۰۹:۲۵ - جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵

امام جمعه اصفهان گفت:

آیت الله گلپایگانی آنچه از دین می دانست به آن عمل می کرد

امام جمعه اصفهان گفت:آیت الله صافی مرجعی درجه یک در کل جهان اسلام است و کمتر مرجعی وجود دارد که مستند فتواهایی که از ایشان پرسیده می شود را حفظ باشد.

به گزارش شاهین پرس، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد  در مراسم سالگرد ارتحال عالم بزرگ ایت الله گلپایگانی که در زادگاه ایشان شهر گوگد برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری و ابراز تسلیت به پیشگاه ساحت مقدس ولی عصر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اظهار داشت: امام عسکری و پدرشان تمام عمرشان را در سامرا در تبعید گذراندند و اولین امامی بودند که به حج نرفتند و در سامرا به شهادت رسیدند .

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری با وجود تبعید، شاگردان بسیاری تربیت کردند ادامه داد: زیارت جامعه‌ی کبیره و زیارت امیرالمومنین، دو کار با ارزش این امام رئوف می باشد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود بیان داشت : امام حسن عسکری نامه های فراوانی برای افراد مختلف نوشته و دستور دادند که چه باید بکنند تا جانشان محفوظ بماند .

وی افزود:ایشان تقیه را آموزش می دادند، تقیه بسیار ارزشمند بوده و جزء دین ماست و نباید کاری کنیم که از دست برود.

خطیب جمعه اصفهان گفت: اگرسیاست و تدابیر ائمه(ع) نبود مطمئن باشید که تا کنون شیعه منقرض شده بود .

وی با اشاره به وجود امامزادگان در کشور بیان کرد: این که می بینید امامزاده در ایران زیاد است بخاطر اینست که می دانستند مردم ایران به امامان علاقه مند می باشند بهمین خاطر از دست دشمن به ایران می آمدند .

وی با اشاره به ظلم خلفای بنی عباس گفت: خلفای بنی عباس هر کس را که می دیدند شیعه است می کشتند .

نماینده ولی فقیه در اصفهان تصریح کرد: روز به روز میبینیم که حقیقت شیعه ظاهر می شود؛ در ۲۸صفر خیابان های عراق پر از جمعیت است و کل عراق نام حسین را می برند و افرادی که در جنگ اسیر شدند اکنون زوار امام حسین را پذیرایی می کنند .

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اهمیت جایگاه امامت افزود: ما باید هر ساله ۹ربیع را جشن بگیریم نه به خاطر این که میگفتیم عید زهرا ست بلکه آغاز امامت آخرین خلیفه رسول الله و آخرین امام می باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد درادامه با بیان اینکه این روز از نیمه شعبان والاتر و مهمتر است و باید جشن گرفته شود گفت:قبلا با نام های دیگری این کار را می کردند و به امام هشتم احترام نمی گذاشتند.

وی ضمن اشاره به دعوت مردم به قران و اهل بیت گفت:همه جنایت هایی که بنی عباس و بنی امیه کردند خودشان را نابود کردند ,امام عسکری می فرماید ادب اسلامی پیدا کنید و برای این که با ادب اسلامی مودب شوید اجتناب و دوری کنید از آنچه بدتان می آید دیگران انجام دهند.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به مصائب و مشکلات زمان حیات امام حسن عسکری افزود: برای رسیدن به خدا باید به تاریکی شب سفر کرده و شب زنده داری کنید.

وی با اشاره به شخصیت و کمال آیت الله صافی گلپایگانی گفت: آیت الله صافی مرجعی درجه یک در کل جهان اسلام است و کمتر مرجعی وجود دارد که مستند فتواهایی که از ایشان پرسیده می شود را حفظ باشد.

وی افزود: آیت الله صافی انسانی باور نکردنی ،باحافظه ،سیاسی و شاعرکه امید به آینده داشته و اکنون نیز در سن حدود صد سالگی مشغول نوشتن کتاب هستند؛ وجود چنین انسان هایی ارزشمند می باشد وانشاالله خداوند متعال ایشان را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان افزود : این مرجع عالم صادقانه از آیت‌الله گلپایگانی اینگونه تعریف می کند که ایشان اخلاقی انسان گونه داشت ؛ وقتی روزنامه ای علیه امام بزرگوار نوشته شده بود که تنها آقای خمینی مخالف شاه است و معنایش این بود که بقیه مراجع موافق شاه هستند وقتی خدمت آیت الله گلپایگانی رفتیم ایشان فرمودند به ما توهین کردند نه به آقا که گفتند ما با آنها هستیم ما هیچ وقت با آنها نبوده و نخواهیم بود این فرمایش آقا روحیه خوبی در آن زمان به جوانان داد که آقای خمینی چنین پشتوانه ای دارد و مرجعیتی مثل آقای گلپایگانی می فرماید توهین به ایشان توهین به ماست .

امام جمعه اصفهان یادآور شد: زمانی که امام را تبعید کردند افرادی به آیت‌الله گلپایگانی اصرار کردند که خیلی ها به تهران و شهرری رفتند شما نیز باید به تهران بروید؛ آقا قبول نکردند و فرمودند ماباید حوزه را حفظ کنیم، بعضی گفتند حفظ کردن خود امام خمینی مهمتر از حوزه است ولی ایشان فرمود آقای خمینی را خدا حفظ می‌کند و ما باید حوزه را حفظ کنیم

وی افزود : آیت الله گلپایگانی آنچه از دین می دانست به آن عمل می کرد و تشخیص ایشان خالصانه بود.
طباطبایی نژاد در پایان خاطر نشان کرد : زمانی که فرزند برومند آیت الله گلپایگانی در گذشت؛ از دست دادن ایشان برای آقا خیلی سخت بود یکی از وزرا بابت در گذشت حاج آقا مهدی به آقا تسلیت گفته بود آقا در جواب فرموده بودند اگر می خواهید به من تسلیت بگویید کاری کنید که در مدارس بی حجاب نباشد آنچه به من آرامش می دهد این است که در خیابان ها بی حجاب نباشد وجود ناملایمات دینی برای من از درگذشت فرزندم غصه آورتر می باشد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.