۱۲:۴۷ - دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد؛

مردم به برنامه رأی بدهند نه افشاگری/ دوقطبی و آشوب در انتخابات جریان حق را مخفی می‌کند

حجت الاسلام پناهیان گفت: انتخابات باید در اوج آرامش صورت گیرد حتی اگر مردم اشتباه کنند چراکه شلوغ کردن، اسطوره‌های واهی می‌سازد و مردم را در مسیرهای بیراهه به حرکت در می‌آورد و سخن حق را در میان این آشوب‌ها گم می‌کند.

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه یکشنبه، در مسجد سید اصفهان اظهار کرد:  قیام امام حسین(ع) قیامی استثنایی بود چرا که با وجود اینکه شرایط جامعه تا حدودی با اباعبدالله همراه بود، زمینه مساعد نبود و قیام ایشان قیامی مسلحانه و با هدف نبرد با طاغوت بود.

وی با اشاره به وجود آرامش در قیام سیاسی امام حسین(ع) افزود: امام حسین(ع) در وصیت‌نامه حضرت به محمد حنفیه آورده‌اند که می‌خواهند در بستری که سرشار از آرامش است قیام کنند چنانکه می‌نویسند من از سر بیهودگی، ایجاد فساد برپایی ظلم خروج نکردم با تاسی به سیره جد و پدر خود به دنبال اصلاح امت جدم هستم.

قیام عاشورا، حرکتی در کمال آرامش و شفافیت

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه عده‌ای به حضرت توصیه کردند که از بیراهه بروید تا دشمن دست شما را نخواند تصریح کرد: حضرت در کمال شفافیت و آرامش حرکت کردند، همچنان که در انقلاب ما نیز این دو ویژگی وجود داشت و علی‌رغم تصور عده‌ای که خیال می‌کنند انقلاب با اغتشاش و آشوب پیش رفت، انقلاب ما با کمترین میزان ضد و خورد به پیروزی رسید، به حدی که کسی گمان نمی‌کرد 12 بهمن انقلاب به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: آخرین فرمان امام که منجر به پیروزی انقلاب شد این بود که غروب روز 21 بهمن همه در خیابان‌ها حضور یابند لکن درگیری‌ها در اثر حمله مامورین ویژه پهلوی به مردم بود ولی مردم به هیچ ارگانی حمله نکردند، چنانکه امام دستور دادند به سربازانی که با اسلحه آمدند گل هدیه بدهید.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: بعد از انقلاب تحول‌هایی که در آن صورت که گرفت همه با آرامش توام بوده لکن جریان‌هایی که از انقلاب جدا شدند کار خود را با ناآرامی شروع کردند و راهشان به جنجال و تشویش کشید همچنان‌که در 9 دی بنده به دانشجویان گفتم افرادی که از انقلاب جدا می‌شوند جنجال به پا خواهند کرد چرا که در دانشگاه دیگر حرفی برای گفتن نداشتند و پرجمعیت‌ترین تریبون آن‌ها 20 نفر بود و کسی به حرف آن‌ها گوش نمی‌داد.

وی اظهار کرد: فتنه 88 یک مثال برجسته است که فقط با شلوغ کاری، قشون کشی خیابانی و یک حرف بی منطق همراه بود همچنان‌که افراد از قانون تخطی کردند درحالیکه هشت ماه حکومت با آرامش تمام با آن‌ها برخورد کرد ولی آن‌ها مدام اعلام تظاهرات می‌کردند که سودی به حالشان نداشت و خودشان دریافتند که دیگر راهی به جایی نخواهند برد لکن به سرعت آمار تظاهرات کاهش یافت ولی در ادامه این حرکات به پروژه کشته‌سازی و مظلومیت نمایی دست زدند.

دوقطبی‌سازی، افزایش شور و کاهش شعور/ آرامش لازمه پیشرفت

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به این سخن رهبری که دوقطبی شدن به صلاح نخواهد بود اذعان کرد: این حقیقت به این علت است که دوقطبی شدن هیجان کاذب ایجاد می‌کند و این امر اگرچه شور انتخابات را بالا می‌برد ولی شعور انتخاباتی را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: فضای سیاسی جامعه برای پیشرفت نیازمند آرامش است، همچنان که رسول خدا برای آرامش اقدامات مختلفی انجام دادند و با استفاده از این ابزار توانستند اسلام را گسترش دهند.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به حضور پیامبر در مراسم ختم عبدالله ابن ابی و اقامه نماز بر جنازه او که به گفته قرآن فردی منافق بوده افزود: همه این حرکات برای حفظ آرامش بود چراکه در بستر آرامش حق می‌تواند پیش‌روی کند و این امر در سیره همه معصومان به وضوح قابل مشاهده است.

وی با بیان این‌که هیجان‌های سیاسی همواره به ضرر جبهه حق خواهد بود افزود: این هیجان‌ها اگر هم گاهی به نفع جبهه حق تمام شود موقتی خواهد بود لکن ضرر این حرکت در آینده بیشتر از نفع آن خواهد بود.

