شاهین پرس

شیوع بیماری های غیرواگیر تهدیدی جدی علیه جوامع است

کدخبر: 69482
۳ آبان ۱۳۹۵ در ساعت ۹:۴۸ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ به مناسبت روز جهانی غذا، پیش از ظهر امروز همایش ترویج غذای سالم با حضور شهروندان و مسئولان شهر گز در بوستان بانوان این شهر برگزار شد.

این همایش که با هدف آموزش و ترویج سبک زندگی سالم با تغذیه سالم برگزار شده بود، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خصوص اهمیت تغذیه سالم افراد در سلامت جامعه گفت: سلامت غذا و مواد غذایی، در پیشگیری از بسیاری بیماریهای خاص خصوصاً بیماری های قلب و عروق که مهمترین عامل مرگ و میر در کشورهای صنعتی به شمار می آیند نقش بسزایی دارد.

علی پارسا با بیان اینکه آموزش های تغذیه سالم نباید مختص یک روز خاص یا همایش باشد تاکید کرد: با توجه به اهمیت تغذیه در پیشگیری از مشکلات زیانبار بعدی و ابتلا به بیماریهای خطرناک غیرواگیر، آموزش و توجه به تغذیه سالم باید در طول سال برای همه افراد جامعه نهادینه شود.

وی افزایش چشمگیر بیماری‌های غیرواگیر را تهدیدی مهم و جدی برای جوامع نام برد و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی تغذیه سالم نقش اساسی درکاهش بیماری‌های غیر واگیر دارد.

این همایش که با هدف ترویج سبک زندگی سالم باحضور بخشداربخش مرکزی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مسئول امور بانوان فرمانداری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گز و جمهی از بانوان برگزار شده بود کارشناسان تغذیه ضمن آموزش تغذیه سالم و راه های کاهش وزن شرکت کنندگان تحت غربالگری فشار و قند خون و BMI قرار گرفتند و افراد در معرض خطر توصیه و هشدارهای لازم خود مراقبتی ارائه شد.

در بخش مسابقه آشپزی کارشناسان تغذیه و مربی آشپزی به داوری غذاهای محلی پخته شده بانوان پرداخته و به شش فر از بانوان که غذاهای طبخ شده آنان انتخاب شده بود، از سوی شهرداری شهر گز و شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوایزی اهدا شد.

اتهای پیام/