۰۸:۲۹ - یکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه:

اورژانس 115 شهرستان روزانه 60 ماموریت انجام می دهد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه از نوسازی ناوگان آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان با شش دستگاه آمبولانس خبر داد و گفت: در حال حاضر 9 پایگاه فعال اورژانس 115 شهرستان مجهز به 20 دستگاه آمبولانس هستند که بزودی 3 دستگاه جدید نیز افزوده خواهد شد.

به گزارش شاهین پرس؛ با توجه به فرسوده شدن ناوگان آمبولانس ها با عمر بالای 10سال و افزایش ماموریت های اورژانس 115 و همچنین موقعیت استراتژیک شهرستان شاهین شهر و میمه، با پیگیریهای انجام شده شش دستگاه آی سی یو آمبولانس، به ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان اضافه شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه در گفتگو با شاهین پرس؛ ازنوسازی ناوگان آمبولانس اورژانس ۱۱۵ شهرستان با شش دستگاه آمبولانس خبر داد و گفت: از مهمترین امکانات آمبولانس‌های اسپیرینتر ۳۱۵ می‌توان به تجهیز این خودروها به دستگاه‌های پیشرفته مراقبت از بیمار (MICU)، مانتورینگ قلبی، الکتروشوک، ونتیلاتور و پالس اکسی متر، اشاره کرد.

علی پارسا اضافه کرد: برخورداری از برانکارد پیشرفته با امکان تعلیق و حداکثر راحتی بیمار، دسترسی فوری به تجهیزات ثابت‌سازی و انتقال، جداکردن کابین بیمار از محل نگهداری تجهیزات انتقال، سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند، سیستم ضدیخ‌زدگی گازوئیل، عایق صوتی و سیستم ضدعفونی کابین با اشعه ماورابنفش از دیگر امکانات این آمبولانس‌ها است.

وی با بیان اینکه این خودروها دارای موتور دیزلی هستند و بزودی در اختیار پایگاههای اورژانس ۱۱۵ شهرستان قرار می گیرند، گفت: اعتبار لازم برای تهیه این تعداد آمبولانس، بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال می باشد که از محل اعتبارات وزارت بهداشت کشور تامین شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان از رشد 50 درصدی ناوگان آمبولانس شهرستان طی دو سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه اورژانس 115 شهرستان به طور میانگین روزانه 60 ماموریت پیش بیمارستانی اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان شاهین شهر و میمه دارای ۹ پایگاه اورژانس ۱۱۵ فعال با ۲۰ دستگاه آمبولانس می باشد و تا پایان دولت یازدهم به تعداد پایگاه های شهرستان، به ناوگان اورژانس 115 آمبولانس اضافه می شود.

وی به برگزاری نشست علمی کارشناسان فرمانداریها و شبکه های بهداشت استان که در شاهین شهر برگزار شد اشاره کرد و افزود: این نشست با هدف تبیین چهارمین برنامه ملی کنترل بیماری ایدز و همچنین تبیین اولویت های سند ملی تغذیه با حضور معاونان بهداشتی شهرستان های استان، نمایندگان فرمانداری های استان، نمایندگان ادارات و مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری، معاون بهداشتی و رییس مركز بهداشت استان برگزار شده بود.

پارسا با بیان اهمیت اجرای برنامه كنترل ایدز در کشور تصریح کرد: رویکرد جدید در برنامه استراتژیك كشوری ایدز این است که با برنامه های تشویقی انجام آزمایش ایدز برای همه گروه ها بویژه گروه های هدف اجرا شود.

وی با اشاره به افزایش شیوع بیماری ایدز از طریق جنسی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام  اداره ایدز وزارت بهداشت در حال حاضر تنها یک سوم مبتلایان به بیماری ایدز شناسایی شده اند، در یک برنامه پنج ساله می بایست 90 درصد مبتلایان با انجام آزمایش شناسایی و تحت درمان های جدید برنامه استراتژیك ایدز قرار بگیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه افزود: با توجه به اینکه کاهش ناامنی غذایی و داشتن رژیم تغذیه ای سالم از اهداف سند ملی تغذیه ای وزارت بهداشت می باشد، تغییر سبک زندگی و رفتارهای تغذیه ای برای تامین امنیت غذایی و امنیت تغذیه ای از مزرعه تا سفره خانواده ها از جمله اهداف سند ملی تغذیه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.