۰۹:۰۵ - دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

امام جمعه اصفهان در حضور سه نماینده جدید اصلاح طلب این شهر:

هر کس بخواهد از اصول انقلاب فاصله بگیرد، مردم و روحانیون آ ن ها را به زمین خواهند زد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با سه نماینده جدید راه یافته اصفهان به مجلس شورای اسلامی بر پایبندی بر اصول انقلاب یعنی قانون اساسی ، ولایت فقیه و عدم سلطه کفار تأکید کرد و گفت: هر کس بخواهد از این سه اصل فاصله بگیرد، یا به آن ها خدشه وارد کند مردم و روحانیون در مقابل آنها خواهند ایستاد و آ ن ها را به زمین خواهند زد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا به نقل از فتن؛ روز گذشته سه نماینده جدید و اصلاح طلب راه یافته به مجلس شورای اسلامی از شهرستان اصفهان به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان رفتند.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ضمن تجلیل از حضور با شکوه مردم در انتخابات های اخیر گفت: با همه مشکلات و سختی ها مردم پای نظام و انقلاب ایستاده اند و از آن حمایت می کنند.
وی در تبیین دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی گفت: اسلام فقط دین نماز و روزه نیست که اگر اینچنین بود، قیام اباعبدالله الحسین (علیه السلام) بی معنا می شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در روز عاشورا هم یاران امام حسین(علیه السلام) نماز خواندند و هم لشکر عمر سعد ، لذا جنگ بر سر هدف دیگری است که بر عهده انسان است.
وی قیام امام خمینی (ره) را به قیام عاشورا مثل زد و گفت: انقلاب امام خمینی (ره) نیز برای این بود که این مسئولیت انسان را متذکر شود، والا در زمان حکومت شاهنشاهی نیز مسجد و نماز جماعت و عبادت برگزار می شد.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیه ” انا عرضنا الامانه على السموات و الارض و الجبال فابين ان يحملنها و اشفقن منها و حملها الانسان انه كان ظلوما جهولا ” اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات حمد و تسبیح خدا ویژه انسان نیست و همه مخلوقات به ستایش و حمد خدا مشغولند که در قرآن کریم آمده است: ما آن امانت را بر آسمانها و زمين و كوهها عرضه كرديم، پس آنها از تحمل آن امتناع كردند، و ترسيدند، و انسان آن را حمل كرد، چون انسان ستم پيشه و جاهل بود.
وی خاطر نشان کرد: آنچه پیامبران، ائمه و به پیروی از آن ها امام خمینی (ره) برای آن قیام کرد، ۳ چیز است که قبل از انقلاب نداشتیم.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان پس اشاره به مفاسد آشکار دوران رژیم پهلوی و تعدد فروشگاههای مشروبات الکلی و مراکز رسمی فساد و خلاف شرع در شهرها ، اولین دستاورد انقلاب را تدوین قانون اساسی مطابق دستورات اسلام بر شمرد و افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در زمان تدوین مورد تأیید مراجع و امام (ره) قرار گرفت و بر اساس همین قانون اگر هر حکم و دستوری در کشور تصویب شود و خلاف اسلام باشد، باطل است.
وی به نقش و جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی و کشور اشاره و ضمن انتقاد از منقدین شورای نگهبان تصریح کرد : از اول انقلاب عده ای تأکید داشتند که شورای نگهبان به جای نظارت استصوابی نظارت استطلاعی داشته باشد.
آیت الله طباطبائی نژاد با غیر عقلانی دانستن این نوع نظارت افزود : مگر می شود ناظر فقط شاهد تخلف و به عنوان مطلع باشد ولی نتواند کاری انجام دهد ؟ بلکه ناظر باید جلوی تخلف را بگیرد .
وی ضمن یاد آوری تذکرات مکرر امام (ره) و رهبری در این خصوص افزود : تکرار این نوع مباحث سهوی نیست بلکه خائنانه است و به دنبال ضربه زدن به شورای نگهبان هستند.
امام جمعه اصفهان دومین دستاورد انقلاب اسلامی را رهبری الهی دانست و خاطر نشان کرد: همه علمای شیعه و سنی بر اجتهاد، عدالت و مدیر بودن رهبر الهی معتقدند، لیکن وجه تمایز شیعه و سنی در این است که به اعتقاد اهل تسنن اگر کسی با زور نیز بر آن ها حاکم شود، او را به عنوان رهبر می پذیرند.
وی گفت: شیعیان معتقدند اگر کسی این سه شرط را نداشته باشد، ولو در رأس حکومت قرار گیرد، قابل اطاعت نیست.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: به حمدالله هم امام خمینی (ره) و هم آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) حائز شرایط بوده اند و بر اساس قانون ، مجلس خبرگان رهبری باقی ماندن بر این شرایط را بررسی می کنند.
وی تفاوت رهبری دینی و غیر دینی را برشمرد و گفت: اگر مردم به رهبران دینی احترام می گذارند به واسطه این است که راهنمایان هدایت به سوی خدا هستند و این تفاوت اطاعت از رهبر دینی و غیر دینی است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری برخی از مسائل تأسف بار مجلس ششم ، طرح مباحثی همچون مشروط کردن قدرت رهبری و مسائل از این قبیل را انحراف و مخالفت با قوانین اسلام بیان کرد و از نمایندگان خواست تا ضمن اطاعت محض از فرامین رهبری اجازه طرح چنین مسائلی را در مجلس شورای اسلامی ندهند.
وی سومین دستاورد انقلاب را عدم پذیرش سلطه کفار عنوان کرد و گفت: سیاست خارجه ای که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب پیگیری می کنند منطبق با آیات قرآن است، لذا مخالفت با آن مخالفت با اسلام و خداست.
آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: نپذیرفتن سلطه کفار از دستورات مستقیم قرآن است و سلیقه ای نیست که عده ای آن را بپذیرند و عده ای رد کنند.
وی با بیان این سه اصول انقلاب اسلامی دسته بندی احزاب و گروه ها در کشور را بی معنا دانست و گفت: بر این اساس کسانی که این سه اصل را به طور کامل قبول دارند انقلابی و کسانی را که قبول ندارند یا حتی به طور ضعیف قبول دارند ، ضد انقلاب یعنی ضد دین هستند.
امام جمعه اصفهان اظهار داشت: ما با کفار جنگ نداریم مگر این که با ما سر جنگ داشته باشند، لیکن سلطه آن ها را نمی پذیریم.
وی افزود: کشور ایران از کشورهای غیر مسلمان جنس خریداری و وارد می کند لیکن به تشخیص خودش استفاده می کند اما همه کشورهای عربی تحت سلطه اند، چرا که اجناسی را که از آمریکا می خرند، بدون اجازه آن ها نمی توانند به کسی بدهند.
آیت الله طباطبایی نژاد همه مسئولان و نمایندگان مجلس را نسبت به نفوذ دشمن هشدار داد و گفت: نفوذ این است که در افکار مسئولان ما این باشد که آمریکا و اروپا دلسوز و خدمتگذار ما هستند، که این از خطوات شیطان است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان خطاب به نمایندگان جدیدالورود به مجلس شورای اسلامی گفت: هر کس بخواهد از این سه اصل فاصله بگیرد، یا به آن ها خدشه وارد کند مردم و روحانیون در مقابل آنها خواهند ایستاد و آ ن ها را به زمین خواهند زد.

taba

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.