۱۵:۵۱ - دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

آن چه در جلسه تکریم و معارفه کفیل اصفهان گذشت

کفیل: دست اندرکاران ۶ انتخابات اخیر همگی از اصلاح طلبان بودند!/ سالک: کفیل با دولت یازدهم همراه بود

دیروز که مسئله تغییر فرماندار را متوجه شدیم همه نمایندگان ابراز ناراحتی کردند چراکه همه ما کفیل را با اخلاق می‌شناختیم و برای این سمت بهتر از او سراغ نداشتیم لکن با وجود همه توصیه هایی که این نمایندگان به مسئولان داشتند، دولت به توصیه ها توجهی نکرد.

به گزارش شاهین پرس، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندار اصفهان، از جمیع زحمات فضل الله کفیل، کسی که 20 ماه در جبهه بوده و از 17 سالگی به مقام جانبازی نائل آمده و تا به امروز در حال خدمت به مردم بوده تشکر کرد.

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی افزود: دیروز که مسئله تغییر فرماندار را متوجه شدیم همه نمایندگان ابراز ناراحتی کردند چراکه همه ما کفیل را در اخلاق رفتار می‌شناختیم و برای این سمت بهتر از او سراغ نداشتیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حرکت ناگهانی، یک حرکت سیاسی در آستانه انتخابات است افزود: تمام نمایندگان مردم اصفهان در مجلس به بنده اعلام نارضایتی کردند و تاکید کردند که این امر را امروز به گوش مردم و مسئولان برسانیم.

وی با اشاره به اعتراضات نمایندگان مجلس نسبت به این تغییر عنوان کرد: دکتر عابدی به بنده گفتند: « آقای کفیل معلم اخلاق من بود در دوره دهم که با وی آشنایی داشتم»، همچنین خانم تاج‌الدین ابراز کرد: «آقای کفیل شخصیت توانمند و صریح النفسی بود».

حجت الاسلام سالک افزود: آقای فولادگر در رابطه با این جابجایی به بنده گفت: « به دولت یازدهم مشفقانه توصیه و سفارش می‌کنیم که اینگونه تغییرات در انظار جامعه به نفع آن‌ها نخواهد بود و بر این‌گونه مسائل باید دقت بیشتری شود چراکه گرفتاری های مختلفی را برای دولت به وجود می آورد».

وی با بیان اینکه دلایل این جابجایی برای ما روشن است افزود: با آقای جهانگیری، رحمانی فضلی و استاندار محترم در این رابطه صحبت کردیم که با توجه به نزدیکی انتخابات دوماه آینده را نیز تحمل کنند ولی هیچ‌یک از توصیه‌های نمایندگان مجلس اثر نکرد و عاقبت این تصمیم اجرایی شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درایت و تدبیر فضل‌الله کفیل یادآور شد: آقای کفیل هر چهارشنبه در روستاهای مختلف اصفهان از نزدیک مسائل را بررسی می کرد براین اساس وقتی برنامه سال بسته می شد به واقع دیده می شد، برنامه ای واقعی برای یکسال تهیه شده است که رسیدگی به معضلات مردم در اولویت اول آن قرار داشت.

حجت الاسلام سالک افزود: کفیل شخصیتی همراه با دولت یازدهم بود که بدون هیچ انگیزه سیاسی همانگونه که با دولت دهم همراه بود، با این دولت نیز همراه بود چراکه درنظرش قانون و ارزش‌ها مطرح بود نه حزب و جناح.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم، با بیان اینکه انقلاب اسلامی امانتی در دست مسئولان است که بر اساس سه رکن ولی فقیه، دستورات دینی و مردم استوار شده تاکید کرد: اگر این زنجیره مردم منطبق با برنامه ها با هدایت رهبری شکل بگیرد سد فولادی مقابل همه فتنه های خارجی ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام سالک در پایان اظهار کرد: امروز دشمنان به دنبال آن هستند تا با فتنه‌های گونان جایگاه رهبری را تضعیف و تخریب کنند تا این نظام را نابود کنند لکن سران فتنه محکومند و مسئولان باید بدانند که با تخریب دیگران نمی توانند خود را تثبیت کنند درنتیجه باید عملکرد خود را بررسی کنند.

