۱۵:۴۵ - سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه:

گواهی سوءپیشینه برای داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی الزامی است

بصیری گفت: بر اساس قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ارائه گواهی عدم سوء پیشینه توسط داوطلبان انتخابات به هنگام ثبت نام الزامی است.

به گزارش شاهین پرس، فرماندار شاهین شهر و میمه در جلسه هماهنگی و پشتیبانی ستاد انتخابات شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: همه باید تلاش کنیم تا  انتخاباتی قانونی، سالم، توأم با امنیت، مشارکت جویانه و اخلاقی برگزار شود.

علیرضا بصیری امنیت انتخابات را مرهون حضور و مشارکت مردم، تلاش دستگاه های انتظامی، امنیتی و نظامی و همه کسانی که وارد عرصه انتخابات می شوند دانست و تصریح کرد: فضایی که مردم بتوانند آزادانه انتخاب کنند شرایطی است که همه باید بدنبال آن باشیم و تقویت کنیم و در این مسیر،‌ لازم است که همه مردم برای تعیین سرنوشت خودشان به صحنه بیایند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۳۰ اسفند ۹۵ تا ششم فروردین ۹۶ انجام می‌شود خاطرنشان کرد: این زمان مصادف با تعطیلات نوروزی است که داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در فرصت باقی‌مانده تا زمان شروع ثبت نام، برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه خود اقدام کنند.

وی افزود: با تمهیدات انجام شده داوطلبان عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر از هم اکنون می توانند برای معرفی دریافت گواهی مذکور به فرمانداری شهرستان و داوطلبان عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستا به بخشداری های تابعه مراجعه کنند.

بصیری با اشاره به شرایط داوطلبان شرکت در انتخابات گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن داشتن حداقل ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه برای مردان و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در هنگام ثبت نام از شرایط داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله شرایط نام نویسی و شرکت در انتخابات است.

بصیری در ادامه بیان کرد: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار، دیپلم برای روسـتاهای بالای ۲۰۰ خانوار و داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر و شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت مدرک لیسانس، شرایط تحصیلی داوطلبان است.

فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد: ثبت نام داوطبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که از ۳۰ اسفند سال جاری تا ششم فروردین ماه سال۹۶ انجام می‌شود به گونه ای برنامه ریزی شده تا در حداقل زمان ممکن نسبت به ثبت نام داوطلبین شهرها در فرمانداری و روستاها در بخشداری انجام شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.