۱۷:۴۰ - پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

نسخه اصلاح‌طلبان برای حمایت و نجات دولت یازدهم چیست؟

حاشیه سازی تاکتیکی برای فراموشی حقوق‌های نجومی/ شکست های پی در پی اصلاح طلبان ادامه دارد

یکی از اهداف اصلاح طلبان، تخریب چهره اصولگرایان است، چرا که احتمال می دهند با عدم موفقیت اعتدالیون در انتخابات ۹۶ این طیف پیروز این هماورد بزرگ سیاسی در اردیبهشت سال آینده باشند.

به گزارش شاهین پرس؛ کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز، درباره  شکست‌های پی‌درپی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و پارلمان شهر تهران و به‌کارگیری تاکتیک حاشیه‌سازی اظهار کرد: اخیراً هفته دولتی را پشت سر گذاشتیم که سه سال از عمر دولت یازدهم گذشته و در سال آخر خود قرارداد، دولتی که رهبر معظم انقلاب به‌خوبی در دیدار خود فرمودند، بهترین کار تبلیغاتی برای دولت، انجام تعهدات و تحقق شعارهایش است.

سید رضا حجازی با بیان اینکه حل شدن مشکلات معیشتی، اقتصادی، تورم، بیکاری همگی از قول و قرارهای داده‌شده در ابتدای دولت یازدهم بود، گفت: دولت در برجام به دنبال نتیجه گرفتن بود ولی خوب موفق نشد و وعده‌ها هم به نتیجه نرسید.

وی عنوان کرد: مردم حقیقتاً به دنبال دولتی خوش‌قول، کارآمد، مقید به شعارهای خود و آرمان‌های انقلاب و دولتی که خود را مکلف به انجام تعهداتش باشد، انتظار دارند، اما این دولت در یک سال باقی‌مانده خود با چالش‌های جدی چون حقوق‌های نجومی، فساد اداری، رکود و بیکاری روبرو است.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز حقوق‌های نجومی و برخورد مناسب به یک مطالبه عمومی تبدیل‌شده است که می بینیم دولت  نه اقدامی کرده و نه پاسخ مناسبی به این خواسته عمومی داده و  فقط یک مورد دولت اعلام کرده است که دو میلیارد تومان بازگشته است.

وی ادامه  داد: بحث فرجام‌های بد برجام، افزایش بدعهدی‌های آمریکا، ولنگاری‌های فرهنگی و تشدید هجمه‌های ضد ارزشی و پرداختن به یکسری موضوعات حاشیه‌ای چون کنسرت‌ها به‌جای مسائل اساسی کشور ازجمله چالش‌های پیش روی دولت است.

حجازی یادآور شد: نزاع و درگیری میان وزرا و معاونان دولت یازدهم که مصداق آن را در روزهای گذشته میان آقایان ترکان و نعمت زاده دیدیم، هشدارهای وزرای اقتصادی و مالی دولت طی یک نامه از دیگر موضوعات قابل بحث است.

وی با اشاره به اینکه از طرف دیگر جریانی که در هفتم اسفندماه ۹۴  بویژه در تهران خود را پیروز انتخابات می‌داند و با حمایت از لیست‌هایی که در مجلس هم‌رأی آوردند، به دنبال ایجاد یکسری تغییراتی بودند، گفت: به دست گرفتن ریاست مجلس و… از جمله خواسته‌های آن‌ها بود که به طور صددرصد محقق نشده است.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی عنوان کرد: در حال حاضر شاهدیم و می‌شنویم  که لیدرهای جریان اصلاحات همچون شخص خاتمی در حال مشاوره دادن  و ارائه راهکار به این طیف هستند که برای برون‌رفت از این فشار افکار عمومی در رابطه با حقوق‌های نجومی، بحث املاک نجومی را مطرح کنیم.

به گفته وی، از همین رو، این املاک نجومی زمانی علیه شورای شهر تهران مطرح و رسانه‌ای می‌شود که جریان اصلاحات در انتخابات شوراها شکست می‌خورد.

وی اذعان کرد: جریان اصلاحات در پی آن بودند که عناصر فتنه و حامیان فتنه را به ریاست شورای شهر تهران برسانند، ولی موفق نشدند و  همچون مجلس شورای اسلامی شکست سنگینی خوردند.

حجازی اضافه کرد: بحث بعدی در حال پیگیری جریان اصلاحات این است که در انتخابات آتی ریاست جمهوری به دنبال این امر باشند، اکنون شاهدیم که اصلاحات سه شعار را مطرح می‌کنند که ابتدا عبور از روحانی است  و حاصل آن تولید عنصر جدید که همان تطهیر فتنه گران و بازگشت به عرصه قدرت است.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نسخه جدید اصلاح‌طلبان برای نجات و حمایت از دولت یازدهم اکنون حاشیه‌سازی‌های نجومی یا به عبارتی موج سازی است و افکار جدید را با یکسری موضوعات جدید هرچند دروغ سرگرم کنند.

وی اذعان کرد: هدف بعدی که اصلاح‌طلبان دنبال می‌کنند، تخریب جبهه مقابل سیاسی خود، یعنی اصولگرایی است، چون تفکری که به نام اعتدال موردحمایت اصلاح‌طلبان قرار گرفت، نه نتایج مورد مطلوب اصلاح‌طلبان را در برداشت نه انتظارات مردم را برآورده کرده است، بنابراین احتمال موفقیت یک تفکر اصولگرایی را برای انتخابات ۹۶ می‌دهند.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.