۰۹:۰۴ - پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲

همزمان با روز درختکاری

توزیع پانزده هزار اصله نهال درخت در شاهین شهر

کارشناس فضای سبز شهرداری با بیان اینکه امسال 15 هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان توزیع می شود

larg_179891

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، مهندس حاجیان کارشناس سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شاهین شهردر گفتگویی بابیان اینکه درهفته درختکاری امسال طبق سنوات گذشته توزیع نهال در سطح شهر بصورت رایگان داریم. افزود: باتوجه به شرایط اقلیمی خاص شهر، گونه‌هایی انتخاب و تهیه شد که هم مورد قبول عامه مردم باشد و هم به لحاظ علمی با شرایط آب و هوایی سازگار باشد.

کارشناس فضای سبز شهرداری با بیان اینکه امسال 15 هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان توزیع می شود افزود: با اطلاع رسانی وسیع و هماهنگی های لازم ایستگاه توزیع نهال امسال در پارک انقلاب با حضور کارشناسان در امرکشاورزی برپا و آماده توزیع نهال رایگان به عموم مردم است.

وی افزود: این نهال ها از نوع مثمرزیتون در رنگ های مشکی و سبز، کاج و سرو نوع غیر مثمر و همچنین در نوع زینتی یاس معطر بنفش خوشه‌ای که خاص بوم اصفهان می باشد. تهیه شده است .

 کارشناس فضای سبز شهرداری افزود: در ایستگاه توزیع نهال به کسانی که مراجعه می کنند در خصوص نحوه کشت و نگهداری نهال و افات درختان کارشناسان مستقر خدمات مشاوره ای می دهند.

وی افزود: باتوجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه در جهت تغییر الگوی کشت با برنامه ریزیهای انجام شده حرکت می کنیم از گونه‌های گیاهی که به میزان آب کمتری نیاز داشته باشد و بتواند با شرایط سازگاری نیز داشته باشد. الگوی ما در تهیه نهال‌ها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.