باید به برنامه‌ها رای داد، نا افشا کننده‌ها

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: در انتخابات سال 84 همه می‌گفتند تلویزیون خوب کار کرده چنانکه بیشتر از قبل در انتخابات فعال بود اما بنده در جلسه ای با اصحاب رسانه عرض کردم تلویزیون نباید کاری کند که افشاکننده‌ها رای بیاورند چراکه لازم است شخصی که برنامه بهتری دارد رای بیاورد لکن این صحبت با اعتراض شدید از جناح دوطرف همراه بود در حالی که بنده نظری روی اشخاص نداشتم.

وی در ادامه تصریح کرد: انقلابی‌گری برآمده از یک عقلانیت، عاطفه ملی و مهربانی است، همچنان که مثل انقلابی همچون مادری است که وقتی قرار است فرزندش صدمه‌ای ببیند کوتاه می‌آید

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به جمله رهبر معظم انقلاب در آستانه انتخابات 88 مبنی بر اینکه شور انتخاباتی خوب است اما این حرکت لازم است همراه با آرامش باشد افزود: امروز لازم است در انتخابات شعور مردم بالا برود تا در ادامه اشتباهات کاهش یابد و مردم با نظر به برنامه‌ها انتخاب کنند.

جریان حق با شلوغ‌کاری و جوسازی، گم می‌شود

وی تاکید کرد: انتخابات باید در اوج آرامش صورت گیرد حتی اگر مردم اشتباه کنند چراکه شلوغ کردن، اسطوره‌های واهی می‌سازد و مردم را در مسیرهای بیراهه به حرکت در می‌آورد و سخن حق را در میان این آشوب‌ها گم می‌کند.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه حضرت امام در ماجرای بنی‌صدر آرامش خود را حفظ کردند تا ماجرای او برای همیشه به پایان برسد افزود: رهبر معظم انقلاب، قضیه برجام را با آرامش تمام پذیرفتند و مدیریت کردند چراکه اگر خطایی هم رخ داد همگان فهمیدند که این راه جواب نخواهد داد و موضع رهبری بر همه مردم روشن شد.

وی در تبیین انقلابی‌گری و آرمان خواهی عنوان کرد: این دو مولفه یعنی یک محاسبه آرمانی بسیار دقیق که در فضای همراه با ترس و دوقطبی‌گری کارساز نخواهد بود و مردم در جوسازی ها به اصول انقلابی گری پی نخواهند برد.

مشکل اصلی اقتصاد بیمار است نه حقوق‌های نجومی/ تا اقتصاد اصلاح نشود، حقوق‌های نجومی و دزدان بیت‌المال به کار خود ادامه خواهند داد

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه بنده نسبت به حقوق نجومی و غارت بیت المال موضع محکمی داشته ام افزود: مسئله اصلی این‌ها نیست، بلکه مسئله اصلی ما غرب‌گرایی و سیستم لیبرالی حاکم بر شیوه مدیریت بر اقتصاد کشور است چنانکه اگر این امر درست شود دیگر مشکلاتی از این قبیل رخ نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: در انتخابات باید دقت شود چه کسی حرکت ریشه‌ای انجام می‌دهد و اصل سیستم اقتصادی را اصلاح کند براین اساس اگر شخصی ادعا کند من حقوق نجومی را قطع می‌کنم دروغ می‌گوید چراکه تا نظام اقتصادی اصلاح نشود چنین امری تحقق نخواهد یافت.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به نفوذ غرب‌گرایی در ساختار جامعه امروزی ما عنوان کرد:  ما نیاز به تامل و تفکر داریم که اگر در اطراف ما عده‌ای فضا را آشوب کنند حرف حق شنیده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در کشوری مثل آمریکا نمی‌توانند کشور را بدون شلوغ‌کاری مثل ترامپ اداره کنند چراکه برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند و همه به آخر خط رسیده‌اند افزود: ما در آغاز بیان حرف‌های منطقی خود برای مردم عالم هستیم از این رو رهبری با جراحی دقیق به شخصی توصیه می‌کنند نباید در انتخابات حضور یابی تا از دوقطبی و آشوب جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه موضعی نسبت به هیچ نامزدی برای انتخابات ندارد تاکید کرد: مهم آن است که حق پیشروی کند، نه شخص یا جناح سیاسی.

در دوقطبی کاذب، هر دو قطب توسط یک جریان(پنهان) کنترل می‌شود

وی در تبیین دوقطبی سازی‌های آینده عنوان کرد: کشورهای غربی همه تحت سلطه صهیونیست‌ها هستند که طرح آن‌ها برای اداره این کشورها طرح ساده تحت عنوان دوقطبی سازی است.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: این دوقطبی چنان مضحک است که مردم هر بار از یک رئیس جمهور به دیگری پناه می‌برند در حالی که هیچ تغییری هم پدید نمی‌آید.

