۱۵:۲۴ - پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال؛

یک دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی شاهین شهر اضافه شد

در طرح نوروزی اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان شاهین شهر و میمه یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل به این ناوگان اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“  همزمان با برگزاری مانور عملیاتی نوروزی اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان شاهین شهر و میمه از یک دستگاه آمبولانس تویوتا که خرید و تجهیز آن هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان برای وزارت بهداشت داشته است نیز رونمایی و به بهره برداری رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی پرسنل پر تلاش اورژانس 115 گفت: ظرفیت عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان شاهین شهر و میمه دارای 8 پایگاه اورژانس مجهز به 12 دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل می باشد.

دکتر علی پارسا میانگین ماموریت های عملیاتی اورژانس 115 شهرستان در یک ماه را بیش از 700 مورد عنوان کرد و گفت: این رقم در ایام نوروز دو برابر بیشتر از روزهای عادی است.

وی با آرزوی سالی توام با خوشی و سلامتی برای هموطنان تصریح کرد: امیدواریم امسال در تعطبلات نوروز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و اصول ایمنی در سفر آمار حوادث و سوانح کاهش داشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ضمن قدردانی از حمایت و همکاری های فرمانداری شهرستان خاطر نشان کرد: مسئولیت برنامه های ستاد نوروزی در حوزه درمان به عنوان کارگروه بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر، به عهده شبکه بهداشت و درمان می باشد که برای هماهنگی های درون سازمانی جلسات خود را از ابتدای بهمن ماه سال جاری آغاز کرده است.

وی در پایان سخنان خود از آمادگی کامل دو بیمارستان گلدیس شاهین شهر و حضرت محمد(ص) میمه و همچنین 6 درمانگاه شبانه روزی مجهز به تمامی امکانات کامل برای ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: گفتنی است تیم های بهداشتی و مبارزه با بیماری ها در حوزه بهداشت محیط در قالب دو اکیپ طرح ضربت از ابتدای اسفندماه سال جاری، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز حساس از قبیل رستورانها، آرایشگاه ها، بازارچه های هفتگی و اماکن اقامتی و مراکز عرض مواد غذایی بین راهی و …  مورد بازرسی و نظارت قرار داده اند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه نیز در این مراسم از تدابیر نیروهای امنیتی، امدادی و کمک رسانی و فعالان بخش فوریت های پزشکی 115 تشکر کرد و گفت: بی شک اجر معنوی این افراد بیش از اجر مادی و دنیوی می باشد.

مجتبی راعی عمده حوادثی که در سطح شهرستان اتفاق می افتد را ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و ایمنی دانست و تاکید کرد: می توان با یک فرهنگ سازی گسترده از وقوع هرگونه حادثه و اتفاق پیشگیری نمود.

وی با بیان اینکه: مردم می توانند تنها عامل کاهنده حوادث در تمامی عرصه های مختلف باشند، خاطر نشان کرد: با بالابردن سطح آگاهی و فرهنگ عموم شهرواندان می توانیم شاهد کاهش آمار تصادفات جاده ای و دیگر مشکلات و معضلات باشیم.

راعی آموزش همگانی را نیاز اصلی فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: برای نهادینه کردن آموزش علاوه بر رسانه های ارتباط جمعی، باید آموزش های لازم از سنین پایین و سطوح مختلف تحصیلی شروع شود.

مسئول حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان گفت: این مرکز با 8 پایگاه اورژانس شامل سه پایگاه شهری جاده ای، سه پایگاه جاده ای، 2 پایگاه شهری و یک واحد فرماندهی عملیات (اتاق فرمان)با 8 دستگاه آمبولانس فعال، 3 دستگاه آمبولانس رزرو، یک دستگاه اورژانس موتوری و 52 پرسنل در طرح نوروزی آماده خدمت رسانی است.

علیرضا قاسمی با بیان اینکه اورژانس هوایی جاده های اصفهان- تهران، ماموریت های ترافیکی ویژه را پوشش کامل خواهد داد، گفت: تمامی ناوگان های امدادی اورژانس پیش بیمارستانی در ایام تعطیلات نوروزی بصورت آماده باش در دو شیفت صبح (از ساعت ۸ الی ۱۲) و عصر (از ساعت ۱۶ – ۲۰) در میادین اصلی شهرها و حاشیه جاده های شهرستان و تکنسین های اورژانس ۱۱۵ نیز در ایستگاه سلامت (ورودی اتوبان اصفهان – نطنز) جهت ارائه خدمات درمانی سرپائی به مسافرین بصورت شبانه روزی مستقر هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.