۲۰:۴۵ - پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

وزیر جهاد کشاورزی در شاهین شهر:

بخشی از بدهی دولت به کشاورزان تا پایان هفته آینده پرداخت می شود

حجتی وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از اراضی کشاورزی شهر گرگاب از کشاورزان برای پرداخت نشدن به موقع خسارتشان عذرخواهی کرد و قول داد: سه هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به کشاورزان تا پایان هفته آینده پرداخت می شود.

به گزارش شاهین پرس؛ وزیر جهادکشاورزی در سفر به شهرستان شاهین شهر و میمه به همراه مسئولان شهرستان ضمن بازدید از اراضی کشاورزی شهر گرگاب و طرح تولید خربزه گلخانه ای این شهر با کشاورزان منطقه دیدار کرد.

محمود حجتی در این دیدار ضمن عذرخواهی از کشاورزان بابت تاخیر در پرداخت بدهی دولت به کشاورزان به حدود ۷۰ میلیارد ریال بدهی دولت اشاره کرد و افزود: بابت خرید تضمینی گندم، دولت تاکنون هشت هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کرده که با ابلاغ مصوبه جدید مجلس به دولت بخشی از آن به میزان سه هزار میلیارد تومان تا پایان هفته آینده از محل فروش اوراق مشارکت به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۴ میلیون تن ذخیره گندم در کشور وجود دارد تصریح کرد: در سال جاری ۱۲ میلیون تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده که بیانگر پیشی گرفتن تراز تولید از مصرف است.

وزیر جهاد کشاورزی با توصیه به کشاورزان به بهره گیری از روش نوین آبیاری در افزایش بهره وری اظهار کرد: تا پایان سال جاری با تامین منابع مورد نیاز از طرف مجلس ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستم های نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

حجتی با اشاره به طرح موفق مبتکر گرگابی در برداشت محصول خربزه گفت: این کشاورز گرگابی در گلخانه خود برای تولید هر کیلو خربزه ۲۵ لیتر آب مصرف کرده که این شیوه در سطح کشور بی نظیر است.

وی افزود: بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی گندم کشور به «سیستم آبیاری تیپ» که موجب افزایش تولید و راندمان مصرف آب و همچنین تولید محصول مرغوب کشاورزی می شود تجهیز شده اند.

حسین شاه نظری کشاورز مبتکر گرگابی برای نخستین بار در کشور پس از چهار سال تلاش موفق به پرورش خربزه به روش گلخانه ای با صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب شده است و از هر هکتار گلخانه خود ۱۰۰ تن خربزه برداشت می کند، این درحالی است که در روش سنتی از هر هکتار تنها حدود ۱۰ تن خربزه برداشت می شود.

وی که برای راه اندازی این گلخانه هوشمند و مجهز کردن آن به سامانه فیلترهای تصفیه هوا و تنظیم دما، ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده روزانه ۱۰ تن از محصول جالیزی و سالم خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می کند.

وزیر جهاد کشاورزی در پی بازدید قبلی معاون امور زراعت خود از این گلخانه، از این طرح کشاورزی بازدید کرد و قول مساعد برای ثبت این طرح به نام این کشاورز تلاشگر شهر گرگاب را داد.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.