کفیل شکر نعمت کرد/ کمترین مشکل و تنش در دوران خدمت در فرمانداری اصفهان

فرماندار سابق اصفهان که روز گذشته برکنار شده نیز گفت: دوره‌ها تمام می‌شود ولی آثار ایجاد امید در مردم و بیان موفقیت‌ها باقی می‌ماند لذا این نگاه رهبری مبنی بر حمایت از همه دولت ها بر اساس حمایت از نظام اسلامی است و بر اساس این آموزه باور داریم که از همه مسئولین نظام تشکر و قدردانی کنیم.

فضل الله کفیل عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی که به برکت فداکاری و مجاهدت های امام راحل و خون شهدای ما به ثمر رسید، بستر خدمت مضاعف را فراهم کرد فلذا از این بابت بسیار خدا را سپاس گذاریم که امر ما را در دوران نظام ولایی و حاکمیت قرآن و شرع قرار داد .

وی افزود: قریب به 70 ماه خدمت مردم عزیز اصفهان بودیم که در این مدت با همکاری مدیران و تدابیر استاندار محترم توانستیم به خوبی با معضلات مقابله کنیم.

کفیل با بیان اینکه در یک جلسه چند ساعته نمی‌توان گزارش کار 70 ماهه ارائه کرد افزود: اکنون قصد دارم به بیان برخی سرفصل‌های کاری که در طول این مدت انجام داده ام اشاره کنم.

وی ادامه داد: روز اول که در 12 اردیبهشت 90 اولین اقدام بر اساس همین موضوع اولین نیاز به موضوع کاری معرفت و شناخت نسبت به کار است وضعیت اصفهان را رصد کردم و 180 روستای اصفهان را حضور یافتم.

کفیل افزود: امروز که شش سال از آن ماجرا می‌گذرد در هر روستایی که حضور می‌یابیم تغییر محسوسی را مشاهده می‌کنیم که در این مورد جا دارد قدردان این اقدامات نظام اسلامی‌ باشیم و ما بر اساس آموزه‌های دینی موفقیت همه دولت‌ها را از خدا خواستاریم چراکه ایجاد امید در مردم موفقیت نظام اسلامی است.

کفیل در تبیین اقدامات اجرایی فرمانداری در طول مدیریت خود اظهار کرد: ابتدایی ترین کار در فرمانداری تکمیل سازمان فرمانداری به سه معاونت عمرانی، سیاسی و برنامه ریزی بود که هر حوزه بتواند ماموریت های خود را به خوبی دنبال کند.

وی افزود: اقدام دیگر توجه به اقتدار فرمانداری به عنوان نماینده حاکمیت بود که در یک بررسی تاریخی تا حدودی در این موضوع موفق بوده ایم.

کفیل ادامه داد: در این مدت چهار سال، از ابتدای 92 تاکنون ، دو هزار و 44 پروژه در مقیاس های مختلفی به بهره برداری رسید.

وی در بیان نمونه کارهای صورت گرفته عنوان کرد: در شرق اصفهان موضوع راه‌های مواصلاتی شهر بررسی و رسیدگی شد لکن در پروژه مسکن مهر که نقطه امیدی برای جمعیت زیادی از افراد بی خانمان بود این طرح تفاوت عمده ای در شرق اصفهان پیدا کرد.

کفیل در ادامه یادآور شد: موضوع دیگر آب و کشاورزی است چراکه شهر اصفهان با شرایط اقتصادی خاص خود ویژگی هایی دارد همچنین شرق اصفهان به صورت عام وابسته به کشاورزی است و آنچه حیات اقتصادی به این حوزه می دهد حیات رودخانه است لکن تعطیلی رودخانه به صورت مطلق شرایط سخت اقتصادی اجتماعی امنیتی و سیاسی به دنبال دارد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد: در این حوزه نهادسازی کردیم به طوری که توانستیم 37 هزار دفترچه را یک مدیریت از درون آن ایجاد کنیم تا مسائل و مشکلات را مدیریت درونی حل و فصل نماید.

