شاهین پرس

برای شناخت راه باید امام (ره)را قطب نما و شاخص خود قرار دهیم

کدخبر: 70940
۲۷ آذر ۱۳۹۵ در ساعت ۰:۰۷ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شاهین شهر به سرعت بسیار سریع و شتابان تحولات کشور و منطقه اشاره کرد و گفت: برای تشخیص راه و موضع گیری مناسب در حوادث و تحولات و جلوگیری ار انحراف، به معیار و شاخص دقیقی همچون امام خمینی(ره) نیاز داریم.

عطاالله اسکندری اضافه کرد: یکی از اصلی ترین شاخص هایی که رهبر انقلاب مکرر به آن اشاره دارند، حضرت امام(ره) است که باید او را قطب نما و شاخص خود قرار دهیم.

وی با اشاره به ویژگی های برجسته علمی و مبارزاتی امام(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان یکی از مجاهدان فی سبیل الله بود که به همه دنیا خدمت کرد و ملت ایران را از یک ملت وابسته و غرق در پوچی و بی هدفی به یک ملت عزتمند، پرانگیزه و امید با اهداف بزرگ تبدیل کرد.

دانشجوی پزشکی دانشگاه اصفهان شناخت اصول و اندیشه های امام (ره) را برای رسیدن به آرمان امام ضروری دانست و تصریح کرد: اتکال به قدرت خدا و اطمینان به وعده صدق الهی و عدم اعتماد به مستکبران و زور گویان عالم اصول اصلی امام (ره) بود.

وی به نقض برجام در نتیجه اعتماد به آمریکا اشاره کرد و افزود: هرکجا که از اصول امام(ره) فاصله گرفتیم و به وعده های فریبنده کشورهای مستکبر و وابسته به استکبار دلخوش و اعتماد کردیم (همانند موضوع برجام) نتیجه ای جز ضرر برای ملت و کشور ایران نداشته است.

اسکندری توجه به عدالت اجتماعی با حمایت از محرومان و مستضعفان و مبارزه با خوی اشرافیگری و کاخ نشینی را از اصول دیگر امام(ره) برشمرد و افزود: امروزه برخی افراد سرمایه دار در مناصب حکومتی قرار داده می شوند که درد محرومان جامعه را درک نمی کنند مگر نه اینکه امام مکرر تاکید می کردند: وفاداران به انقلاب و کسانی که در مواقع خطر از انقلاب و اسلام دفاع می کنند همین مستضعفان جامعه هستند.

وی با اشاره به گره زدن آب و هوا و خاک کشور به تعامل با استکبار و کدخدا، با ابراز تاسف گفت: امروز کسانی مدعی راه امام هستند که از اصول امام فاصله دارند در حالی که در وصیت نامه سیاسی الهی امام(ره) با صراحت به موضوع استکبار ستیزی اشاره و بیان شده تعامل با دنیا به معنای عدم استکبارستیزی نیست.

عضو دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تغییر رویه ضد انقلاب اشاره کرد و افزود: امروز روش مبارزه امام(ره) توسط برخی اطرافیان و منتسبان به امام(ره) بر علیه خود امام در پیش گرفته شده است که در واقع خط مبارزه امام خمینی(ره) منهای خط امام، علیه امام برگزیده شده که باید حساس و مراقب بود و افشاگری کرد.

وی اضافه کرد: برخی از مسئولان کشور تعامل سازنده را به معنای ورود سرمایه های خارجی و ورود به نظم جهانی می دانند درحالی که این امر به معنای پذیرش استعمار و از دست دادن استقلال کشور است.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعامل با استکبار را تحقیر ملت به بهای پذیرش سلطه جهانی توسط کشورهای سلطه جو است تعبیر کرد و افزود: بعضی افراد همواره دم از آزادی های فردی و اجتماعی و مواردی از این دست می زنند ولی هنگامی که به استقلال و عزت کشورمی رسند رفتن به دامن کدخدا را تعامل سازنده با دنیا می دانند.

اسکندری در ادامه قرار دادن فعل، رفتار، گفتار و اندیشه های خود امام خمینی(ره) به عنوان شاخص و قطب نما در شناخت افراد و موضع گیری در تحولات و حوادث شتابان منطقه را خواستار شد.

انتهای پیام/