وی ادامه داد: مشکل اساسی دوقطبی آن‌ها این است که در هر دو قطب صهیونیست‌ها قرار دارند و دو طرف دعوا را یک مرکز کنترل هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام پناهیان با طرح این سوال که چه کسانی اصلاح‌طلب و اصولگرا را ایجاد و فضای کشور را دوقطبی کردند افزود: بین دولت سازندگی و اصلاح‌طلب که یک دوقطبی کاذب بود هیچ تفاوتی نداشت و هر دو جریان توسط یک مرکز کنترل می‌شد و پشت این ماجرا یک فریب بزرگ سیاسی بود.

وی در تشریح پیامدهای دوقطبی کاذب خاطرنشان کرد: امام علی(ع) بین دوقطبی معاویه و خوارج به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه تصریح کرد: این دولت طرفدار مذاکره است در حالی‌که دولت قبلی هم طرفدار مذاکره بود، چطور ممکن است این دو دولت دوقطب متفاوت باشند؟

وی در ادامه اذعان کرد: بدتر از دوقطبی شدن اداره شدن دوقطب توسط دشمنان خارجی است.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه در آمریکا کسانی‌که از نظر راه‌اندازی جنگ روانی قدرت مناظره بیشتری داشته باشند رای خواهند آورد افزود: این برای یک ملت پیشرفته امر قبیحی است چنانکه در ملت عقب‌مانده آمریکا یک شومن با زبان بازی رای می‌آورد و این زیبنده مردم فهیم ایران نیست.

مراقب آلوده شدن به دوقطبی های غربی باشیم

وی افزود: اگر همه مردم طالب یک فضای آرام و گفتگوی کاملا منطقی و شفاف باشند و دچار جوزدگی جناح بازی دوستی دشمنی‌های سطحی نشوند می‌توانیم یک انتخابات درست داشته باشیم و برای مردم جهان یک الگوی حقیقی ارائه کنیم.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم دموکراسی ایران که از دموکراسی موجود در کشورهای جهان پیشرفته‌تر است تحت تاثیر مدل‌های غربی صهیونیستی و سیاست‌های آنان قرار گیرد.

وی در تشریح حرکت اهل‌بیت هنگام مواجهه با دوقطبی‌های کاذب خاطرنشان کرد: اهل‌بیت در دوقطبی بنی‌امیه و بنی‌عباس کنار کشیدند چراکه هر دو قطب باطل بودند.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره با اینکه فضای کشور ما با وجود جریان‌های سالم سیاسی هنوز آلوده به دوقطبی‌های غربی نشده افزود: در آینده اگر دوقطبی‌های کاذب پدیدار شود جریان‌های سالم دیده نمی‌شوند.

وی با تاکید بر این رویه که در انتخابات بعدی واقع بینی و منافع ملی باید مدنظر قرار گیرد بیان کرد: انقلابی‌گری یعنی عقلانیت و استفاده از استعدادهای درونی لکن سیاست‌های غربی در کشور دیگر جوابگوی نیازهای مردم نیست درنتیجه هرکس که با روحیه انقلابی در مسیر بهره برداری از منافع ملی تلاش کند می‌تواند کشور را اداره کند.

نه سانتریفیوژ چرخید نه چرخ زندگی/ مردم از تجربه برجام درس عبرت بگیرند

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه عده‌ای با شعار چرخیدن انرژی هسته‌ای و کارخانه بر روی کار آمدند افزود: اگر انرژی هسته‌ای نچرخد درحقیقت کارخانه‌ها هم نخواهد چرخید و این موضوعی است که امروز بر همگان ثابت شده است لکن اگر این امر دنبال می‌شد امروز محال بود مردم غرب را دنبال کنند بلکه با استقلال طلبی از توانایی‌های کشور خود منفعت می‌بردند و منافع مردم از خاک، معادن و دارایی‌های داخلی تامین می‌شد.

وی با اشاره به یک نمونه تاریخی که حل مشکلات مردم موجب انقطاع از دشمنان خارجی و اجانب شده بیان کرد:: در قائله کردستان، نظامی‌گری راه حل اصلی نبود بلکه نیروهای سپاه با آباد کردن روستاهای کردستان کاری کردند که مردم خودشان تروریست‌ها را بیرون راندند چراکه وقتی مردم ببینند زندگی‌شان رونق می‌گیرد به هیچ وجه حاضر به همکاری با دشمنان نیستند.

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار کرد: مردم باید از سرنوشت تلخ برجام درس عبرت بگیرند و با پرهیز از دوقطبی‌ها، تشویش‌ها و افشاگری‌ها و در فضایی آرام و به دور از اغراض گروه‌ها، به برنامه‌ها بنگرند و ببینند کدام نامزد برنامه بهتری برای کشور دارد و کمتر حرکت شعاری و جوسازانه را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.