۱۷:۲۱ - دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵

معاون سابق اداره‌کل سیاسی سپاه:

قوه عاقله ای در راس تحرکات و سیاست های آل سعود نیست/ عربستان سردمدار جبهه گفتمان جاهلیت است

محمود معلمی: آل سعود دلیل همه شکست های خود را در منطقه، ناشی از صدور انقلاب اسلامی می داند، در ذهن عربستان چنین می گذرد که چرا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وهابیت در حال پیشرفت بود و مشکلات و چالش های این سه دهه گذشته را در جهان اسلام نداشت.

به گزارش شاهین پرس؛ یک کارشناس سیاسی پیرامون مواضع، سخنان و حرکات نابخردانه مقامات آل سعود  به خصوص وزیر امور خارجه عربستان علیه ایران در چند هفته اخیر اظهار کرد: واقعیت مطلب این است که بروز چنین حرکت هایی از سوی آل سعود طبیعی به نظر می رسد، چرا که روز به روز شاهد افزایش قدرت نرم جمهوی اسلامی ایران در منطقه و چه بسا در جهان اسلام هستند.

محمود معلمی با بیان اینکه  امروز عربستان به پشتوانه استکبار جهانی به دنبال مهار قدرت نرم ایران است، گفت: آل سعود و آمریکا راه های مهار ایران را براساس اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی در جهان قرار داده است و دائما بر این طریق حرکت می کند.

معلمی تصریح کرد: عربستان در دو سال اخیر شکست های سنگینی را در منطقه متحمل شده است، امروز همگان شاهد شکست های سنگین سیاست های آل سعود در سوریه، یمن، بحرین  و عراق هستند، چه بسا در حال ازدست دادن بزرگترین پشتوانه منطقه ای سیاست ها ی خودش، یعنی ترکیه نیز باشد.

وی تاکید کرد: آل سعود دلیل همه شکست های خود را در منطقه، ناشی از صدور انقلاب اسلامی می داند، در ذهن عربستان چنین می گذرد که  چرا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وهابیت در حال پیشرفت بود و مشکلات و چالش های این سه دهه گذشته را در جهان اسلام نداشت.

معاون سابق اداره‌کل سیاسی سپاه عنوان کرد: آل سعود در مسئله حج بر این تصور بود که ایران تحقیر و تسلیم می شود، ولی چنین اتفاقی رخ نداد و حتی آبروی عربستان هم در دنیا رفت، حتی دیگر کشورهای غربی حامی گذشته اش دیگر اعتقادی به عربستان ندارند.

وی حرکات، سخنان و مواضع تند و نابخردانه آل سعود علیه حاکمیت ایران را غیر عاقلانه دانست و افزود: چنین رفتارهایی از یک فرد زخم خورده پدید می آید، دیدار رسمی و رسانه ای مقامات آل سعود با  امثال مریم رجوی و گروهک تروریستی چون منافقین  و رضا پهلوی ناشی از این بی عقلی است.

معلمی اذعان کرد: تمسک آل سعود به گروه های منزوی، مطرود و مایه تنفر ملت ایران علیه جمهوری اسلامی همگی دلیلی بر عدم وجود قوه عاقله ای در راس سیاست های عربستان است و این مسیری که مقامات فعلی عربستان در پیش گرفته اند، تا نهایتا چند سال آینده داوم نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شیطنت آل سعود مانع از تحقق دستاوردهای برجام برای ایران شده است، گفت: امروز عربستان سعودی سردمدار گفتمان جاهلیت در دنیا است که این جبهه  ابزاری در دست آمریکاست ولی آل سعود باید بدانند که آمریکا چه سرنوشتی را برای صدام، قذافی، حسنی مبارک وبن علی و.. امثالهم که ابزاری در دست امریکا بودند، رقم زد.

معاون سابق اداره‌کل سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: عربستان امروز بسیار نگران است که برجام دستاوردها و گشایش هایی بین المللی برای ایران داشته باشد برهمین اساس درصدد کارشکنی در این مسیر است.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.