شاهین پرس

توزیع پانزده هزار اصله نهال درخت در شاهین شهر

کدخبر: 6799
۱۵ اسفند ۱۳۹۲ در ساعت ۹:۰۴ قبل از ظهر

larg_179891

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، مهندس حاجیان کارشناس سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شاهین شهردر گفتگویی بابیان اینکه درهفته درختکاری امسال طبق سنوات گذشته توزیع نهال در سطح شهر بصورت رایگان داریم. افزود: باتوجه به شرایط اقلیمی خاص شهر، گونه‌هایی انتخاب و تهیه شد که هم مورد قبول عامه مردم باشد و هم به لحاظ علمی با شرایط آب و هوایی سازگار باشد.

کارشناس فضای سبز شهرداری با بیان اینکه امسال 15 هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان توزیع می شود افزود: با اطلاع رسانی وسیع و هماهنگی های لازم ایستگاه توزیع نهال امسال در پارک انقلاب با حضور کارشناسان در امرکشاورزی برپا و آماده توزیع نهال رایگان به عموم مردم است.

وی افزود: این نهال ها از نوع مثمرزیتون در رنگ های مشکی و سبز، کاج و سرو نوع غیر مثمر و همچنین در نوع زینتی یاس معطر بنفش خوشه‌ای که خاص بوم اصفهان می باشد. تهیه شده است .

 کارشناس فضای سبز شهرداری افزود: در ایستگاه توزیع نهال به کسانی که مراجعه می کنند در خصوص نحوه کشت و نگهداری نهال و افات درختان کارشناسان مستقر خدمات مشاوره ای می دهند.

وی افزود: باتوجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه در جهت تغییر الگوی کشت با برنامه ریزیهای انجام شده حرکت می کنیم از گونه‌های گیاهی که به میزان آب کمتری نیاز داشته باشد و بتواند با شرایط سازگاری نیز داشته باشد. الگوی ما در تهیه نهال‌ها بود.