۲۱:۴۸ - دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه:

شیوع بیماری های غیرواگیر تهدیدی جدی علیه جوامع است

پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اهمیت تغذیه سالم گفت: شیوع گسترده بیماری های غیر واگیر تهدیدی جدی علیه سلامت جوامع است.

به گزارش شاهین پرس؛ به مناسبت روز جهانی غذا، پیش از ظهر امروز همایش ترویج غذای سالم با حضور شهروندان و مسئولان شهر گز در بوستان بانوان این شهر برگزار شد.

این همایش که با هدف آموزش و ترویج سبک زندگی سالم با تغذیه سالم برگزار شده بود، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خصوص اهمیت تغذیه سالم افراد در سلامت جامعه گفت: سلامت غذا و مواد غذایی، در پیشگیری از بسیاری بیماریهای خاص خصوصاً بیماری های قلب و عروق که مهمترین عامل مرگ و میر در کشورهای صنعتی به شمار می آیند نقش بسزایی دارد.

علی پارسا با بیان اینکه آموزش های تغذیه سالم نباید مختص یک روز خاص یا همایش باشد تاکید کرد: با توجه به اهمیت تغذیه در پیشگیری از مشکلات زیانبار بعدی و ابتلا به بیماریهای خطرناک غیرواگیر، آموزش و توجه به تغذیه سالم باید در طول سال برای همه افراد جامعه نهادینه شود.

وی افزایش چشمگیر بیماری‌های غیرواگیر را تهدیدی مهم و جدی برای جوامع نام برد و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی تغذیه سالم نقش اساسی درکاهش بیماری‌های غیر واگیر دارد.

این همایش که با هدف ترویج سبک زندگی سالم باحضور بخشداربخش مرکزی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مسئول امور بانوان فرمانداری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گز و جمهی از بانوان برگزار شده بود کارشناسان تغذیه ضمن آموزش تغذیه سالم و راه های کاهش وزن شرکت کنندگان تحت غربالگری فشار و قند خون و BMI قرار گرفتند و افراد در معرض خطر توصیه و هشدارهای لازم خود مراقبتی ارائه شد.

در بخش مسابقه آشپزی کارشناسان تغذیه و مربی آشپزی به داوری غذاهای محلی پخته شده بانوان پرداخته و به شش فر از بانوان که غذاهای طبخ شده آنان انتخاب شده بود، از سوی شهرداری شهر گز و شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوایزی اهدا شد.

اتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.