کفیل با اشاره به اینکه سال 90 شرایط شرق اصفهان به گونه ای بود که هر روز با جمعیتی روبرو بودیم که خود را نماینده کشاورزی می‌خواندند اشاره کرد: با اقناع سازی عمومی نهادهایی که از درون خودشان تشکیل دادیم، کشاورزها را قانع کردیم که باید از یک مجموعه تبعیت کنید و با تدبیر استاندار کمیته پنج نفره‌ای شکل گرفت که سه سال است نارضایتی در بخش کشاورزی را حل و فصل کرده است.

وی پیرامون بهبود اوضاع کشاورزی اصفهان در سال‌های اخیر اظهار کرد: در سه سال اخیر بین 120 تا 150 هزار تن گندم تحویل سیلوها شده که این امر به خوبی بهبود اوضاع بحرانی را گواهی می‌دهد.

کفیل در ادامه افزود: کار دیگر بحث ساماندهی رودخانه بود که با تاکید آیت الله طباطبایی تصفیه خانه جنوب اصفهان دبی خروجی آن به 1.4 متر مکعب برثانیه رسید و با حمایت دستگاه قضایی و حمایت کشاورزان سال گذشته با حق آبه مختصر به محیط زیست این آب تا تالاب گاوخونی رفت و مسیر پنج کیلومتری آن به 140 کیلومتر رسید و مردم در حوزه بهداشت محیط زیست کشاورزی و …  از برکات آن بهرهمند شدند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده اصفهان مشکلات زیست‌محیطی است افزود: کارگروهی تشکیل شد که فرماندار اصفهان به عنوان مسئول آن وظیفه جدی را تعریف کرد و اقدامات آلاینده انسان ساز را با ورود جدی منحل کرد.

کفیل با اشاره به اینکه تقسیمات کشوری امروزه از مطالبات جدی مردم است افزود: در این حوزه تا قبل از ورود ما فقط مطالبه عمومی مطرح بود لکن در این امر به ظرفیت ها توجه نشده بود درنتیجه ما در اولین اقدام سه بخشی که دارای اولویت بیشتری بودند بررسی و با طی مراحل موردنظر آن‌ها را به شهرستان مبدل ساختیم.

وی در بیان چند نمونه از این  شهرستان‌ها عنوان کرد: تبدیل روستای زیار به شهر، الحاق شهر خوراسگان به اصفهان، تهیه طرح بخش بهارستان به عنوان بخش مستقل از جمله مواردی بود که تحرک زیادی را برای مردم آن به همراه آورد.

این مسئول سیاسی سابق اصفهان با بیان اینکه تنها وظیفه قانونی فرماندار انتخابات است و مابقی وظایف محوله و اختیاری است افزود: در این مدت شش انتخابات بزرگ برگزار کردیم که همه دست‌اندرکاران اجرایی آن افرادی بودند که در دولت اصلاحات منصوب شده بودند و ما ترکیب آن را تغییر ندادیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در این شش انتخابات انجام شده به اقرار همه مسئولان، شهر از بیشترین آرامش و کمترین حساسیت و شکایتی نسبت به دوره های قبل برخوردار بود.

کفیل با اشاره به اینکه تمام وظایف محوله بر فرمانداری با استفاده از نیروهای داخلی و پرهیز از برون‌سپاری انجام شده افزود: تنها کار اجرایی واگذار شده به بیرون از فرمانداری در این مدت، ماموریت سرشماری نفوس و مسکن بود که 2 سرشماری سال 90 و 95 به دلیل اجرایی بودن آن به دیگر دستگاه‌ها واگذار شد.

بر این اساس، مراسم تکریم و معارفه فرماندار اصفهان در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.
وزیر کشور در حکمی احمد رضوانی نایینی را به عنوان فرماندار جدید شهرستان اصفهان جایگزین فضل الله کفیل کرد. رضوانی نایینی پیش از این فرماندار خمینی شهر بود.
فضل الله کفیل  نیز از اردیبهشت سال 90 به عنوان فرماندار شهرستان اصفهان منصوب شده بود.
حوزه فرمانداری شهرستان اصفهان دارای 14 شهر شامل شهر اصفهان، خوراسگان، بهارستان، نیک‌آباد، نصرآباد، کوهپایه ، سگزی، تودشک، محمدآباد،حسن اباد، هرند، اژیه، ورزنه و قهجاورستان است.
این شهرستان با بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارای شش بخش و 13 دهستان است.

انتهای پیام/ صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.