۰۰:۰۷ - شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

برای شناخت راه باید امام (ره)را قطب نما و شاخص خود قرار دهیم

اسکندری دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای تشخیص راه و موضع گیری مناسب در حوادث و تحولات و همچنین جلوگیری ار انحراف، به معیار و شاخص دقیقی همچون امام خمینی(ره) نیاز داریم.

به گزارش شاهین پرس، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شاهین شهر به سرعت بسیار سریع و شتابان تحولات کشور و منطقه اشاره کرد و گفت: برای تشخیص راه و موضع گیری مناسب در حوادث و تحولات و جلوگیری ار انحراف، به معیار و شاخص دقیقی همچون امام خمینی(ره) نیاز داریم.

عطاالله اسکندری اضافه کرد: یکی از اصلی ترین شاخص هایی که رهبر انقلاب مکرر به آن اشاره دارند، حضرت امام(ره) است که باید او را قطب نما و شاخص خود قرار دهیم.

وی با اشاره به ویژگی های برجسته علمی و مبارزاتی امام(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان یکی از مجاهدان فی سبیل الله بود که به همه دنیا خدمت کرد و ملت ایران را از یک ملت وابسته و غرق در پوچی و بی هدفی به یک ملت عزتمند، پرانگیزه و امید با اهداف بزرگ تبدیل کرد.

دانشجوی پزشکی دانشگاه اصفهان شناخت اصول و اندیشه های امام (ره) را برای رسیدن به آرمان امام ضروری دانست و تصریح کرد: اتکال به قدرت خدا و اطمینان به وعده صدق الهی و عدم اعتماد به مستکبران و زور گویان عالم اصول اصلی امام (ره) بود.

وی به نقض برجام در نتیجه اعتماد به آمریکا اشاره کرد و افزود: هرکجا که از اصول امام(ره) فاصله گرفتیم و به وعده های فریبنده کشورهای مستکبر و وابسته به استکبار دلخوش و اعتماد کردیم (همانند موضوع برجام) نتیجه ای جز ضرر برای ملت و کشور ایران نداشته است.

اسکندری توجه به عدالت اجتماعی با حمایت از محرومان و مستضعفان و مبارزه با خوی اشرافیگری و کاخ نشینی را از اصول دیگر امام(ره) برشمرد و افزود: امروزه برخی افراد سرمایه دار در مناصب حکومتی قرار داده می شوند که درد محرومان جامعه را درک نمی کنند مگر نه اینکه امام مکرر تاکید می کردند: وفاداران به انقلاب و کسانی که در مواقع خطر از انقلاب و اسلام دفاع می کنند همین مستضعفان جامعه هستند.

وی با اشاره به گره زدن آب و هوا و خاک کشور به تعامل با استکبار و کدخدا، با ابراز تاسف گفت: امروز کسانی مدعی راه امام هستند که از اصول امام فاصله دارند در حالی که در وصیت نامه سیاسی الهی امام(ره) با صراحت به موضوع استکبار ستیزی اشاره و بیان شده تعامل با دنیا به معنای عدم استکبارستیزی نیست.

عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تغییر رویه ضد انقلاب اشاره کرد و افزود: امروز روش مبارزه امام(ره) توسط برخی اطرافیان و منتسبان به امام(ره) بر علیه خود امام در پیش گرفته شده است که در واقع خط مبارزه امام خمینی(ره) منهای خط امام، علیه امام برگزیده شده که باید حساس و مراقب بود و افشاگری کرد.

وی اضافه کرد: برخی از مسئولان کشور تعامل سازنده را به معنای ورود سرمایه های خارجی و ورود به نظم جهانی می دانند درحالی که این امر به معنای پذیرش استعمار و از دست دادن استقلال کشور است.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعامل با استکبار را تحقیر ملت به بهای پذیرش سلطه جهانی توسط کشورهای سلطه جو است تعبیر کرد و افزود: بعضی افراد همواره دم از آزادی های فردی و اجتماعی و مواردی از این دست می زنند ولی هنگامی که به استقلال و عزت کشورمی رسند رفتن به دامن کدخدا را تعامل سازنده با دنیا می دانند.

اسکندری در ادامه قرار دادن فعل، رفتار، گفتار و اندیشه های خود امام خمینی(ره) به عنوان شاخص و قطب نما در شناخت افراد و موضع گیری در تحولات و حوادث شتابان منطقه را خواستار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.