکت حداکثری آحاد جامعه ایفا کنند که این مشارکت و حضور ان‌شاالله در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به نمایش خواهد آمد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.